Ventetid hysteroskopi St.Olav

To rosa og en blå, hva nå?

Flørter med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Heisann. Jeg måtte i dag avbryte tilbakesetting av egg, fordi de ikke kom inn i livmora. Ble derfor henvist hysteroskopi ved St.Olav. Noen som vet hvor lenge jeg må belage meg på å vente?
Kan man få narkose ved hysteroskopi, og må man da vente lenger?

Kan man sette inn egg ved første eggløsning igjen, noen som vet? De på klinikken sa 6 uker. Men jeg skal jo ha mensen om ca 2 uker nå, og da eggløsning om ca 4 uker.
 
Heisann. Jeg måtte i dag avbryte tilbakesetting av egg, fordi de ikke kom inn i livmora. Ble derfor henvist hysteroskopi ved St.Olav. Noen som vet hvor lenge jeg må belage meg på å vente?
Kan man få narkose ved hysteroskopi, og må man da vente lenger?

Kan man sette inn egg ved første eggløsning igjen, noen som vet? De på klinikken sa 6 uker. Men jeg skal jo ha mensen om ca 2 uker nå, og da eggløsning om ca 4 uker.
Tror det kommer an på om du skal ha narkose eller ikke. Jeg hadde uten narkose. Det ble vel besluttet i mai en gang, og jeg ble forespeilet at jeg kanskje ikke fikk det før etter sommeren. Men så fikk jeg plutselig innkalling med veldig kort varsel, så jeg rakk både hysteroskopi og innsett i syklusen som kom etter før de stengte før sommeren. Vi var flere som ble kalt inn veldig raskt før sommeren her.

Tror også du kan få innsett i samme syklus dersom du tar hysteroskopien tidlig i syklus, men ikke dersom den havner for nært eller etter eggløsning.
 
Viktig å merke seg at dersom du ikke er pasie t hos fertilitetsseksjonen så ønsker de ofte at man tar syklushemmende provera for å ha tynn slimhinne. Da må man komme inn i syklus igjen etter inngrepet.
 
Back
Topp