Ventetid Haugesund, søskenforsøk

Iren85

Elsker forumet
Oktoberlykke 2019
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei.
Fødte for snart 3 mnd siden etter vellykket ICSI forsøk ved Haugesund . Vi har nå 2 barn , men med tiden ønsker vi oss en til. Noen som vet hvordan ventetiden er når det er søskenfosøk? Har ingen på frys.
Og er det noen andre her som har 2 tette ivf/icsi graviditeter. Hvordan gikk det?

Hei.
Fødte for snart 3 mnd siden etter vellykket ICSI forsøk ved Haugesund . Vi har nå 2 barn , men med tiden ønsker vi oss en til. Noen som vet hvordan ventetiden er når det er søskenfosøk? Har ingen på frys.
Og er det noen andre her som har 2 tette ivf/icsi graviditeter. Hvordan gikk det?
Haugesund har ingen ventetid på søskenforsøk. De følger din egen syklus og setter opp forsøk deretter.
Det du derimot definitivt må sjekke opp i aller først, er om Haugesund kan tilby dere flere forsøk. I utgangspunktet tilbyr ikke det offentlige i Norge flere enn ett søskenforsøk, dvs. om en har flere enn 2 felles barn sammen så vil en ikke kunne få nye forsøk. Da må en i så tilfelle gå privat.

Haugesund har ingen ventetid på søskenforsøk. De følger din egen syklus og setter opp forsøk deretter.
Det du derimot definitivt må sjekke opp i aller først, er om Haugesund kan tilby dere flere forsøk. I utgangspunktet tilbyr ikke det offentlige i Norge flere enn ett søskenforsøk, dvs. om en har flere enn 2 felles barn sammen så vil en ikke kunne få nye forsøk. Da må en i så tilfelle gå privat.
Bare en av de er icsci, den første fikk vi «vanlig».
Men skal sjekke det opp.

Bare en av de er icsci, den første fikk vi «vanlig».
Men skal sjekke det opp.
Slik jeg har forstått det, så er det uavhengig av om ett av barna kom uten hjelp. Men dette vet Haugesund. Forhåpentligvis kan de hjelpe dere :)

... I utgangspunktet tilbyr ikke det offentlige i Norge flere enn ett søskenforsøk, dvs. om en har flere enn 2 felles barn sammen så vil en ikke kunne få nye forsøk. Da må en i så tilfelle gå privat.

St. Olav har ikke begrensninger på antall barn så lenge man har fått prøverørsbarn før. De sa til meg at de tar som regel ikke inn nye par med to felles barn. Men dersom de tidligere har barn etter prøverør så tar de inn så lenge eggreservene er ok. Jeg fikk første på Ullevål, andre på St. Olav og skal i gang med nr 3 nå i vår.

Det er bare å gå inn på hjemmesiden og printe ut skjemaet søknad om søskenforsøk. Jeg sendte samtidig inn journalen fra Ullevål. Startet med Menopur etter 6 uker.......

Back
Topp