Ventetid IVF Oslo/ Porsgrunn

Bygdekjerring

Flørter med forumet
Hei! Jeg er henvist til IVF.
Finner ikke ventetid oversikt. Står bare ikke oppdatert på nedsiden. Jeg her også 1 barn fra før. På Rikshospitalet sine nettsider står det at alle med barn fra før blir avvist. I Porsgrunn står det at alle med fler en to barn fra før ble avvist.

Noen som kan oppdatere meg med erfaringer og kanskje litt fakta? Og somlet ca reel ventetid?

(Jeg er veldig godt utredet hos gyn og mannen har kjempe friske svømmere, har endo og PCOS)
 
Ventetiden i Porsgrunn var for oss 5 mnd fra henvisning tim planlagt time. Men skrev oss på ringeliste og kom inn etter 4 mnd. Hadde oppstartsamtale i begynnelsen av januar, og startet med medisiner nokså nøyaktig en mnd etterpå.
 
Hvor har du lest at Riksen avviser?
Jeg har fått time til forsamtale i april, og nå ble jeg litt nervøs merka jeg.
 
CFF4AA7C-5F79-4DE6-94FE-970211376362.jpeg
 
Jeg husker det var stengt for søsken da jeg var igjennom sist. Men mener de har åpna igjen nå, så tror den er gammel.
 
Vi ble henvist I januar og fikk vedtak i slutten av samme mnd, med beskjed om at vi skal få satt opp time innen slutten av juli. Jeg har et barn før, han har ingen. Vi venter enda på oppstarts-time
 
Vi ble henvist I januar og fikk vedtak i slutten av samme mnd, med beskjed om at vi skal få satt opp time innen slutten av juli. Jeg har et barn før, han har ingen. Vi venter enda på oppstarts-time
Vi fikk timen med en gang vi. Ble henvist, med avslag pga manglende info i søknaden, i november. Men søkte på nytt, med all info nå i februar.
Og fikk brev under to uker senere med time i midten av april.
Kanskje vi var heldige. Men spørs om vi er like heldige med oppstart på IVF, kanskje vi hadde flaks med forsamtalen. Er Riken.
 
Vi fikk timen med en gang vi. Ble henvist, med avslag pga manglende info i søknaden, i november. Men søkte på nytt, med all info nå i februar.
Og fikk brev under to uker senere med time i midten av april.
Kanskje vi var heldige. Men spørs om vi er like heldige med oppstart på IVF, kanskje vi hadde flaks med forsamtalen. Er Riken.
Åj, ja da har dere kommet fort i gang. Vi skal til Porsgrunn. Mulig de har lenger ventetid enn det riksen har?
Håper vi får time til samtale snart kjedelig å vente, når man heist skulle vært i gang i går
 
Åj, ja da har dere kommet fort i gang. Vi skal til Porsgrunn. Mulig de har lenger ventetid enn det riksen har?
Håper vi får time til samtale snart kjedelig å vente, når man heist skulle vært i gang i går
Det står at Riksen har 18 uker til forsamtale og 22 uker fra den til oppstart, så er lang kø. Men regner med høsten en gang.
Så er bare og smøre seg med tålmodighet... Men er noe helt annet nå enn forrige gang, for nå har jeg dattera og vente med.
 
Det står at Riksen har 18 uker til forsamtale og 22 uker fra den til oppstart, så er lang kø. Men regner med høsten en gang.
Så er bare og smøre seg med tålmodighet... Men er noe helt annet nå enn forrige gang, for nå har jeg dattera og vente med.
Ah! Da er det litt vente tid der også tross alt selv om samtalen kommer relativt raskt. Har faktisk ikke sjekket i det siste hva som står om Porsgrunns ventetid. Bare frustrerende å vente når mini jeg har fra tidligere satt med en gang uten hjelp (riktig nok en annen partner), mens nå vet vi helt sikkert at vi må ha hjelp.
Anyways, håper jo vi hører noe snart så vi det føles ut som det skjer noe.
 
Noen som kan svare meg på noe? Vi er henvist. Fått beskjed om at vi har rett på time innen 10/9. Er det sannsynlig at vi får time før? Vi skal igjennom icsi og tese. Vi er ferdig utredet, så blir litt frustrert siden tid til utredning er 23 uker og oppstart 2 uker. Må vi vente alle disse ukene, selv når vi faktisk har fått klinkende beskjed om at dette er veien vi må gå?
 
Noen som kan svare meg på noe? Vi er henvist. Fått beskjed om at vi har rett på time innen 10/9. Er det sannsynlig at vi får time før? Vi skal igjennom icsi og tese. Vi er ferdig utredet, så blir litt frustrert siden tid til utredning er 23 uker og oppstart 2 uker. Må vi vente alle disse ukene, selv når vi faktisk har fått klinkende beskjed om at dette er veien vi må gå?
Jeg var ferdig utredet i 2018, men søkte søskenforsøk i november i fjor. Fikk forsamtale i april og venter på oppstart august - oktober.
Så ja, ventetida er såååå lang dessverre.
 
Jeg var ferdig utredet i 2018, men søkte søskenforsøk i november i fjor. Fikk forsamtale i april og venter på oppstart august - oktober.
Så ja, ventetida er såååå lang dessverre.
Regnet med det. Fikk beskjed om at på papiret så ville det stå 6 mnd ventetid, men som regel kom man inn før uansett. Bare såå kjedelig å vente. Begynner å Grue meg for uttak allerede Men skal vel være fornøyd med at siden henvisningen ble vurdert til nå har det allerede gått 6 uker.. Hadde håpet på flaks og graviditet til jul Jeg har ett barn fra før som jeg ble gravid med veldig raskt, så er mannlig faktor. De sa ikke noe om dårlige svømmere eller noe, men det var veldig lite på prøvene. Så vi fikk beskjed om at det kunne være blokkering og at de ikke kom lett ut ...
 
Regnet med det. Fikk beskjed om at på papiret så ville det stå 6 mnd ventetid, men som regel kom man inn før uansett. Bare såå kjedelig å vente. Begynner å Grue meg for uttak allerede Men skal vel være fornøyd med at siden henvisningen ble vurdert til nå har det allerede gått 6 uker.. Hadde håpet på flaks og graviditet til jul Jeg har ett barn fra før som jeg ble gravid med veldig raskt, så er mannlig faktor. De sa ikke noe om dårlige svømmere eller noe, men det var veldig lite på prøvene. Så vi fikk beskjed om at det kunne være blokkering og at de ikke kom lett ut ...
Her er det meg. PCOS og tette eggledere. Så her er mannen frisk som en fisk.
Vi har ei som blir 3 år i slutten av august. Så er andre her også. Men hun er laga på Riksen hu også.
Jeg kunne regne med senest oktober, men det var fordi jeg er fin kandidat til og fylle hull. Men hatt mensen 3 måneder på rad nå. Så det er ikke verst.
Riksen du skal på og?

Jeg hadde 3 uttak sist. Før hun satt. 4 innsett. 3 graviditeter. En baby.
August 2018 var første forsøk og siste november 2019.
 
Her er det meg. PCOS og tette eggledere. Så her er mannen frisk som en fisk.
Vi har ei som blir 3 år i slutten av august. Så er andre her også. Men hun er laga på Riksen hu også.
Jeg kunne regne med senest oktober, men det var fordi jeg er fin kandidat til og fylle hull. Men hatt mensen 3 måneder på rad nå. Så det er ikke verst.
Riksen du skal på og?

Jeg hadde 3 uttak sist. Før hun satt. 4 innsett. 3 graviditeter. En baby.
August 2018 var første forsøk og siste november 2019.
Porsgrunn her. Veldig spent på hele prosessen.
 
Porsgrunn her. Veldig spent på hele prosessen.
Ahh. Riksen her.
Jeg har vært igjennom 3 uttak og 4 innsett. Så ikke helt ny, men føler meg ganske så fersk igjen :angelic:
 
Dere som har vært i Porsgrunn; hvor lenge før time fikk dere brev i posten? Jeg fikk beskjed om at jeg ville få brev 2-3 uker før, men leser mye om at folk har fått beskjed om timen veldig rett etter henvisningen?
 
Back
Topp