Ventetid IVF Bergen (offentlig)

snopeguri

Elsker forumet
Noen som vet? Mannen min leverer siste prøve på fredag, og etter svaret på den skal vi søke IVF. Hvor lang tid tar det va fra søknaden blir sendt, til første samtale?? Noen som vet?[:)]

det tar vel litt tid vil eg tro. mener min gynekolog sendte inn i januar,men eg har ikke fått vite om den er sendt eller ikke. men for meg haster det ikke så veldig, siden vi tar det privat no[:)]
er så dumt at det skal være så lang vente tid på dette her[:(]

Jeg har hørt at det bare skal ta noen mnd..men var ikke sikker. Lang ventetid altså? Da bør vi vel vurdere å ta det privat vi også...

ORIGINAL: snopeguri

Jeg har hørt at det bare skal ta noen mnd..men var ikke sikker. Lang ventetid altså? Da bør vi vel vurdere å ta det privat vi også...

ikke ta sorgene på forskudd her[:D] min gynekolog e TREIG så det er jo faktisk ikke sikkert at han har sendt de inn engeang. hadde vi ikke tatt det privat nå så hadde eg nok mast på han[:D]

heisann.
vi fikk svar på sambos prøver i august, søknaden ble sent en av de første dagene i september. så ringte jeg tilfeldig, da jeg så at de hadde feil adresse på oss (å jeg var livredd vi ikke skulle få brevet hehe), og da sa hun at vi kom inn i desember, om det ikke ble for mye styr i juletiden. så sa jeg hvilke dager som passa best, og at vi skulle på Haukeland likevel den 28 november om det lat seg gjøre. da sa hun at det var altfor kjapt.så jeg så forann meg januar jeg, off. men så fikk vi brevet og time den 28 noevmber likevel...juhu..så fikke jeg ikke ringe inn den mens som kom da (skulle ha samme uken) pga jul og stress, og ikke ledig kapasitet før uke 9 til uttak, men fikk ringe inn neste..og neste mens kom dagen før nyttårsafta, så da var vi i gang. medisinstart 19 januar, og sprøyter den 13 februar. så nå sitter jeg her og venter på uttak imorgen (weeee) og innsett fredag, så får vi se om 14 dager om det er velykka eller ikke...
lykke lykke til[:)]

Ok, det tok jo sin tid da egentlig..ca 5 mnd føles lenge når en venter på noe! [:)] Så spennende med innsetting da!!! Jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg for dere[;)] Hadde vært greit å høre om dine erfaringer med haukeland, om de som jobber der er greie, om hvordan uttaket var osv... hadde det vært mulig? LYKKE TIL!! (og takk for utfyllende svar)

Tok ikke så lang tid, egentlig...
Søknad sendt i juli, forsamtale i november, egentlig uttak uke 3, men ble utsatt pga sykdom...
4 måneder fra sendt søknad, til forsamtale...

Vet ikke ventetiden i Bergen jeg, men for vår del tok det ca 6 mnd her i Trondheim og det er offentlig. Dette er tiden vi måtte vente fra forsamtale til oppstart. Vi startet på privat klinikk vi, men gikk over til offentlig. Husker ikke hvor lang tid det tok før vi fikk komme inn på privat klinikken etter henvendelse fra fastlege.

Jeg måtte vente ganske lenge. Legen sendte søknad i oktober, så var vi på gynekologisk på haukeland i april, og fikk beskjed at det nokk gikk til over sommeren før vi kunne sette igang. Men heldigvis ble der en ledig time på IVF i juni. Så måtte vi vente til etter sommeren med start på medisiner. Så i slutten av august begynte jeg med nesesprayen. Nesten ett år fra legen begynte med blodprøver og div undersøkelser før vi slapp til. Det er lenge og vente det....

Hvis vi regner fra første time hos lege, så er det 1,5 år siden[&:]

Ja det har tatt tid med oss også.. Mannen min som startet med å levere prøve og det var i august. Etter samtalen vi hadde i dag, ser det ut til at det blir tidligst august vi vil begynne.. Så da blir det vertfall 1 år med venting..

Back
Topp