Ventilasjon hus

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg leier et hus med elendig ventilasjon i andre etasje. Det er kun en liten glippe i vinduene på soverommene. Det er bare mai enda og det er så varmt inne på alle soverommene. Vinduene står oppe hele tiden, men det hjelper lite. Huseier sier nei til å gjøre noe med dette. Er det ingen regler på dette?
 
Hva mener du burde gjøres, da? Hjelper det ikke å åpne vinduene? :)
 
Det hjelper lite. Burde hatt en veggventil i tillegg.
Åja, har dere ikke veggventil!? Burde vel ha det ja, men usikker på hva som er «krav». Fant dette når jeg googlet:

Boenheter skal ha ventilasjon som sikrer en gjennomsnittlig frisklufttilførsel på minimum 1,2 m 3 per time per m 2gulvareal når boenheten er bebodd. 2. Soverom skal tilføres minimum 26 m 3friskluft per time per planlagt sengeplass når rommet er i bruk.
 
Åja, har dere ikke veggventil!? Burde vel ha det ja, men usikker på hva som er «krav». Fant dette når jeg googlet:

Boenheter skal ha ventilasjon som sikrer en gjennomsnittlig frisklufttilførsel på minimum 1,2 m 3 per time per m 2gulvareal når boenheten er bebodd. 2. Soverom skal tilføres minimum 26 m 3friskluft per time per planlagt sengeplass når rommet er i bruk.
Nei, det er ikke noe på veggene. Kun en liten glippe øverst på de gamle vinduene. Hvordan skal man finne ut om lufta er bra nok? Får jo ikke sove pga tett og dårlig luft om natten.
 
Back
Topp