Ventetid på St Olav?

*Carrie*

Forelsket i forumet
Hei!

Pga min manns dårlige sædkvalitet blir det sannsynligvis nødvendig med prøverør for oss. Ettersom St Olav blir vært nærmeste sykehus som gjør dette, vilo jeg tro at vi velger å gjennomføre det der. Er det noen som vet hvor lang ventetid det er der? Har gjennomført utredning hos Medicus, så vurderer de også, men det blir jo så mye dyrere...

Vi hadde også utredningen hos Medicus, men underveis bestemte vi oss for å gjøre forsøkene på sykehuset pga penger. Så fra vi ble flyttet over dit og til første uttak , ventet vi 6 mnd...[;)]

Ble vel noe det samme på oss, vi var på utredning i slutten av februar og fikk beskjed om at oppstart blir etter sommeren. Så da blir det ca. 6 mnd ventetid på oss da. Men det kan vi leve med, det nærmer seg jo sol og sommer og ferie hjem til Lofoten og ferie til Spania. Ja, dette skal vi klare [:D]

Vi måtte oxo vente 6mnd...men utsatte det pga bryllupet vårt..da avtalte vi,så vi slapp å vente nye 6mnd når vi var klare til å bynne...men i mellom innsettingene har det blitt venting pga hellig dager og mange pasienter..vi trodde vi skulle bynne på i januar når jeg ringte inn mens,men måtte starte på i feb da vi ikke hadde medisinene klare. Så ble det neg test og vi må vente heeeeelt til mai pga påsken..i april var det fult..så nå viser det seg at innettingen min skal være på selveste 17mai..det har de ikke tenkt på og jeg har fått beskjed om å starte med medisiner i mai..men skal utsette mens med primolut så jeg kan sette inn etter 17 mai,for viss ikke får jeg vel beskjed om å avslutte og vente til juni,siden det er helligdag den dagen jeg "egentlig" skal sette inn fryste egg....

Det er mye venting på St.Olavs....men vi valgt St.Olavs først pga pengene...de skal jo ha 50 000,- for bare selve oppdraget på Medicus...men vi går privat viss vi ikke lykkes på St.Olavs...så nå krysser vi alt vi kan...

Så du/dere må belage dere på mye venting underveis viss man ikke lykkes første gang...det er mere venting enn vi trodde..synd,men må gjøre det beste ut av det da...jaja...[;)]

ble langt dette...hihi[:D]

Tusen takk for svar. Vi er forberedt på litt ventetid, men tror nesten vi bare må tåle det for det er så stor forskjell i pris mellom privat og offentlig... Snakket litt med mamma om det for de har lovt å hjelpe oss litt med det økonomiske og hun syntes vi kunne prøve offentlig først. Er vel bare å ringe Medicus over helga og høre om de kan henvise oss til StOlav.

Viss ikke kan fastlegen din henvise deg til sykehuset[;)]

Pga det økonomiske er det kjekt å gå offentlig først da[;)]

LYKKE TIL[:)][:)][:)]

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp