Ventetid???

x1xPastella

Forumet er livet
Noen som vet hvor lang ventetid det er på ivf???
 
Vi er endelig søkt dit...
 
Det kan være ulik ventetid i de ulike regionene. Vet ikke hva det er i Tromsø nå. Da jeg var til IVF i 2000 var det ett års ventetid der, mens i Oslo var det to år. Vi flyttet nordover underveis i prosessen.
 
Det kommer helt an på hvilken klinikk/sykehus dere har søkt dere til.
 
Kanskje den som henviste dere vet?
 
Vi sendte søknad i januar, og vi har fått sånn samtaletime i begynnelsen av juni... Det er på Rikshospitalet.
 
Ja, det varierer veldig hvor dere er henvist.
Vår lege sendte brev til Helse Sør, avd. Telemark i begynnelsen av mai. Vi fikk svarbrev om at det var fem mnd ventetid på time. Da vi endelig fikk time gikk det slag i slag - årsaken til barnløshet ble kontatert med en gang (for få sædceller) og vi fikk tilbud om resept på hormoner der og da. Jeg trengte imidlertid litt tid på meg for å fordøye det hele og vi dro hjem og roet oss litt (roet meg, rettere sagt...). Ringte tilbare to dager etterpå og sa vi ville gå igang med ivf. Fikk ny time hvor resepter ble skrevet ut og opplæring gitt.
Og så var det bare å vente på riktig tid i syklusen og sette i gang!
 
Så når dere først er innenfor, virker det som om det går fort og på skinner. Det er i hvertfall min erfaring.
 
ORIGINAL: Ke@

Det kommer helt an på hvilken klinikk/sykehus dere har søkt dere til.

Kanskje den som henviste dere vet?

 
Jeg spurte, men han visste ikke...
 
Dette er i Tromsø og jeg er redd det er lang ventetid her... Kommer nok brev snart om hvor lang ventetid det er...
 
Hei jeg var hos gyn i februar, hun tok kontakt med Tromsø. Sa det ville ta ca 6 mnd. I begynnelsen av mars fikk vi svar fra Tromsø, at vi måtte ta blodprøver hos fastlegen og når det var kommet svar på de så ville de behandle søknaden i løpet av 1 mnd. Prøvene er nå sendt opp til Tromsø så jeg venter i spenning. Har endometriose, så det kan være derfor det går så fort?
 
Da er vi jo henvist nesten likt da... Moro... Min søknad blir sikkert behandla likt som din fordi vi har alle blodprøver som skal til (trtr jeg)...
 
Spennende
 
ORIGINAL: km21

Hei jeg var hos gyn i februar, hun tok kontakt med Tromsø. Sa det ville ta ca 6 mnd. I begynnelsen av mars fikk vi svar fra Tromsø, at vi måtte ta blodprøver hos fastlegen og når det var kommet svar på de så ville de behandle søknaden i løpet av 1 mnd. Prøvene er nå sendt opp til Tromsø så jeg venter i spenning. Har endometriose, så det kan være derfor det går så fort?

 
Jeg hadde også endometriose og ble behandlet for det. Jeg ble derfor tatt utenfor køen, og fikk komme tidligere fordi det var større sjans for å lykkes etter behandlingen. Nå er dette 5 år siden. Men jeg lykktes på første forsøk. Lykke til begge to!
 
Back
Topp