Ventetid søskenforsøk?

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Vi er såvidt kommet igang med våres første ICSI forsøk men... Nå lurte jeg plutselig på hvor tidlig man kan søke om et eventuelt søskenforsøk etter fødselen. :) Noen som vet?

Privat kunne vi gjøre dette så tidlig som vi ønsket, mener jeg å huske. Det som stoppet oas var at jeg ammet lillegutt til han var 16 mnd. Man kan ikke amme når man står på hormoner i forbindelse med et forsøk :)

Mensen må også være tilbake, i tillegg til det PiluttaPilutta skriver.

Dobbelsjekket dette med privatklinikken når guttungen var 2-3 måneder gammel. Private årsaker og at jeg ammet til nesten 2 år har foreløpig stoppet oss for søskenforsøk.

Offentlig klinikk har jeg ingen erfaring med.

Takk for nyttige svar!
Vi ønske oss to tette, men først må vi få til baby nr 1, og da vil jeg gjerne amme minst det første leveåret. Men man begynner å fantasere... :)
Det er fint å vite at man kan sette igang så snart mensen (og ammeslutt) er på plass, og at man slipper å vente enda 1-2 år til som prøvere på nytt...

Takk for nyttige svar!
Vi ønske oss to tette, men først må vi få til baby nr 1, og da vil jeg gjerne amme minst det første leveåret. Men man begynner å fantasere... :)
Det er fint å vite at man kan sette igang så snart mensen (og ammeslutt) er på plass, og at man slipper å vente enda 1-2 år til som prøvere på nytt...
En privat klinikk sa til oss at de kunne hjelpe med å sette igang mensen igjen hvis mensen ikke var kommet tilbake til ammeslutt.

En privat klinikk sa til oss at de kunne hjelpe med å sette igang mensen igjen hvis mensen ikke var kommet tilbake til ammeslutt.
Så mye haster det ikke, vi får se hvordan det blir. Siste gang fikk jeg mensen tilbake presis 6 mnd etter fødselen, langt før ammeslutt. :)

Jeg er i gang med søskenforsøk nå mens jeg fortsatt ammer. Foreløpig er det fryseforsøk i naturlig syklus, så vet ikke hva klinikken (St Olav) ville mene om amming under stimulering. Tror alder på barnet er med på å avgjøre om det er OK med medisiner mens man ammer. Hos St Olav
sa de at jeg måtte ha regelmessig mens i tre måneder før jeg kunne prøve på nytt.

Jeg er i gang med søskenforsøk nå mens jeg fortsatt ammer. Foreløpig er det fryseforsøk i naturlig syklus, så vet ikke hva klinikken (St Olav) ville mene om amming under stimulering. Tror alder på barnet er med på å avgjøre om det er OK med medisiner mens man ammer. Hos St Olav
sa de at jeg måtte ha regelmessig mens i tre måneder før jeg kunne prøve på nytt.
Jeg skulle også ha fryseforsøk i naturlig syklus, men med støttemedisiner/hormoner etter innsett. Måtte derfor slutte å amme, men det er mulig det er ulik praksis mellom offentlig og privat.

Jeg skulle også ha fryseforsøk i naturlig syklus, men med støttemedisiner/hormoner etter innsett. Måtte derfor slutte å amme, men det er mulig det er ulik praksis mellom offentlig og privat.
Jeg skal også ha progesteron etter eggløsning. Tidligere krevde også St Olav at man slutta med amming, men nå har de endra praksis. Tror også at det er flere private som tillater det enn offentlige.

Back
Topp