Venter på time

Lille_Morell

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Mailykken 2025
Sommerspirene 2025
Hei!
Har blitt henvist ivf i begynnelsen av januar, og har fått tilbakemelding fra sykehuset at pga mangel på kapasitet kan de ikke gi meg eksakt time nå. Får tildelt time på et senere tidspunkt, men dog innen juni.
Jeg skulle hatt en behandling som ikke er forenlig med graviditet, og lurer på å ta denne nå mens jeg allikevel må vente. Lurer på om noen har erfaring med ventetid i Bergen for tiden? Typisk at jeg får time og oppstart når jeg er i behandling og da ikke kan bli gravid:dead:

Vett ikke hvordan det er men det er vel ikke uvanlig du er på forsamtale og utredning før de starter, så avhenger litt hvor lenge den andre behandlingen tar. Samt hvor viktig med den andre behandlingen er da det kan ta tid å bli gravid, så er du gravid også er ikke alt som er forenlig med amming etterpå. Poenget mitt dersom du avventer kan det plutselig ta litt tid før du får tatt den andre behandlingen

Haukeland har lang ventetid dessverre. En ting er frem til oppstartssamtale, men det kan fort gå rundt er halvt år fra den til dere faktisk er igang med forsøk også, så jeg ville tatt den andre behandlingen nå mens du venter.

Haukeland har lang ventetid dessverre. En ting er frem til oppstartssamtale, men det kan fort gå rundt er halvt år fra den til dere faktisk er igang med forsøk også, så jeg ville tatt den andre behandlingen nå mens du venter.

Jeg skjønner dette kan ta tid:dead: men hvorfor får man oppstartsamtale så mye lenge før selve behandlingen iverksettes? Jeg vil jo anta jeg er ferdig utredet av gyn som henviste meg. Håper jeg blir gravid å slipper hele ivf-sirkuset :wtf:

Jeg skjønner dette kan ta tid:dead: men hvorfor får man oppstartsamtale så mye lenge før selve behandlingen iverksettes? Jeg vil jo anta jeg er ferdig utredet av gyn som henviste meg. Håper jeg blir gravid å slipper hele ivf-sirkuset :wtf:
Det vet jeg ikke. Jeg har ikke selv fått behandling ved Haukeland, men har hørt fra andre som nylig har vært gjennom det. Vi valgte st.Olavs mye pga ventetiden. Der går man mer rett i gang etter oppstartssamtalen.

men ja, IVF tar tid uansett. Og om det ikke klaffer på første forsøk må man ofte ha pausesyklus imellom, så det er greit å forberede seg på at ting kan ta tid.

Nå vet ikke jeg om du bor i Bergen eller et stykke utenfor, men ventetiden er ganske mye kortere i Haugesund dersom det kunne vært et alternativ ;)

Nå vet ikke jeg om du bor i Bergen eller et stykke utenfor, men ventetiden er ganske mye kortere i Haugesund dersom det kunne vært et alternativ ;)

Bor midt i gryten av byn. Ja jeg har også hørt det. Men tenker jeg kjører i gang med behandling, så er jeg nok ferdig med den til jeg får time :shy: Er ikke så higen på å reise mtp på fravær fra jobb osv. Det har det vært nok av i disse corona-tider:dead:

Back
Topp