Venter på legen!

mharty

Forelsket i forumet
Wee, første kontroll idag!! Da sitter jeg og min kjære å venter på legen! Spennende!:) har liksom ikke gått oppp for meg at det er noe inni magen!!:p

Så moro:-) jeg hadde første kontroll igår:-) var litt rart egentlig.. hehe..
Håper alt gikk bra:-)

bah, så skuffende! Var jo ingenting spesielt som skjedde på dette legebesøket.. hun tok blodtrykk, lyttet på mine lunger og hjerte, og fortalte meg om rutinene under svangerskapet, når man skal på kontroll, UL osv.. Å hva man burde spise og ikke..
Kunne ikke ta blodprøve elr urinprøve idag, da jeg er 11+6 idag.. og de ville vente til jeg var over 12.. EN DAG!??! wtf liksom! Så skal dit igjen på tirsdag for blodprøve, urinprøve, veiing..
Men får jo liksom ikke den bekreftelsen jeg gjerne ville ha på at jeg faktisk har noe som lever inni magen min..
Hun mente det ikke var noe poeng i å prøve å høre etter hjertelyd, da hun sikkert ikke ville finne noe uansett før i uke 16..!?! wtf..

bah, så skuffende! Var jo ingenting spesielt som skjedde på dette legebesøket.. hun tok blodtrykk, lyttet på mine lunger og hjerte, og fortalte meg om rutinene under svangerskapet, når man skal på kontroll, UL osv.. Å hva man burde spise og ikke..
Kunne ikke ta blodprøve elr urinprøve idag, da jeg er 11+6 idag.. og de ville vente til jeg var over 12.. EN DAG!??! wtf liksom! Så skal dit igjen på tirsdag for blodprøve, urinprøve, veiing..
Men får jo liksom ikke den bekreftelsen jeg gjerne ville ha på at jeg faktisk har noe som lever inni magen min..
Hun mente det ikke var noe poeng i å prøve å høre etter hjertelyd, da hun sikkert ikke ville finne noe uansett før i uke 16..!?! wtf..

nei di hører som regle ikke etter hjertelyd så tidlig :) er som regele litt sennere dem gjør det.. og det med urnprøve osv er rart for jeg tok det da jeg var 10+3. Men ellers skjer det ikke så mye på den første kontrolen... blir mere spennde etter hvertt :)

Så rart!
Jeg tok blodprøvene i uke 7.
Urinprøven burde de jo sjekk ift UVI. Jeg har hatt det i begge svangerskapene uten å ha merket det!
Får håpe du får bedre kontroll neste uke da :)

BV-app!

Forskjellig praksis skjønner jeg. Tok bl.prøvene i uke 7. Var til jm i uke 11 og hun fant hjertelyden fort. Leger øver vell ikke nok på det, så vil man høre den tidlig må man vell til jm.

Jeg var hos jordmor i dag. Er 11+2 så måtte også vente med å ta blodprøve. Men hun sa hun kunne prøve finne hjertelyden om jeg ville men advarte meg om at det var ikke sikkert vi fant den så tidlig... Noe hun heller ikke gjorde (så jeg er veldig glad jeg skal på privat UL neste fredag og håper å se at alt er bra da... )

Du bor jo samme plass som meg trur jeg, og fikk samme beskjed når jeg snakka med hu som skulle ta blodprøve, etter 12 uker, men etter jeg var inne hos legen så sente hu meg til å ta blodprøve allikevel da det bare var par dager igjen til 12 ukersen ifølge deres termin. Ellers så prøvde vi å høre etter hjertelyd men ingen ting. Jeg veit hvor gammel den lille i magen er, så følger ikke ukene på helsekortet, så var jo ikke 11+5 men 10+2 på kontrollen. Så var ikke forventningsfull til å høre noe så tidlig, men syntes det er greit at legen spurte og prøvde! Krysser fingrene for at du får høre noe neste kontroll, skjønner godt frustrasjonen, jeg har jo bare en ordentlig bekreftelse på graviditet, og det er de første graviditets testene jeg tok:p syntomer vet jeg at hjernen og kroppen kan legge på:p

ÅH- forstår det så sinnsykt godt, den skuffelsen! Jeg hadde nemlig akkurat samme opplevelse da jeg var på første kontroll på mandag. Jeg har bare tatt en test, riktignok var den positiv, men legen tok jo bare mitt ord på at jeg var gravid. Tenk om det er innbilt svangerskap da? Siden jeg har ventet så lenge på dette så forventet jeg jo mer!!!

Men jeg tenkte å bestille time hos jordmor på helsestasjonen etterhvert, for jeg har fått inntrykk at de er mer møysommelige der...

Jeg var på legetime på mandag, var da 10+6 og legen min kjente på livmor for å sjekke størrelse og at det ikke var noe hevelser rundt. I tillegg sendte hun meg til å ta blodprøve og urinprøve. Tok gravitest med urinen + sjekket for sukker i urinen og skulle dyrke den for å se etter bakterier. Fikk vist en veldig grundig sjekk i forhold til deg virker det som... rart at de sjekket så lite hos deg, kunne jo likegodt ha ventet 1 uke med å gå til legen i det hele da!

ÅH- forstår det så sinnsykt godt, den skuffelsen! Jeg hadde nemlig akkurat samme opplevelse da jeg var på første kontroll på mandag. Jeg har bare tatt en test, riktignok var den positiv, men legen tok jo bare mitt ord på at jeg var gravid. Tenk om det er innbilt svangerskap da? Siden jeg har ventet så lenge på dette så forventet jeg jo mer!!!

Men jeg tenkte å bestille time hos jordmor på helsestasjonen etterhvert, for jeg har fått inntrykk at de er mer møysommelige der...

Haha, samme hos meg! Men jeg har kun tatt 1 test, som var positiv!! En, eneste en!:p så hadde vært fint å fått det bekreftet men!:p
Får bare vente i spenning!
Men legen min fant ut akkurat det samme som meg i forhold til termin.. Så ser fortsatt ut som det blir 14 sept:)

Jeg hadde egentlig veldig høye forventninger til den første kontrollen, men heldigvis snakka jeg med venninnen min som fortalte hva som egentlig skjer. Glad for det for jeg slapp å bli så skuffa som du ble nå. Var inne 9+3 og ble målt blodtrykk og hadde en samtale om rutiner. Måtte også vente med blodprøvene til uke 12 som du.

Legen sa jeg kunne ta kontakt med jordmor om time i uke 20 men da jeg ringte helsestasjonen så ville de ha meg inn i uke 16 siden det var første gang. De er nok mye mer omsorgsfulle der ja!

Du bor jo samme plass som meg trur jeg, og fikk samme beskjed når jeg snakka med hu som skulle ta blodprøve, etter 12 uker, men etter jeg var inne hos legen så sente hu meg til å ta blodprøve allikevel da det bare var par dager igjen til 12 ukersen ifølge deres termin. Ellers så prøvde vi å høre etter hjertelyd men ingen ting. Jeg veit hvor gammel den lille i magen er, så følger ikke ukene på helsekortet, så var jo ikke 11+5 men 10+2 på kontrollen. Så var ikke forventningsfull til å høre noe så tidlig, men syntes det er greit at legen spurte og prøvde! Krysser fingrene for at du får høre noe neste kontroll, skjønner godt frustrasjonen, jeg har jo bare en ordentlig bekreftelse på graviditet, og det er de første graviditets testene jeg tok:p syntomer vet jeg at hjernen og kroppen kan legge på:p

Så rart at det praktiseres så ulikt i samme kommune? Piss!:( har kun tatt en prøve jeg!:p hadde ønsket en bekreftelse:p

Jeg var på legetime på mandag, var da 10+6 og legen min kjente på livmor for å sjekke størrelse og at det ikke var noe hevelser rundt. I tillegg sendte hun meg til å ta blodprøve og urinprøve. Tok gravitest med urinen + sjekket for sukker i urinen og skulle dyrke den for å se etter bakterier. Fikk vist en veldig grundig sjekk i forhold til deg virker det som... rart at de sjekket så lite hos deg, kunne jo likegodt ha ventet 1 uke med å gå til legen i det hele da!

Ja det var jo litt mer sånn jeg forventet at det skulle foregå. Jeg var selv 10+6 på mandag...Men jeg visste jo faktisk ikke at jeg skulle ha med meg urin den dagen, så når jeg skal ta blodprøve på onsdag (sjekker jevnlig stoffskifte) så skal jeg også ha med en urinprøve. Han mente også at urinen ikke vil være på sitt beste, derfor måtte jeg komme tilbake med den.

Men som sagt- skal bestille tid hos jordmor på helsestasjonen i nær fremtid :)

Back
Topp