Venter på kvalmen...

Sony3

Andre møte med forumet
Syntes det er rett og slett litt fasinerendes hvordan kroppen virker :)
Er nå 7.2 og venter fremdeles på den syke kvalmen som kommer og slår meg ut... Venter nr 3 nå, og med hun første gikk jeg nesten ned 10kg, og nr 2 gikk jeg ned 5kg. Fikk ikke ned noe mat, var konstant kvalmen fra ca uke 3-4 i 24/7.
Har de fleste andre tegn; enormt god luktesans, trøtt som bare fy.. kunne fint sove minst 12 timer døgnet , løper på do... og fort sliten.

Nevnte dette for legen min, for jeg blir jo litt småbekymret om hvorfor jeg ikke merker noe til kvalmen enda... men han sa så fint at han trudde det kunne ha noe med hva gener barnet får mest av :) Dersom barnet er veldig lik far, så blir det "fremmed" for vår kropp og dermed kvalmen. Dette har jeg ikke tenkt så mye over, så syntes det var litt interesant. Begge jentene min er ganske så lik far... så kan forsåvidt stemme.

Fikk også innvilget tidlig UL, så gleder meg masse til denne :) Alltid så utrolig betryggendes å vite at mini har det bra.
Så gjennstår det vel bare å vente å se om denne kvalmen innhenter meg...

Er dette vitenskapelig bevist? Jeg er jo kvalm hele dagen, jeg har bare kastet opp to ganger, men kvalmen kommer og går hele tiden. Jeg må spise hver 2. time hvis ikke blir jeg enda mer kvalm og det er sjelden jeg faktisk har lyst på noe mat, men jeg klarer å få ned noe. 

Betyr dette da at barnet kommer til å bli mest lik sin far? Spennende!

Vet ikke noe om det er vitenskapelig bevist :) Men han var tidligere forsker fra tyskland, jeg spurte ikke så mye om hvor han hadde dette fra :) Hadde bare ikke tenkt at det kunne ha noe med genene til barnet å gjøre i forhold til kvalmen.

Tidligere så kunne jeg knapt drikke et glass vann, uten å få det opp igjen... savner absolutt ikke dette!

Hvis jeg nå mangler denne kvalmen denne gangen, så tenker jeg at det betyr at dette barnet kan være mer "lik" meg... Gleder meg til å se ;)
Tenkte i utgangspunktet at kanskje det var gutt denne gangen siden jeg var så dårlig med jentene ;) Men det vil tiden vise :)

Tja, kan vel være noe i det.. og så sies det også at man er dårligere med jenter enn med gutter.. 

Nå har jeg vært kjempedårlig både med nr 1, som forsåvidt var en gutt osm er ganske så lik meg. .hehe.. og sist da jeg mista.. vet jo ikke hva det var.. og nå.. så tja.. stemmer vel ikke alltid..

Jeg er også mindre dårlig denne gangen (missforstå meg rett, jeg er dårlig men ikke SÅ dårlig ;)) så jeg tenker også at jeg har gutt denne gangen :)

Jeg var ikke dårlig sist, da fikk jeg en sønn som er klin lik faren sin :) nå er formen mer uggen, men har kun kastet opp en gang hittil :)

Kan godt sende min kvalme over til deg. Kunne fint klart meg uten.

Sony3 skrev:
Ellers takk, har hatt "my fair share"... ;)

Sikker??

Du kan få litt av meg og skjønna du ;p

Hei!  Da jeg gikk med første jenta mi så var jeg kvalm og spydde flere ganger hver dag fra 2. uke og 4 1/2 mnd ut i svangerskapet.  var 20% sykmeldt fra jobb på grunn av denne kvalmen (hyperremesis gravidarium).  Men nå er jeg i 10. uke med nr to og jeg har ikke spydd en eneste gang så langt. er bare trøtt. og DET er jeg veldig gla for :)  Mange har sagt til meg at jeg sikkert får gutt nå. det er visst vanlig å være mere kvalm om man jar jente i magen!  aner ikke om det stemmer, blir spennende å få vite kjønnet :)   Det sies jo også at ingen svangerskap er like. :)

Back
Topp