Ventetid ivf og erfaring med tette eggledere

Pocahontas79

Betatt av forumet
Hei,

Jeg lurer på om noen av dere der ute vet hvor lang ventetid det er på prøverør på Rikshospitalet for tiden? Er nettopp blitt henvist pga to potte tette eggledere (forsøkt å bli gravid i ett år uten hell). Er det noen som har erfaring med tette eggledere og IVF også? Er så livredd for at jeg ikke skal bli gravid, har blitt så utrolig lei meg etter at jeg fikk beskjeden fra legen. Fikk vite at eneste mulighet å bli gravid på er med prøverør. Og er så redd for å ikke få det til :( Fint å høre om noen andres erfaringer og forhåpentligvis positive historier. Trenger litt håp og trøst i disse triste dagene...

Hei,

Jeg lurer på om noen av dere der ute vet hvor lang ventetid det er på prøverør på Rikshospitalet for tiden? Er nettopp blitt henvist pga to potte tette eggledere (forsøkt å bli gravid i ett år uten hell). Er det noen som har erfaring med tette eggledere og IVF også? Er så livredd for at jeg ikke skal bli gravid, har blitt så utrolig lei meg etter at jeg fikk beskjeden fra legen. Fikk vite at eneste mulighet å bli gravid på er med prøverør. Og er så redd for å ikke få det til :( Fint å høre om noen andres erfaringer og forhåpentligvis positive historier. Trenger litt håp og trøst i disse triste dagene...
Tror du kan søke på nettet og få opp ca ventetid :)

Det er mange som blir gravide med prøverør når de har tette eggledere . Så ikke bekymre deg for det :) lykke til !

På nettet står det 20 uker, men jeg kan ikke fatte at det kan være tilfellet, det var utrolig lenge. Gynekologen min mente det skulle gå relativt raskt, derfor ville jeg høre om noen har erfaring med dette.

Hører gjerne fra noen som har erfaring med å bli gravid med tette eggledere!

For oss gikk det 3 mnd fra henvisningen ble sendt til vi kom på forsamtale og deretter gikk det nye 3 mnd før oppstart, dvs altså 6 mnd fra søknad sendt til oppstart. Jeg tror dette er normalen, men det kan selvsagt variere noe.
Jeg har ikke tette eggledere, men mangler en eggleder da jeg måtte operere den ut da jeg ble gravid utenfor livmor. Jeg ble gravid på første forsøk etter dette:-)
Det jeg vet fra andre, er at hvis tette eggledere er eneste årsak, har man svært gode sjanser for å lykkes med ivf:-) Lykke til, dette kommer til å gå bra!!

Jeg har tett eggleder og ble gravid på første forsøk med termin om fire uker :) Ble kikhullsoperert i juni, forsamtale i november, start på medisiner i desember og hadde innsett av egg i slutten av januar :)

Takk for fine svar, jenter!! :) Er så bekymret og lei meg for disse tette egglederne, så dette var positive ord for meg :)
Håper det går litt fortere enn 6 mnd da. Hvilket sykehus var dette?

Takk for fine svar, jenter!! :) Er så bekymret og lei meg for disse tette egglederne, så dette var positive ord for meg :)
Håper det går litt fortere enn 6 mnd da. Hvilket sykehus var dette?

Jeg var på Ullevål :)

Jeg var på riksen:-)

Takk for svar. Hører selv til Riksen. Er så hyggelig og positivt å høre at det har gått bra for dere :)
Tette eggledere er visst det minste problemet slik jeg har hørt. Grunnen til at du ikke blir gravid på hjemmebane er jo da selvfølgelig fordi egget ikke fraktes dit det skal. Når egget blir plassert rett i livmor skal du se at dere lykkes:) De er veldig flinke på Riksen! Masse lykke til, er helt sikker på at dere lykkes:)

Jeg hadde også helt tette eggledere som først ble åpnet, men innen et år var de tette igjen. Jeg fikk da beskjed fra Ullevål om at jeg måtte fjerne begge egglederne før jeg kunne få tilbud om IVF, ventetiden ble derfor noe lenger siden jeg måtte vente på ny lap.operasjon først. Men da fikk jeg stå i kø til IVF i mellomtida, det var ikke så jeg måtte i ny kø etter operasjonen, heldigvis.

Back
Topp