Ventedagboka - ventetida er over

Har fått bekreftelse på at jeg får ny fastlege fra 1. mai. Er kjempefornøyd, har stått på venteliste i nesten et år. :p Mannen forstår ikke min store begeistring da. Jeg har en venninne som har samme lege som sin fastlege, så vi kan juble litt sammen. :hilarious: Jeg ser SÅ fram til å ha denne nydelige dama som min lege, og å møte fastlegen hver gang! Nå er jeg lei av vikarer og vikarer for vikarer. Altså, de er flinke, men jeg liker ikke forutsigbarheten.

Ellers er jeg skikkelig uggen i dag. Brystvortene er skikkelig såre. Ellers føler jeg meg frisk og fin.

Er på jobben og jobber for første gang siden 12. mars. Det er noen fler her, og det er SÅ deilig å se andre ansikter enn mannen sitt, om man ser bort fra de jeg ser over Teams. I morgen skal jeg ha elever også, det blir fint. Mannen og jeg skal jobbe sammen faktisk, så det blir hyggelig. Godt å vite at jeg har en stødig person der sammen med meg. :)
Så herlig at du får en fastlege du kan føle deg fornøyd med. :)
Og godt at du får jobbet igjen. Det får nok tida til å gå litt fortere. :)
 
4+5

Har vært litt bekymret i dag, for symptomene har avtatt litt. Ikke spesielt ømt i noen som helst del av puppene, og lite aktivitet i underlivet. Men nå har uggenheten kommet sigende på, så det er bra. :)

Har vært på jobb i dag, det har vært greit. Nå skal jeg bare ha en liten samtale til før jeg pakker sammen og går.

Ser fram til å bikke 5+0 på torsdag. Ute av "bare forsinket mens-uka".
 
4+5

Har vært litt bekymret i dag, for symptomene har avtatt litt. Ikke spesielt ømt i noen som helst del av puppene, og lite aktivitet i underlivet. Men nå har uggenheten kommet sigende på, så det er bra. :)

Har vært på jobb i dag, det har vært greit. Nå skal jeg bare ha en liten samtale til før jeg pakker sammen og går.

Ser fram til å bikke 5+0 på torsdag. Ute av "bare forsinket mens-uka".
Bare to dager igjen! :)

Tror symptomene alltid kommer til å gå opp og ned :)
 
Bare to dager igjen! :)

Tror symptomene alltid kommer til å gå opp og ned :)
Ja, må bare holde fast på null blødning og smerter. Ikke vært antydning til noe som helst fram til nå, håper det fortsetter sånn! Husker jeg hadde en del spotting sist. Hvis jeg tolker kalenderen riktig tror jeg at jeg var 4+5 da jeg var hos lege fordi jeg blødde og var bekymret. Så det er jo bedre enn sist da :) Fikk forøvrig 3+ på digital 5+1 da, seks dager etter jeg fikk 2-3. Tenker jeg drøyer til 5+0 med neste digitale.
 
Ja, må bare holde fast på null blødning og smerter. Ikke vært antydning til noe som helst fram til nå, håper det fortsetter sånn! Husker jeg hadde en del spotting sist. Hvis jeg tolker kalenderen riktig tror jeg at jeg var 4+5 da jeg var hos lege fordi jeg blødde og var bekymret. Så det er jo bedre enn sist da :) Fikk forøvrig 3+ på digital 5+1 da, seks dager etter jeg fikk 2-3. Tenker jeg drøyer til 5+0 med neste digitale.

Ja ville også ventet til 5+0.
Tar du noen strimmeltester i mellomtida?

Satser på at det fortsetter med null blødning og null smerter. :)
 
Ja ville også ventet til 5+0.
Tar du noen strimmeltester i mellomtida?

Satser på at det fortsetter med null blødning og null smerter. :)
Noen strimmeltester ja. :D Nå er jeg tom. Har en ladning på vei i posten, men akkurat nå har jeg bare én digital igjen. Vurderer å kjøpe en CB rask deteksjon bare for å se hvor sterk streken blir.
 
Noen strimmeltester ja. :D Nå er jeg tom. Har en ladning på vei i posten, men akkurat nå har jeg bare én digital igjen. Vurderer å kjøpe en CB rask deteksjon bare for å se hvor sterk streken blir.
Oooh de rask-prøvene har jeg ikke prøvd ennå... Kanskje jeg ender opp med en sånn i hus også.. :p
Ny ladning. Hehe. Hvor mange i pakken og når kommer den?
 
4+5

Har vært litt bekymret i dag, for symptomene har avtatt litt. Ikke spesielt ømt i noen som helst del av puppene, og lite aktivitet i underlivet. Men nå har uggenheten kommet sigende på, så det er bra. :)

Har vært på jobb i dag, det har vært greit. Nå skal jeg bare ha en liten samtale til før jeg pakker sammen og går.

Ser fram til å bikke 5+0 på torsdag. Ute av "bare forsinket mens-uka".

Jeg følte meg ganske fin frem til uke 6. Kjente litt murringer i livmor og hadde litt hardere pupper (i hvert fall rundt positiv test), så det kan også være at symptomene dine tar seg opp om 1-2 uker ☺️ da kommer du til å savne de dagene du har nå. Haha
 
Jeg følte meg ganske fin frem til uke 6. Kjente litt murringer i livmor og hadde litt hardere pupper (i hvert fall rundt positiv test), så det kan også være at symptomene dine tar seg opp om 1-2 uker ☺️ da kommer du til å savne de dagene du har nå. Haha
Det kan godt hende. Jeg prøver å si til meg selv at symptomer er ingen fasit. Jeg verken blør eller har smerter, det er vel det beste symptomet av alle :)
 
Gratulere så mye med positiv test FrøkenMG! :Heartred Ble utrolig glad når jeg leste dette, det er jo rett og slett helt fantastisk! I køen til IVF og alt... Krysser alt jeg har for at dette er en stayer, ser absolutt slik ut på testene! Håper du klarer å glede deg over graviditeten og slappe av selv om man selvfølgelig er nervøs. Jeg har troa! :wav

Har ikke klart å oppdatert meg helt, hvordan blir det med oppfølgning og UL fremover? :)
 
Gratulere så mye med positiv test FrøkenMG! :Heartred Ble utrolig glad når jeg leste dette, det er jo rett og slett helt fantastisk! I køen til IVF og alt... Krysser alt jeg har for at dette er en stayer, ser absolutt slik ut på testene! Håper du klarer å glede deg over graviditeten og slappe av selv om man selvfølgelig er nervøs. Jeg har troa! :wav

Har ikke klart å oppdatert meg helt, hvordan blir det med oppfølgning og UL fremover? :)
Takk! :) Foreløpig leker jeg kul, og er mest nervøs. Men det ser lovende ut så langt.

Får ikke noe mer oppfølging enn det offentlig helsevesen kan tilby, men tar nok minst én tul privat. Har ikke helt bestemt meg for når enda, men før uke 12 blir det.
 
4+6

Bikker straks over i uke 5. Det blir bra!

Tok en cb plus i går. Har troa på 3+ i morgen!
 

Vedlegg

  • 51E5F02C-A0E0-40BA-9CB0-97A7E6230489.jpeg
    51E5F02C-A0E0-40BA-9CB0-97A7E6230489.jpeg
    15,6 KB · Visninger: 107
Gikk på en smell og tok digital i dag. Blemme! Fortsatt 2-3. :facepalm: Ingen fare, urinen var relativt utvannet også. Tenkte å åpne den og sammenligne med forrige 2-3.
 
Gikk på en smell og tok digital i dag. Blemme! Fortsatt 2-3. :facepalm: Ingen fare, urinen var relativt utvannet også. Tenkte å åpne den og sammenligne med forrige 2-3.
Hehe jeg klandrer deg ikke.
Men ikke ta det så tungt. Jeg fant en fil på nett som viste hvor mye hcg man må ha for å få 3+ og det er sykt mye
20200422_143312.jpg

Så om det stemmer så er det ikke så rart at det noen ganger tar litt lengre tid for noen av oss å få 3+ :)

Men spent på hvordan den ser ut inni...

Jeg fikk "rapid result" tester i posten i dag.:rolleyes: Plukker visst opp fra 100ml og mer så spent på en av de i mårra.
 
Hehe jeg klandrer deg ikke.
Men ikke ta det så tungt. Jeg fant en fil på nett som viste hvor mye hcg man må ha for å få 3+ og det er sykt mye
Vis vedlegget 323992
Så om det stemmer så er det ikke så rart at det noen ganger tar litt lengre tid for noen av oss å få 3+ :)

Men spent på hvordan den ser ut inni...

Jeg fikk "rapid result" tester i posten i dag.:rolleyes: Plukker visst opp fra 100ml og mer så spent på en av de i mårra.
De oversiktene forvirrer meg, i bruksanvisningen står det 25 mlu. Jeg har tenkt at 3+ er over 2000 i HCG. I følge tabellen i denne tråden er median-HCG 20 dpo, som jeg antar at jeg er i dag, 871. Antar at jeg får 3+ i morgen eller overimorgen. Kanskje jeg skal drøye til i overimorgen?

Jeg tar det ikke så tungt, cb pluss var vel så sterk som i går, og urinen i går var skikkelig konsentrert i motsetning til i dag.

Tar bilder av testene etterpå. Husker ikke når jeg tok den første, men det var tidligere denne uka. :)
 
De oversiktene forvirrer meg, i bruksanvisningen står det 25 mlu. Jeg har tenkt at 3+ er over 2000 i HCG. I følge tabellen i denne tråden er median-HCG 20 dpo, som jeg antar at jeg er i dag, 871. Antar at jeg får 3+ i morgen eller overimorgen. Kanskje jeg skal drøye til i overimorgen?

Jeg tar det ikke så tungt, cb pluss var vel så sterk som i går, og urinen i går var skikkelig konsentrert i motsetning til i dag.

Tar bilder av testene etterpå. Husker ikke når jeg tok den første, men det var tidligere denne uka. :)
Wow for en fantastisk oversikt!
Denne skal jeg se mer på og tror jeg skal prøve å Google litt ekstra selv.

Jeg tror at jeg er godt under gjennomsnittet på hcg nivå, så jeg regner ikke med å få 3+ på en stund.
Men jeg tok jo en blodprøve om mårra samme dag som jeg fikk 2-3 så ut fra det tallet som jeg bør få vite i mårra, så kan jeg kanskje begynne å regne ut når jeg bør få 3+ :)

Ja den plussen din var super sterk. Har trua. :) du får nok 3+ lenge før meg ;)
 
Wow for en fantastisk oversikt!
Denne skal jeg se mer på og tror jeg skal prøve å Google litt ekstra selv.

Jeg tror at jeg er godt under gjennomsnittet på hcg nivå, så jeg regner ikke med å få 3+ på en stund.
Men jeg tok jo en blodprøve om mårra samme dag som jeg fikk 2-3 så ut fra det tallet som jeg bør få vite i mårra, så kan jeg kanskje begynne å regne ut når jeg bør få 3+ :)

Ja den plussen din var super sterk. Har trua. :) du får nok 3+ lenge før meg ;)
Ja, den er ganske fin. Har brukt den mye.

Brøt opp testene nå, og syns de ligner på CD 18-20 i dette innlegget.

Den øverste er tatt tidligere denne uken (4+3 el 4+4), den nederste 4+6. Er stigning da! :)
 

Vedlegg

  • 65548246-8A0D-4025-A088-D949B7B9AEE7.jpeg
    65548246-8A0D-4025-A088-D949B7B9AEE7.jpeg
    13 KB · Visninger: 104
Back
Topp