Ventetid på sykehus...

*Lilly

Blir kjent med forumet
Gutten min skal inn til en sjekk av hjertet etter at de fant en bilyd for et par uker siden. Han ble henvist og vi fikk svar at han skal få komme til sykehuset innen mindten av juni. Er det ikke sånn at de prioriterer på sykehuset og en får time alt etter sok hvor alvorlig det er? Når vi skal få time innen 3 mnd så tenker de ikke det er alvorlig sant??[8|] Er litt bekymret for dette jeg... Likte ikke å høre at han har bilyd på hjertet...

Bilyder er ikke uvanlig og trenger ikke være noe farlig. Og hvis de hadde vært veldig bekymret så hadde dere fått høyere prioritet og kommet inn tidligere, så ta det som et godt tegn[:D]

her er hasteventetiden på små barn 2mnd... så vil tro at dette bare er en oppfølging for å være sikker,og at det er snakk om en bilyd som svært mange har.

min sønn skal inn dit med ekstreme smerter i hodet. han er 6 år.
fikk først brev om at det var over 6 mnd ventetid.. hissig som jeg er , ringte jeg inn og sa klart ifra at det var fullstendig uaktuelt å vente så lenge. og om legene der inne var så inkompitente så dro jeg heller til et annet sykehus..
2 dager senere fikk jeg brev i posten om at han hadde time om 2 mnd isteden for om 6+ ..

ring dem, forklar at du vil ikke vente så lenge, fordi du er redd, evt be legen din sende henvisning til et annet sykehus.

bli litt sint og stå på krava [8D]

Det kommer helt an på hvordan bilyd det er.

Jenta vår har nettopp vært igjennom dette. Legen fant en systolisk bilyd og sendte henvisning til UL.
Etter noen mnd fikk vi time og kardiologen som undersøkte jenta vår sa at han sjeldent fant "alvorlige" feil på poliklinikken.

I vårt tilfelle kom bilyden av at hun ble syk noen dager etterpå.

Men om du er bekymret ring legen som henviste deg. Spør om det er forsvarlig å vente så lenge som dere har fått beskjed om.

Back
Topp