Venter på innkallese til ul :) og skal ta test for svangerskapsdiabetes pga overvekt...

mon_83

Flørter med forumet
Jeg spurte jm på kontrollen denne uken om jeg kunne bli henvist på vekstkontroll pga at junior var så stor ved fødsel, kjekt å vite sånn ca om man venter en "giga" stor baby igjen :P og så vil jeg gjerne ha dobbel bekreftelse på at det virkelig gjemmer seg ei lita jente i magen :)

Meeeen før det må jeg ta sånn glukose(?) test eller hva det heter fordi bmi er så høy.. jaja..skal ta det på onsdag, hører at det er mange som må ta det så skal vel overleve ;) er bare å ta med seg en bok og litt strikketøy for å overleve ventingen. håper ikke jeg har svangerskapsdiabetes...

er det mange av dere som har tatt denne testen pga høy vekt? er det mange av dere som har fått påvist svangerskapsdiabetes?

Ha en fiiin lørdag alle sammen :)

Forrige svangerskap tok jeg den pga høy bmi, fikk dessverre utslag og hadde dermes svangerskapsdiabetes. Denne gangen har jeg tatt en normal belastning, skal ta ny i uke 28.. Håper Håper den også er normal.. :) Ekkel og søt væske som skal drikkes, men overleves.. Det verste e å vente 2 timer..

hva ble konsekvensene da? måtte du holde deg helt unna sukker og måle og sånn? lest ett annet sted er flere har tatt uten å heldigvis fått påvist det. håper jeg også slipper unna. svangerskapsdiabetesen så fort ungen var ute?

måtte være forsiktig i forhold til kosthold og målte blodsukker ofte. Men endte til slutt på insulin.. Svangerskapsdiabetesen forsvant med en gang han var ute.. Og fikk ikke gå overtid. Noe positivt då.. :)

Mange som ikke får utslag på testen også..

jeg måtte også ta glukose belastning pga for høy bmi, men den var negativ så da slo de fra seg det... Vet ikke om det blir tatt noe ny test senere, det sa de ikke noe om.

Back
Topp