StudentPappa
Første møte med forumet
Jeg skal bli far i løpet av rundt desember i år. Begynner på mitt siste år på masterstudiet til høsten. Jeg lurer litt på noen økonomiske spørsmål. Jeg er fulltidsstudent og samboeren min jobber fulltid som lærer. Jeg har prøvd å lese litt og har kommet over det noen kaller et smutthull i systemet til NAV og Lånekassen. Men alle som forklarer hvordan dette fungerer er i motsatt situsjon der dama studerer og mannen jobber.
Noen som vet om hva jeg skal søke om og når? Jeg tjener ca 100 000 på deltidsjobb, mens samboeren min får rundt 530 000 hvis dette har noe å si.
Siden terminen er 1 desember, havner dette også midt i eksamenskjøret mitt. Er det noe jeg kan søke på for å få tilrettelagt eksamen hvis ungen skulle bestemme seg for å poppe ut under eksamen.
Tar gjerne i mot andre tips også..
Noen som vet om hva jeg skal søke om og når? Jeg tjener ca 100 000 på deltidsjobb, mens samboeren min får rundt 530 000 hvis dette har noe å si.
Siden terminen er 1 desember, havner dette også midt i eksamenskjøret mitt. Er det noe jeg kan søke på for å få tilrettelagt eksamen hvis ungen skulle bestemme seg for å poppe ut under eksamen.
Tar gjerne i mot andre tips også..