Venter nummer 2

Ransua

Gift med forumet
Hei dere.

Overskriften er litt misvisende da jeg ikke vet hvordan jeg skal formulere for å få den kort:p

Men saken er den at jeg venter baby nr 2 om noen uker. Og nå har panikken begynt å komme: Hva jeg gjør jeg med eldstemann?? Pappaen har forståelig nok lyst til å være med på fødsel, og det tenker jeg også er veldig fint for meg.

Hvordan har dere som fortsatt er gravide løst dette?
Hva gjorde dere som har født?
 
Hei dere.

Overskriften er litt misvisende da jeg ikke vet hvordan jeg skal formulere for å få den kort:p

Men saken er den at jeg venter baby nr 2 om noen uker. Og nå har panikken begynt å komme: Hva jeg gjør jeg med eldstemann?? Pappaen har forståelig nok lyst til å være med på fødsel, og det tenker jeg også er veldig fint for meg.

Hvordan har dere som fortsatt er gravide løst dette?
Hva gjorde dere som har født?
Her har vi alliert oss med besteforeldre, som kommer og passer barnet når vi drar på sykehuset.
Om ting blir å gå fort, må vi ta med barnet og pappaen må vente på gangen med barnet til baby er ute. Er vi skikkelig heldige, kan evt en sykepleier passe barnet en liten stund.
Om det ender med at pappaen ikke får blitt med inn når baby kommer, så er det også helt greit for oss.
 
Under fødselen tenker du?
Vi leverer ungene til svigers som bor mellom oss og sykehuset. Har gjort det før fødsel med nr 2 og 3, krysser fingrene for at det går greit med 4. også. Tar litt tid å komme seg ivei da, håper vi rekker det :)
 
Her kommer foreldrene mine til oss, og passer barna når fødselen starter. Vi gjorde det samme sist gang også.
 
Hvis ting skjer og vi må dra umiddelbart, så har vi våre nærmeste naboer som har tilbudt seg å se til vesla, de har en gutt på samme alder som henne og de går i samme bhg. Og sånt :) har også et annet nabopar med to barn som har tilbudt seg å hjelpe hvis det er noe.

Men sånn i hovedsak blir det nok enten mine foreldre eller svigermor som kommer og ser til henne. De er alle bortreist første uka i september da, så vi får se. Vi har ellers 3 søsken hver som forhåpentligvis kan bistå hvis det blir krise, så er ikke så bekymret. Vi er velsignet med mye familie og gode venner :)
 
Sønnen vår skal til svigermor... hvis det ikke skulle funke reiser han til ei venninne.

Mannen blir med på fødsel hvis han er hjemme fra jobb men jeg blir vel på sykehuset alene slik at han kan hjem og ha tid med guttungen:)
 
Jenta våres skal være hos min søster og mannen (med deres to barn) under fødsel. Deretter blir hun kjørt til oss på sykehuset og skal være med oss på familierom om vi får tildelt et. Hvis ikke drar vi hjem kort tid etter fødsel og henter henne på veien. :)
Om jeg og baby må bli igjen på sykehuset, drar pappen hjem for å være med jenta våres og hunden til vi er klare til å dra hjem.
 
Svigers bor i nærheten og skal passe henne om det starter på kveld/natt. Om det passer dårlig i forhold til deres jobb å ha henne hele tiden. Siden hun går på skole med kortere dager, og har fri onsdager bla. Så kommer mine foreldre til å komme å bo hos oss til vi er hjemme igjen om ikke. Hvis det er en helg og vi får familierom, så tenker vi hun kan være der sammen med oss etter fødselen. Vi har mange som kan passe, så det går fint for oss heldigvis.
 
Venter nr 3. Her passer besteforeldre. De kan komme på kort varsel så blir hjemme til de kommer også reiser samboer og jeg til sykehuset. Besteforeldre passer helt til vi kommer hjem fra sykehuset. Så drar samboer hjem dagen etter fødsel og henter ungene og kjører til sykehuset så de får hilse på bitte lille søster. Før han kjører de hjem igjen, besteforeldre passer videre mens samboer kjører tilbake til sykehuset. Hvis jeg føder til termin og alt går bra er planen være på sykehuset i to netter.
 
Ja, her har også besteforeldre passet under fødsler før. Blir nok slik denne gangen også - de bor helt i nærheten.
 
Takk for at dere deler:)

Etter å ha lest svarene deres så skjønner ikke jeg hvorfor jeg har tenkt så avansert. Det er jo null problem for oss å levere barnet til besteforeldre...

Nå gjelder det å bare «informere» de om at det blir løsningen:p
 
Back
Topp