Veien til nr.1❤️med IVF

Jeg vet det føles tungt, men hold ut!:Heartred Jeg leste litt i den tråden som heter "når klaffet det naturlig for deg" eller noe sånt, ligger på forsiden her. Da ble jeg litt beroliget faktisk, selv om jeg jo vil at det skal skje med én gang. Anbefaler også den nyeste episoden av podcasten Åpen Journal, hvor de snakker om graviditet. Denne prøvingen er frustrerende og vondt og utmattende, men du er heldigvis ikke alene, selv om det kanskje virker som at ALLE andre blir gravide :Heartred Heier på deg!!
Tusen takk for gode ord❤️
Leste gjennom den tråden nå, takk for tips! Det skal nok gå en gang til slutt, er vel bare snakk om tid.. Den podcasten har jeg aldri hørt om, men skal sjekke den ut:) Det hjelper når andre er i samme situasjon, ja, føles ikke helt ulevelig da❤️ God helg til deg:) Kan kose meg med et glass rødt i det minste:rolleyes:
 
Jeg vet det føles tungt, men hold ut!:Heartred Jeg leste litt i den tråden som heter "når klaffet det naturlig for deg" eller noe sånt, ligger på forsiden her. Da ble jeg litt beroliget faktisk, selv om jeg jo vil at det skal skje med én gang. Anbefaler også den nyeste episoden av podcasten Åpen Journal, hvor de snakker om graviditet. Denne prøvingen er frustrerende og vondt og utmattende, men du er heldigvis ikke alene, selv om det kanskje virker som at ALLE andre blir gravide :Heartred Heier på deg!!

Den skal jeg høre på også, takk for tips! :)
 
PP10, CD3

Jepp, TR kom for fullt på lørdag, som forventet! Jeg får bare mer og mer menssmerter for hver pp også. I går heiv jeg i meg 6 ibux og måtte bare sitte i ro sammen med varmeflaska på magen!!:hungover:Heldigvis er det verst de første dagene bare. Husker jeg hadde mye smerter før jeg begynte på pilla også..

Sist jeg var hos gyn foreslo han litt videre utredning, om vi ønsket. Det innebar sædtest og blodprøver av begge to. Av meg må det taes blodprøve mellom cd2-cd4. Vi har hatt litt tid på å tenke på om vi ville gjennomføre det, og har kommet frem til at vi ikke ønsker å gjøre det - enda. Vi er ikke helt klare psykisk og vil vente et par mnd til.. :oops:

Ellers har jeg sett at lutealfasen min er på 11-12 dager. Jeg ligger i nedre grense, men likevel innenfor normalen. I går bestilte jeg wild yam og skal teste ut dette etter el denne ppen. Håper lutealfasen blir litt lenger evt at jeg blir gravid:angelic: Alle gode ting er..10??!:rolleyes:

Håper dere får en fin uke:)

- Nutte
 
Kjedelig at det ikke gikk nå heller:(

Skjønner godt at dere ikke er klare for mer utredning helt enda, og man ser jo mange som blir gravid i PP 10, 11, 12 ++... så man må jo bare ha trua på at det sitter ganske snart.. :Heartred Og tenke så koselig med en liten gravid mage i fine sommerkjoler ut mot sen sommer/tidlig høst da:woot:(håper på en lang og varm sommer!)
 
Kjedelig at det ikke gikk nå heller:(

Skjønner godt at dere ikke er klare for mer utredning helt enda, og man ser jo mange som blir gravid i PP 10, 11, 12 ++... så man må jo bare ha trua på at det sitter ganske snart.. :Heartred Og tenke så koselig med en liten gravid mage i fine sommerkjoler ut mot sen sommer/tidlig høst da:woot:(håper på en lang og varm sommer!)
Ja, er ikke noe annet enn å prøve og vente videre:sorry: Det skal nok gå snart! Åå ja, tenk så fantastisk å kunne gå i sommerkjole med en liten kulemage:rolleyes:
 
Hvordan går det?:Heartred Noen tegn til EL?
Åå så koselig at du følger med❤️ Har vært opptatt ute i hagen hele helga, herlig å tenke på andre ting:shy:

Jeg er bare på cd9 enda, så venter på el. Appene sier el skal komme om 4 dager:rolleyes: Har hatt elslim i 3 dager allerede:joyful: Bestilte flere eltester forrige uke, så håper de kommer i morgen, så jeg kan begynne å teste:woot:

Hvordan ligger du an?:)
 
PP10, CD10

Håper alle har hatt en fin helg! Her gikk det i å male huset, og vipps var jeg på cd10:joyful:

Venter på eltestene, som mest sannsynlig kommer i posten i dag, så kan jeg begynne å teste:D Er ikke krise egentlig, siden jeg temper og vi legger aksjer uansett:hilarious: Men føler jeg må ha kontroll uansett (kontrollfreak:wacky:), eller så har jeg bare blitt avhengig av å teste:facepalm::hilarious:

Uansett el nærmer seg og denne PPen planlegger jeg å bruke wild yam for første gang. Men jeg blir ikke klok på dosene man skal ta om dagen:bored: Vet at man må trappe ned for å unngå å evt miste..

Fant denne «oppskriften» fra noen andre:
1 - 6 dpo: 3 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
7 - 8 dpo: 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
9 - 11 dpo: 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld
12 - 13 dpo: 1 kapsel morgen

Men jeg har en lutealfase på 11-12 dager og da må jeg vel trappe ned før? Noen som har erfaring og vet?:)

- Nutte
 

Vedlegg

  • A14BA3F4-C497-4E26-A633-A0104B3BF527.jpeg
    A14BA3F4-C497-4E26-A633-A0104B3BF527.jpeg
    53,8 KB · Visninger: 51
PP10, CD10
Håper alle har hatt en fin helg! Her gikk det i å male huset, og vipps var jeg på cd10:joyful:

Venter på eltestene, som mest sannsynlig kommer i posten i dag, så kan jeg begynne å teste:D Er ikke krise egentlig, siden jeg temper og vi legger aksjer uansett:hilarious: Men føler jeg må ha kontroll uansett (kontrollfreak:wacky:), eller så har jeg bare blitt avhengig av å teste:facepalm::hilarious:

Uansett el nærmer seg og denne PPen planlegger jeg å bruke wild yam for første gang. Men jeg blir ikke klok på dosene man skal ta om dagen:bored: Vet at man må trappe ned for å unngå å evt miste..

Fant denne «oppskriften» fra noen andre:
1 - 6 dpo: 3 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
7 - 8 dpo: 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
9 - 11 dpo: 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld
12 - 13 dpo: 1 kapsel morgen

Men jeg har en lutealfase på 11-12 dager og da må jeg vel trappe ned før? Noen som har erfaring og vet?:)

- Nutte

Jeg har gått på wild jam de gangene jeg har blitt gravid (utenom med nr.1).
Jeg har lutealfase på 13 dager og tok følgende:
2-6 dpo 3 morgen + 2 kveld
7-8 dpo 2 morgen + 2 kveld
9 dpo 2 morgen + 1 kveld
10-11 dpo 1 morgen + 1 kveld
12-13 dpo 1 morgen

Jeg tempet i tillegg, så om jeg fikk et kraftig temphopp 1 dpo startet jeg da. Om det bare var litt økning, slik at jeg var usikker på om egget hadde sluppet startet jeg ikke før 2 dpo. For da var det aldri noe tvil på tempen.
 
Leste litt her nå :)

Tenkte å prøve jeg også.. er det slik at man skal slutte ved eventuell positiv test også? Altså følge den oppskriften uansett om man får positiv test eller ikke?
 
Jeg har gått på wild jam de gangene jeg har blitt gravid (utenom med nr.1).
Jeg har lutealfase på 13 dager og tok følgende:
2-6 dpo 3 morgen + 2 kveld
7-8 dpo 2 morgen + 2 kveld
9 dpo 2 morgen + 1 kveld
10-11 dpo 1 morgen + 1 kveld
12-13 dpo 1 morgen

Jeg tempet i tillegg, så om jeg fikk et kraftig temphopp 1 dpo startet jeg da. Om det bare var litt økning, slik at jeg var usikker på om egget hadde sluppet startet jeg ikke før 2 dpo. For da var det aldri noe tvil på tempen.
Tusen takk!!❤️ Liknet veldig på den oppskriften jeg fant også! Godt å få en bekreftelse på at flere gjør det slik:) Tror jeg følger din oppskrift:D
Jeg temper også, så jeg er helt sikker på at egget slipper før jeg tør å begynne på de:nailbiting:
 
Leste litt her nå :)

Tenkte å prøve jeg også.. er det slik at man skal slutte ved eventuell positiv test også? Altså følge den oppskriften uansett om man får positiv test eller ikke?
Skal du prøve det neste pp om det ikke går nå?:) Man skal trappe ned mot IKM tror jeg. Viktig å ikke slutte for tidlig eller for seint da man kan miste om man er gravid, som jeg har skjønt. Så om du får positiv test før IKM, skal man fortsette til IKM:) Trooor jeg hvertfall:)
 
Skal du prøve det neste pp om det ikke går nå?:) Man skal trappe ned mot IKM tror jeg. Viktig å ikke slutte for tidlig eller for seint da man kan miste om man er gravid, som jeg har skjønt. Så om du får positiv test før IKM, skal man fortsette til IKM:) Trooor jeg hvertfall:)

Ja slik jeg forsto var det viktig å ikke slutte brått. Så derfor bør man trappe ned mot IKM som planlagt, selv om man er testetøs og kanskje får svaak strek i dagene før ;)
 
PP10, CD12
Eggløsning nærmer seg veldig nå! Både cd10 og cd11 hadde jeg helt syke elsmerter, var helt likt menssmerter! Aldri hatt noe tegn til elsmerter før, men nå var det ikke til å ta feil av! Måtte typ ta paracet til og med:nailbiting:

Fikk eltestene i går og den var high, så LH er ikke helt på topp enda. Den må jo bare bli max i dag pga smertene jeg har hatt! Og tempen er lav, så har ikke missa el:) I dag da jeg skulle på do, hang det til og med elslim langt nedi doskåla:wideyed: Er ikke manko på slim, si:hilarious: Håper det er gullegget som slippes denne ganga!:smiley-angelic001

- Nutte
 

Vedlegg

  • 6F542D65-44EA-4B15-874C-319572A564FE.jpeg
    6F542D65-44EA-4B15-874C-319572A564FE.jpeg
    59,3 KB · Visninger: 47
Last edited:
PP10, CD12
Eggløsning nærmer seg veldig nå! Både cd10 og cd11 hadde jeg helt syke elsmerter, var helt likt menssmerter! Aldri hatt noe tegn til elsmerter før, men nå var det ikke til å ta feil av! Måtte typ ta paracet til og med:nailbiting:

Fikk eltestene i går og den var high, så LH er ikke helt på topp enda. Den må jo bare bli max i dag pga smertene jeg har hatt! Og tempen er lav, så har ikke missa el:) I dag da jeg skulle på do, hang det til og med elslim langt nedi doskåla:wideyed: Er ikke manko på slim, si:hilarious: Håper det er gullegget som slippes denne ganga!:smiley-angelic001

- Nutte
Heiaheia gullegget!
 
PP10, CD13/DPO1

Tempen steg i dag og det vil si at jeg hadde eggløsning i går!:smiley-bounce012 Jeg begynte å teste etter LH på cd11, da det var da jeg fikk eltestene i posten. Både cd11 og cd12 ble testene negative. Så da må nok eltesten ha vært positiv på cd10! Og med tanke på elsmerter fra cd10-cd12 pluss økt elslim, er det ingen tvil. Forrige PP tok det også 2 dager fra positiv eltest til el:)

Da er jeg 1 dpo i dag, og det vil si at jeg endelig kan begynne på wild yam!:dance008 Jeg tok 3 stk til morgenen i dag og skal følge denne oppskriften frem til IKM:
1-6 dpo: 3 morgen + 2 kveld
7-8 dpo: 2 morgen + 2 kveld
9 dpo: 2 morgen + 1 kveld
10 dpo: 1 morgen + 1 kveld
11-12 dpo: 1 morgen
Blir spennende å se om det har noen effekt!:smiley-angelic001

I natt hadde jeg faktisk mareritt om at jeg hadde endometriose og var helt i kjelleren da jeg våknet:sad010Har vært inne på tanken tidligere, siden jeg ikke blir gravid.. Sjekket meg hos gyn og han sa at han ikke fant noen tegn til det:shy: Men pga. symptomforløpet mitt med lange, kraftige og smertefulle menstruasjoner i ung alder, bedring på cerazette og nå smerter under mens og eggløsning igjen, mente han kanskje det kunne være endometriose et annet sted i kroppen. Jeg har også smerter i rumpa under mens og el, typ klarer ikke gå på do på 1-2 dager. I går, på eldagen, la vi inn aksjer og jeg var på topp, men det kunne jeg visst fort bare glemme.. Sist mens tok jeg 10 ibux på 2 dager og lå i fosterstilling med varmeflaske. For hver syklus blir det bare verre og verre:sad010Har også lest at lavt progesteron er vanlig ved endometriose. Og min lutealfase er jo på 11-12 dager.. Nå prøver jeg ut wild yam, og om ikke jeg blir gravid, så håper jeg det hjelper mot smertene i det minste:(

Kan noen plis gi meg noen solskinnshistorier og si at dette ikke er endometriose, men heller kraftige og normale smerter?!:sad010

Oi, sorry for litt langt innlegg:facepalm:

- Nutte
 

Vedlegg

  • 82170123-EFC6-418B-8065-8352B72F7CDB.jpeg
    82170123-EFC6-418B-8065-8352B72F7CDB.jpeg
    55,8 KB · Visninger: 46
PP10, CD13/DPO1

Tempen steg i dag og det vil si at jeg hadde eggløsning i går!:smiley-bounce012 Jeg begynte å teste etter LH på cd11, da det var da jeg fikk eltestene i posten. Både cd11 og cd12 ble testene negative. Så da må nok eltesten ha vært positiv på cd10! Og med tanke på elsmerter fra cd10-cd12 pluss økt elslim, er det ingen tvil. Forrige PP tok det også 2 dager fra positiv eltest til el:)

Da er jeg 1 dpo i dag, og det vil si at jeg endelig kan begynne på wild yam!:dance008 Jeg tok 3 stk til morgenen i dag og skal følge denne oppskriften frem til IKM:
1-6 dpo: 3 morgen + 2 kveld
7-8 dpo: 2 morgen + 2 kveld
9 dpo: 2 morgen + 1 kveld
10 dpo: 1 morgen + 1 kveld
11-12 dpo: 1 morgen
Blir spennende å se om det har noen effekt!:smiley-angelic001

I natt hadde jeg faktisk mareritt om at jeg hadde endometriose og var helt i kjelleren da jeg våknet:sad010Har vært inne på tanken tidligere, siden jeg ikke blir gravid.. Sjekket meg hos gyn og han sa at han ikke fant noen tegn til det:shy: Men pga. symptomforløpet mitt med lange, kraftige og smertefulle menstruasjoner i ung alder, bedring på cerazette og nå smerter under mens og eggløsning igjen, mente han kanskje det kunne være endometriose et annet sted i kroppen. Jeg har også smerter i rumpa under mens og el, typ klarer ikke gå på do på 1-2 dager. I går, på eldagen, la vi inn aksjer og jeg var på topp, men det kunne jeg visst fort bare glemme.. Sist mens tok jeg 10 ibux på 2 dager og lå i fosterstilling med varmeflaske. For hver syklus blir det bare verre og verre:sad010Har også lest at lavt progesteron er vanlig ved endometriose. Og min lutealfase er jo på 11-12 dager.. Nå prøver jeg ut wild yam, og om ikke jeg blir gravid, så håper jeg det hjelper mot smertene i det minste:(

Kan noen plis gi meg noen solskinnshistorier og si at dette ikke er endometriose, men heller kraftige og normale smerter?!:sad010

Oi, sorry for litt langt innlegg:facepalm:

- Nutte
Heia heia gullegget! Jeg har lutealfase på 10-11 dager og har ei frøken og er jo gravid på nytt nå på første PP :) Håper det klaffer snart ❤️
 
Heia heia gullegget! Jeg har lutealfase på 10-11 dager og har ei frøken og er jo gravid på nytt nå på første PP :) Håper det klaffer snart ❤️
Tusen takk❤️ Og gratulerer til deg! Leste om det i dagboka di! Så herlig❤️ Og så godt å lese om andre som blir gravide tross for kort lutealfase:)
 
Back
Topp