*Venter på symptomer*

Toppen

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei! Er det flere som har tilnærmet ingen symptomer? Jeg er bare trøtt og er øm rundt niplene. Skal ikke i utgangspunktet klage på det (misunner ingen av dere med kvalme), men alle sier at kvalme er et utrolig bra tegn på at alt er bra! Er 8+0 i dag og hørte babyverdens podcast "uke for uke", og der sa de også at mange spotanaborterer i uke 8. Gruer meg til å gå inn i denne uka med lite kvalme og vite at mange nå opplever MA/SA :(

Og hvorfor er det så motstridene at noen sier at sjansen for SA/MA går ned for hver uke, men så er det noen som sier at det ofte skjer i uke 8????

Hilsen sykt forvirra førstegangsgravid.

Med førstemann var jeg helst bare trøtt i første trimester. Ikke spesielt kvalm eller andre ting.
hun blir snart 6 ;-)

ang SA/MA så går rissikoen ned for hver dag, men det skjer endel kritiske prosesser med embryo i uke 6-8, som alle er litt økende for risiko for SA. Hjertet som skal starte, sentralnerverør som skal lukke seg, organer som skal formes osv.

Jeg er kvalm til tider. Men savner de ømme puppene og blodårene. Mener å huske det kom fort før men.. Usikker på hvor langt jeg er på vei men minimum 6+3

tror ikke har noe å si. Vi er alle annerledes og vil ikke si noe negativ. Jeg har også ganske lite symptomer.

Jeg er kvalm, men ikke spydd enda. Og såre nipler. Ellers i grunn som vanlig, trøtt noen ganger, ikke ofte. 9+1 i dag

Jeg er nå 10+5 og har hatt lite symptomer gjennom hele svangerskapet. Var på tul for en uke siden fordi jeg ikke følte meg gravid, men alt sto bra til med spiren. Jeg tror det er veldig individuelt.

Symptomer som jeg har hatt er ømme bryst, luft/oppblåsthet i magen og litt emosjonell. I det siste har jeg blitt energiløs og trøtt. Ellers har jeg hatt lite småkvalme og ingen oppkast.

Jeg er bare trøtt, skikkelig trøtt og sliten. Kjent så vidt på kvalmen når jeg har glemt å spise på en stund. Ingen ømme pupper heller, men det hadde jeg ikke forrige svangerskap heller.

Hørte den episoden i går også! 8+1 i dag. Fikk meg også til å flippe helt ut i går. For var også innstilt på at hver dag som går blir det større sjanse for at det kan gå bra.
Men nå har jeg lest mange forskningartikler om spontanabort, og det skal sies at bortsett fra på podcasten og en norsk side, så sier alle andre at sjansen rundt uke 8 er halvert, til sammenligning mellom uke 4-6.

Back
Topp