Venter og venter du på at vannet skal gå?

M

Moderator Steffen

Guest
Det er faktisk bare mellom 10-15 prosent som opplever at fødselen starter med vannavgang.
De fleste opplever at vannet går en stund uti fødselen, eller at vannet blir tatt.
For dere som allerede har født; hva var deres erfaring?

Les hele artikkelen her!
 
Her måtte de ta vannet med begge, dette skjedde helt på slutten av fødselen :) Spent å se hva som skjer nå med nr 3, men der jeg forhåpentligvis skal føde, tar de helst ikke vannet :)
 
Med første gikk vannet like før pressriene kom.
Denne gangen ble vannet tatt :)
 
Med første tok de det rett før jeg fikk lov til å presse ^^
 
Begge mine fødsler startet med spontan vannavgang [emoji4] det var like rart og skummelt andre gangen også[emoji28]
 
Jeg venter på at riene skal komme jeg :p Vannet gikk rett før pressinga sist gang, så ingen "forhåpning" om at det er step 1 denne gang heller.
 
Har ingen erfaring, men har tisselaken i sengen i tilfelle jeg er en av 10/15% :)
Har også tisselaken i senga, men det er så klamt [emoji57] selv om eg har madrassbeskytter og laken over, og tisselakenet er kun under rompa mi
... Meh, men verdt det for å redde senga tenker eg likevel [emoji4]
 
Har også tisselaken i senga, men det er så klamt [emoji57] selv om eg har madrassbeskytter og laken over, og tisselakenet er kun under rompa mi
... Meh, men verdt det for å redde senga tenker eg likevel [emoji4]
Har sånn som dekker hele sengen og fungerer som laken - ikke klamt og selv mannen har kommet frem til at det fungerer ;) (fra ikea)
 
Har sånn som dekker hele sengen og fungerer som laken - ikke klamt og selv mannen har kommet frem til at det fungerer ;) (fra ikea)
Får prøve det andre eg har da, dette er sånn engangs som brukes på gamlehjem.... Men har ett ordinært som passer til babyseng, mulig det er mindre klamt.
 
1: Vannet gikk da jeg kom i aktiv fødsel.
2: Vannet gikk sammen med første pressrie
3: Våknet av at vannet gikk, riene kom 1 times tid etterpå :)
 
Har også tisselaken i senga, men det er så klamt [emoji57] selv om eg har madrassbeskytter og laken over, og tisselakenet er kun under rompa mi
... Meh, men verdt det for å redde senga tenker eg likevel [emoji4]
Jeg hadde ett engangs i sengen en stund og jeg trodde jeg skulle daue! Jeg var så klam, lakenet og jeg var våt av svette når jeg våknet og det var helt krise. Så vi måtte ut å kjøpe ett på IKEA i stedet. Kom hjem, tok av lakenet og så la jeg merke til at samboeren min hadde lagt tisselakenet på feil vei med plastikk siden opp :hilarious: Ikke rart jeg holdt på å krepere, lå jo på plast hver natt :hilarious:

Har lagt på IKEA lakenet siden og har med engangs i fødebaggen til å ha i bilsetet.
Liker veldig godt det fra IKEA, merker ikke at jeg ligger på det ;)
 
Jeg hadde ett engangs i sengen en stund og jeg trodde jeg skulle daue! Jeg var så klam, lakenet og jeg var våt av svette når jeg våknet og det var helt krise. Så vi måtte ut å kjøpe ett på IKEA i stedet. Kom hjem, tok av lakenet og så la jeg merke til at samboeren min hadde lagt tisselakenet på feil vei med plastikk siden opp :hilarious: Ikke rart jeg holdt på å krepere, lå jo på plast hver natt :hilarious:

Har lagt på IKEA lakenet siden og har med engangs i fødebaggen til å ha i bilsetet.
Liker veldig godt det fra IKEA, merker ikke at jeg ligger på det ;)
Vi byttet aldri tilbake - greit å ha både nå og generelt med bleiebarn som kommer på besøk midt på natten
 
Med første mann: Vannet gikk kl 12, nettopp vært ute på handel, gutten født 21.30
Med nr 2: Vannet gikk kl 16.30, var på do å tisset, før jeg fikk reist meg hørte jeg ett popp og så rant vannet ut som en foss [emoji16], jenta født kl 22.30

Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen [emoji4]
 
Siden to av fødslene har begynt med vannavgang er det jo i tankene at det kan skje, men siden tredje fødsl startet med rier kan jo dét også skje igjen - og på en måte er det kanskje det aller beste, for da jobber en ikke mot klokka og økende infeksjonsfare. Men jeg kan ikke annet enn å vente og håpe at hun vil komme ut til oss, så blir fødselen slik den blir og det får jeg bare akseptere. Så lenge alt går bra til slutt!
 
Med nr 1 gikk vannet rett før pressriene.
Denne gang gikk vannet kl 9 på morgenen på vei opp av senga. Lillegutt Var ute kl 18.58. [emoji170]
 
Her gikk vannet kl.23 i går.
Rareste jeg noen gang har opplevd :hilarious:
Holdt på å le meg ihjel da det skjedde, var nok litt sjokket også :p
Snart 24 timer siden og ikke skjedd noe mer enn det, ingen rier bare menssmerter.

Skal settes i gang i morgen med mindre jeg får rier i natt.
 
Her gikk vannet kl.23 i går.
Rareste jeg noen gang har opplevd :hilarious:
Holdt på å le meg ihjel da det skjedde, var nok litt sjokket også :p
Snart 24 timer siden og ikke skjedd noe mer enn det, ingen rier bare menssmerter.

Skal settes i gang i morgen med mindre jeg får rier i natt.

Så spennende, da!! Masse lykke til!!
 
Back
Topp