Ventetid offentlig vs. privat

Starbucks

Forumet er livet
Det er mange forskjellige svar på internett, så kanskje dere kan hjelpe meg? Hvor lang tid fra samtale til innsett, og var det offentlig eller privat?

Følger med på denne ;)
Lurer selv også. Er ikke henvist en gang enda, og frykter lang tid i det offentlige...

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har mottatt brev fra offentlig, men det står bare at de har mottatt søknaden...:confused:

Det varierer sterkt fra klinikk til klinikk samt tidspunktet søknaden kommer inn til klinikken på. Det kan være lengre ventetid rett etter sommerferien f.eks. ettersom mange av dem som da allerede er i behandling skal igang med nytt forsøk straks sommerferien er over. Det eneste jeg kan råde deg til, er å kontakte din klinikk direkte. De svarer best på spørsmålet. Det er mange faktorer som spiller inn her, så det er vanskelig/umulig å si så mye for oss (selv om mange sikkert har vært på samme klinikk som du skal på). Privat har selvsagt generelt mye kortere ventetid, men det er også helt andre kostnader man snakker om, dessverre. Vi gikk privat, men det var fordi vi måtte har mer hjelp enn "kun" ordinær IVF/ICSI. Hadde likevel alt av operasjoner og utvidede undersøkelser på offentlig klinikk på forhånd.

Takk for et kjempebra svar:D Vi sender inn søknad til Fertilitetssenteret i Oslo. Trenger man enda mer utredelse når man har tatt masse prøver på Volvat? Føles som om alt blir gjort dobbelt...

Det kommer sikkert ann på hva slags prøver de har tatt, og om de vidresender de til fertilitetssenteret. For jeg tok masse prøver hos GY, men tror ikke de ble sendt videre til riksen, så der måtte jeg ta masse prøver, og mange fler enn det GY hadde tatt. Ble jo nesten blodfattig :)
Og jeg fikk først bekreftelse på at de hadde mottatt min søknad på riksen, så et brev med masse blodprøver som skulle tas pluss når jeg hadde time. Så etter timen fikk jeg enda flere blodprøver jeg skulle ta, og så et nytt brev om time og da var jeg satt på ICSI. Siden de ikke ville sette meg på det med en gang pga en ferie jeg hadde så begynte jeg nå i oktober i steden for august. Hele prossesen til søknaden var sendt til jeg kunne starte opp var vel 7 mnd, men da fikk jeg sommerferien midt inni der. Det kan virke som lang tid, men når man er midt oppi det så går det uhorvelig fort egentlig.

Lykke til :)

Takk for svar. Det er så vanskelig å sette seg inn i saker og ting når det ikke står noe om andres erfaringer på nettsidene deres:) Det er alltid best å spørre de som har vært der:)

Back
Topp