Ventelister på NAV :\

SeptemberSpira08

Andre møte med forumet
Nå har jeg stått på venteliste for å komme ut i tiltak (går på AAP), siden starten av oktober i fjor ! Altså, nesten et halvt år nå ! Det er jo helt sykt, jeg trodde NAV var gira på å få folk kjapt ut jeg.. Drittlei av å vente :(

Er det et konkret tiltak dere venter på å få komme ut i? Slik som avklaringskurs e.l.?

*Hera* skrev:
Er det et konkret tiltak dere venter på å få komme ut i? Slik som avklaringskurs e.l.?

Ja, jeg iallefall.. Skal ut i eksternt arbeid.. Det er vel kanskje ikke NAV det er noe feil med i dette tilfelle, for ventelista er jo på den samarbeidspartneren NAV har som formidler eksternt arbeid.. Men utrolig kjipt allikevel :( Synes NAV kunne pusha litt.. Jeg går jo trossalt bare her å får penger for ingenting, PLUSS at det spiser jo opp tid fra vedtaksperioden min :\

Problemet er jo at tiltaksbedriftene får altfor lite plasser. (er nav som bestemmer) . Men ingenting i veien for at du ringer bedriften for å høre hvor du står på venteliste? Jeg jobber i en slik bedrift og hadde tolket det veldig positivt. Er så mye kjekkere å jobbe med noen som vil, en de som ikke er interessert i noe. Lykke til uansett :-)

Monsoon skrev:
Problemet er jo at tiltaksbedriftene får altfor lite plasser. (er nav som bestemmer) . Men ingenting i veien for at du ringer bedriften for å høre hvor du står på venteliste? Jeg jobber i en slik bedrift og hadde tolket det veldig positivt. Er så mye kjekkere å jobbe med noen som vil, en de som ikke er interessert i noe. Lykke til uansett :-)

Jeg har ringt flere ganger, så jeg kan ikke akkurat gjør noe mer nå enn å bare vente.. Sist jeg ringte var jeg nummer 6 eller 7 på ventelista..

Så kjedelig :-( høres virkelig ut som ditt distrikt trenger flere plasser.

Sist gang jeg var på attføring som det het den gangen, stod jeg på venteliste i 1,5 år (!!!) for å komme ut i tiltak, jeg hadde funnet meg full jobb på egenhånd, avsluttet attføringen, og jobbet i 8 mnd da jeg fikk tilbud.. 
Det du kan gjøre er å ta kontakt med bedrifter selv og høre om de er interessert i å ha deg i arbeid, og få tilskuddspenger fra nav. Veldig mange kommer seg ut igjen i jobb på den måten :)

Jeg har stått på venteliste i 1 år, men det tok 1/2 år før jeg ble søkt inn fordi saksbehandler ikke gjorde jobben sin (vi avtalte at hun skulle søke meg inn 3 ganger). Kom da fra et annet tiltak som ble lagt ned, noe min saksbehandler hadde visst lenge. De andre på det tiltaket var allerede på nye ventelister rundt 1/2 år før avslutning der, men ikke jeg. Kunne ha startet nå, men det fikk jeg ikke fordi de mente det var for nære termin. Kjipt for meg, som fremdeles bare sitter her og gror fast i stua.

Skjønner at det er venteliste, men min ventetid ble forlenget med rundt 1 år pga saksbehandler som ikke gjorde noe som helst

Blir så lei meg når jeg hører om dere som vil ut i aktivitet og ikke får det, det er mange som tar opp plasser som ikke er særlig motivert. Vi har alltid 4-5 over til enhver tid, men likevel blir det noe venting, men ikke så lenge som dette prater om. Vet ikke hvilke tiltak dere venter på, men det finnes jo tiltak direkte i bedrift gjennom Nav, feks aps i ordinær bedrift, men vet ikke hvordan oppfølgingen da blir. Lykke til alle dere, har stor respekt for dere alle :-)

Back
Topp