Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
bah, så skuffende! Var jo ingenting spesielt som skjedde på dette legebesøket.. hun tok blodtrykk, lyttet på mine lunger og hjerte, og fortalte meg om rutinene under svangerskapet, når man skal på kontroll, UL osv.. Å hva man burde spise og ikke..
Kunne ikke ta blodprøve elr urinprøve idag, da jeg er 11+6 idag.. og de ville vente til jeg var over 12.. EN DAG!??! wtf liksom! Så skal dit igjen på tirsdag for blodprøve, urinprøve, veiing..
Men får jo liksom ikke den bekreftelsen jeg gjerne ville ha på at jeg faktisk har noe som lever inni magen min..
Hun mente det ikke var noe poeng i å prøve å høre etter hjertelyd, da hun sikkert ikke ville finne noe uansett før i uke 16..!?! wtf..
Så rart!bah, så skuffende! Var jo ingenting spesielt som skjedde på dette legebesøket.. hun tok blodtrykk, lyttet på mine lunger og hjerte, og fortalte meg om rutinene under svangerskapet, når man skal på kontroll, UL osv.. Å hva man burde spise og ikke..
Kunne ikke ta blodprøve elr urinprøve idag, da jeg er 11+6 idag.. og de ville vente til jeg var over 12.. EN DAG!??! wtf liksom! Så skal dit igjen på tirsdag for blodprøve, urinprøve, veiing..
Men får jo liksom ikke den bekreftelsen jeg gjerne ville ha på at jeg faktisk har noe som lever inni magen min..
Hun mente det ikke var noe poeng i å prøve å høre etter hjertelyd, da hun sikkert ikke ville finne noe uansett før i uke 16..!?! wtf..
bah, så skuffende! Var jo ingenting spesielt som skjedde på dette legebesøket.. hun tok blodtrykk, lyttet på mine lunger og hjerte, og fortalte meg om rutinene under svangerskapet, når man skal på kontroll, UL osv.. Å hva man burde spise og ikke..
ÅH- forstår det så sinnsykt godt, den skuffelsen! Jeg hadde nemlig akkurat samme opplevelse da jeg var på første kontroll på mandag. Jeg har bare tatt en test, riktignok var den positiv, men legen tok jo bare mitt ord på at jeg var gravid. Tenk om det er innbilt svangerskap da? Siden jeg har ventet så lenge på dette så forventet jeg jo mer!!!
Men jeg tenkte å bestille time hos jordmor på helsestasjonen etterhvert, for jeg har fått inntrykk at de er mer møysommelige der...
Du bor jo samme plass som meg trur jeg, og fikk samme beskjed når jeg snakka med hu som skulle ta blodprøve, etter 12 uker, men etter jeg var inne hos legen så sente hu meg til å ta blodprøve allikevel da det bare var par dager igjen til 12 ukersen ifølge deres termin. Ellers så prøvde vi å høre etter hjertelyd men ingen ting. Jeg veit hvor gammel den lille i magen er, så følger ikke ukene på helsekortet, så var jo ikke 11+5 men 10+2 på kontrollen. Så var ikke forventningsfull til å høre noe så tidlig, men syntes det er greit at legen spurte og prøvde! Krysser fingrene for at du får høre noe neste kontroll, skjønner godt frustrasjonen, jeg har jo bare en ordentlig bekreftelse på graviditet, og det er de første graviditets testene jeg tok syntomer vet jeg at hjernen og kroppen kan legge på
Jeg var på legetime på mandag, var da 10+6 og legen min kjente på livmor for å sjekke størrelse og at det ikke var noe hevelser rundt. I tillegg sendte hun meg til å ta blodprøve og urinprøve. Tok gravitest med urinen + sjekket for sukker i urinen og skulle dyrke den for å se etter bakterier. Fikk vist en veldig grundig sjekk i forhold til deg virker det som... rart at de sjekket så lite hos deg, kunne jo likegodt ha ventet 1 uke med å gå til legen i det hele da!