Venter dere med mammaklær for å ikke bli avslørt?

Kobberfruen

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg er i uke 10+2 og har lagt på meg 3 kg, mest sannsynlig pga all småspisingen ifm kvalme rundt juletider:shifty:.
Magen er mye større på kvelden enn på morgenen, og jeg kjenner at jeg ikke orker jeans som klemmer lengre:(. Tok på mammabukse i går på vei til nattevakt, og du verden så deilig det var! Tubestoffet på buksen er alt for stort, men at buksa satt så langt ned var deilig.
Får på meg de vanlige buksene også, men blir rett og slett kvalm av at de strammer.:sour:

Flere som har lyst til å bruke mammaklær eller har startet? Jeg skifter jo i garderobe med mange andre, så innser jo at alle kommer til å skjønne at jeg er gravid nå.
Har så langt bare fortalt det til sjefene og noen få andre. Måtte si det til de jeg jobbet med i natt, og med en gang blir man satt på en pidestall.
Vi har flere tunge løft av pasienter, og jeg trener med tunge frivekter til vanlig, og holder det ved like i svangerskapet, og klarer fint å løfte det samme som før fortsatt, men kollegaene blir jo overbeskyttende med en gang:(.
Får se om jeg bruker vanlige klær før dagvaktene en stund til så jeg slipper å få så mye kommentarer og spørsmål. Helsepersonell har en tendens til å mene veldig mye...
 
Gå i det du føler er komfortabelt for deg, de kan da ikke blande seg inn i hva du går med? Jeg er bare i uke 8,går litt i jeans på jobb, men ellers har jeg ofte valgt litt mykere vide klær, har vert ganske oppblåst og hoven siden Nov/Des pga kraftig stimulering før forsøket også, og har fortsatt ganske store eggstokker så det blir fort ubehagelig..
Gleder meg faktisk til å kunne kjøpe litt mammaklær, husker sist at jeg følte meg ganske vel da, for snart passer ikke de vanlige klærne likevel. Har ikke turt å kjøpe inn noe enda, men tror kansje jeg har en kasse på loftet med noe fra sist gang.
 
Jeg går mye i tights og var og kjøpte mammatights i går å det var så deilig at det ikkje strammet :shy:
Orker heller ikkje og gå med jeans som strammer nå :p
 
Jeg er i uke 10+2 og har lagt på meg 3 kg, mest sannsynlig pga all småspisingen ifm kvalme rundt juletider:shifty:.
Magen er mye større på kvelden enn på morgenen, og jeg kjenner at jeg ikke orker jeans som klemmer lengre:(. Tok på mammabukse i går på vei til nattevakt, og du verden så deilig det var! Tubestoffet på buksen er alt for stort, men at buksa satt så langt ned var deilig.
Får på meg de vanlige buksene også, men blir rett og slett kvalm av at de strammer.:sour:

Flere som har lyst til å bruke mammaklær eller har startet? Jeg skifter jo i garderobe med mange andre, så innser jo at alle kommer til å skjønne at jeg er gravid nå.
Har så langt bare fortalt det til sjefene og noen få andre. Måtte si det til de jeg jobbet med i natt, og med en gang blir man satt på en pidestall.
Vi har flere tunge løft av pasienter, og jeg trener med tunge frivekter til vanlig, og holder det ved like i svangerskapet, og klarer fint å løfte det samme som før fortsatt, men kollegaene blir jo overbeskyttende med en gang:(.
Får se om jeg bruker vanlige klær før dagvaktene en stund til så jeg slipper å få så mye kommentarer og spørsmål. Helsepersonell har en tendens til å mene veldig mye...

Begynte med mammabukser for flere uker siden da jeg bare ble kvalm av buksene som stramte. Er 10+1 i dag. Jeg skifter også i felles garderobe, men er på sykehuset, har vel kun en el to kollegaer som deler samme garderobe som meg.

Tenker d er lov å si at en fremdeles kan være med i løft osv å gjerne begrunne d med at du trener vekter osv. Jeg hadde bare blitt glad for å sleppe løft, da jeg sliter med rygg i utgangspunktet. Syns d er bra de ønsker å ta hensyn, ikke alle som gjør d.
 
Begynte med mammabukse i dag, og jeg er bare 9+3. Unge nr 3 + opp 5 kg allerede. :p deilig! Vanlige bukser gjør kjempe vondt
 
Last edited:
Jeg har brukt mamma bukse i noen dager. Er 6+3 med nr 3 og veldig kvalm. Kjempe deilig å få på seg bukser som ikke strammer.
 
Jeg går i vanlige klær men velger de som er løsere i midje. Hverdagskjoler med strømpebukser. Widepants er jo inn og de har løs strikk i livet. Det å ikke gå i jeans betyr jo ikke at man er gravid liksom.

Sist brukte jeg stort sett vanlige klær hele veien. Valgte de som satt lavt eller løst i livet. Kan jo kjøpe noe nytt som ikke er typisk mammamerket også. Finnes masse fint.

Også må folk slutte å kommentere eller blande seg oppi folks graviditet og klær. Spørr pent eller hold munn hvis det ikke er noe positivt.

Ps. Jeg bor i joggedressen hjemme :D
 
Begynte med mammabukser for flere uker siden da jeg bare ble kvalm av buksene som stramte. Er 10+1 i dag. Jeg skifter også i felles garderobe, men er på sykehuset, har vel kun en el to kollegaer som deler samme garderobe som meg.

Tenker d er lov å si at en fremdeles kan være med i løft osv å gjerne begrunne d med at du trener vekter osv. Jeg hadde bare blitt glad for å sleppe løft, da jeg sliter med rygg i utgangspunktet. Syns d er bra de ønsker å ta hensyn, ikke alle som gjør d.
Det er veldig fint at de vil ta hensyn, men føler at balansegangen er syltynn mellom å være en som må tas hensyn til eller en som er til bry for resten av teamet på vakt. Hadde ingen problemer med å jobbe helt ut sist, men er vel omtrent den eneste av alle som har vært gravid hos oss som har stått i jobb helt ut. Kollegaene er vant til at de fleste sykemelder seg halvveis.
Vi er 40 i samme garderobe:joyful:.
 
Det er veldig fint at de vil ta hensyn, men føler at balansegangen er syltynn mellom å være en som må tas hensyn til eller en som er til bry for resten av teamet på vakt. Hadde ingen problemer med å jobbe helt ut sist, men er vel omtrent den eneste av alle som har vært gravid hos oss som har stått i jobb helt ut. Kollegaene er vant til at de fleste sykemelder seg halvveis.
Vi er 40 i samme garderobe:joyful:.

Ser den. Er de færreste som holder ut så lenge. Blir gjerne en ukultur. Håper d ordner seg for deg.
 
Bruker bare tights og tunika/lange skjorter og gensere :D
 
Er 9+1 her. Måtte frem med gravidbuksene fra sist gang i forrige uke.. blir så stramt med vanlige bukser.. :woot:
 
Jeg går med mammaklær, men jeg har så mye mage nå at det vises for alle uansett. Like greit å slippe å finne på historier!
 
Kjøper mammaklær når behovet melder seg. Gidder ikke bruke masse penger på det før jeg vet om det blir brukt. Foreløpig har jeg bare tatt frem noen litt romsligere bukser og sendt de trangeste jeansene på ferie :) Og til sommeren når vi begynner å bli skikkelig store er det jo perfekt med kjoler :happy:
 
Jeg skal kjøpe til uken! Vandrer rundt i stygge, stygge bukser fordi de er løse. Må ha noe som er løst i magen, for den magen her er gigantisk haha! Har allerede litt ekstra der, så med denne oppblåsinga i tillegg så ser jeg jo 8mnd gravid ut nesten! Da trengs det no’ mammabukser as.
 
Jeg venter til jeg er lenger på vei med å kjøpe mammaklær. Foreløpig går jeg i tights, kjole som ikke strammer, slarkebukse og pysj hjemme. Fant en skikkelig slarkete pysjbukse innerst i klesskapet her en dag som jeg hadde glemt at jeg hadde, så nå føler jeg at jeg svever for den er så deilig:hilarious:
Er forøvrig 8+6 med litt mage som jeg tror bare kommer fra et ikke-så-fungerende tarmsystem..
 
Første barn så aner ikke hva jeg går til - men kjenner vanlige bukser er litt tight over magen. Har bestilt noen forskjellige typer mammabukser nå på Zalando så håper de ser Ok ut!
 
Alle buksene mine er elastiske uansett, jeg har bare yogabukser i samme merke men forskjellige størrelser. Så de minste/nyeste må pakkes bort, da de strammer for mye. Men de største holder en stund til :) Litt verre med gensere, de fleste er ikke direkte stramme, men heller ikke store. Så kanskje jeg må skaffe noen litt større :p
 
Forrige svangerskap begynte jeg med mammabukser i uke 9-10 tror jeg... denne gangen har jeg vært veldig nøye med kosthold, og ikke gått opp noe særlig (0-1 kg avhengig av når jeg veier). Er 10+6, og tror jeg kan vente noen uker til med å begynne med mammaklær selvom vanlig bukser begynner å bli litt strammere over magen. Er ikke redd for å bli avslørt, for de fleste vet allerede :p
 
Back
Topp