Ventedagboka - ventetida er over

I går kveld lå jeg i sengen og syns det var mye romstering i magen. La handa på og trykket litt ned, og fikk et tydelig spark tilbake. :love7 Festen var tydeligvis ikke over for minien, og etter noen minutter fikk jeg mannen til å holde hånden på magen også. Han fikk også et tydelig spark som svar. Jeg er SÅ glad for at vi fikk dele første bevegelse utenpå! ❤️

Konkluderer med at jeg har kjent bevegelse i et par ukers tid, uten å være helt sikker. Gleder meg til neste gang!

Verdens beste følelse ❤️☺️ Det blir så mye med ekte når man kjenner liv, og er så betryggende å kunne vite at det er liv der inne ☺️
 
Verdens beste følelse ❤️☺️ Det blir så mye med ekte når man kjenner liv, og er så betryggende å kunne vite at det er liv der inne ☺️
Ja, nå føler jeg etterhvert mer og mer glede, og mindre bekymring. Det er så godt! Og litt uvant, det er lenge siden tankene har vært mest preget av gode fremtidstanker, og ikke bare håpløshet. Men jeg koser meg, og har bestemt meg for å nyte det og glede meg til vi blir tre.

Ikke lenge til du har den lille hos deg nå. ❤️
 
Ja, nå føler jeg etterhvert mer og mer glede, og mindre bekymring. Det er så godt! Og litt uvant, det er lenge siden tankene har vært mest preget av gode fremtidstanker, og ikke bare håpløshet. Men jeg koser meg, og har bestemt meg for å nyte det og glede meg til vi blir tre.

Ikke lenge til du har den lille hos deg nå. ❤️

Høres lurt ut. Nå er det jo ikke lenge til du er i uke 23 heller, og da går det fort til det er 90 % sjanse for at alt kommer til å gå fint hvis han blir født. Bare å glede seg og nyte - sannsynligheten er veldig stor for at dere blir tre snart ❤️

Jeg vet, det blir så koselig. Rare disse ukene på slutten der man føler ting kan skje i morgen og om flere uker. Spennende tider :)
 
Utrolig snodig følelse, men veldig fint! Han har vært veldig aktiv på alle ultralyder siden vi har kunnet se bevegelse, så håper vi får oppleve mye framover.

Håper alt går bra med deg og at spira har bestemt seg for å bli! ❤️
Så spennende og koselig. :)
Ja ting går bra her, veldig sliten og litt små uggen, men i mårra er det ferie i 3 uker så det blir godt. :) håper jeg slipper unna kvalmen men jeg tar det jeg får så lenge den sitter. :)
 
Så utrolig koselig at dere fikk oppleve det sammen :love017
 
21+0

Hvor ble den siste uka av? Helt rart å tenke på at det bare er en uke siden jeg ble klar over bevegelse. Nå ligger jeg flere ganger om dagen og kjenner på at han ligger der og sparker og koser seg. Det er godt og rart å kjenne på. Tenk at vi skal få møte ham snart!

Denne uken begynte jobben igjen, og det er godt og slitsomt å begynne på. Gutten i magen koser seg max, og minner meg på at han er der flere ganger om dagen. Under infomøte på onsdag fikk jeg rektor til å informere hele personalgruppen, veldig greit å gjøre det på den måten! Jeg er ikke så komfortabel med å si «jeg er gravid» til Gud og hvermann. Mannen og jeg har fått masse fine tilbakemeldinger, det er så koselig! ❤️ De siste tre ettermiddagene har jeg vært mer sliten etter jobb en noen gang før. Jeg håper litt det er sjokk. «Heldigvis» er vi oppfordret til hjemmekontor når vi ikke har undervisning, så jeg kan gå hjem i 13-14-tiden og hvile litt før jeg tar opp igjen jobben. Det er veldig godt å tenke på! Ellers kjører jeg inspeksjoner neste uke, ser hvordan det går og drøfter med jordmor uken etter. Greit å ha litt uttalelsesgrunnlag.

Ellers strikker jeg litt da. Holder på med tidenes kjedeligste strikketøy, en ribbestrikket omslagsbody i tynt garn. Men den blir fin da! Halvannen arm igjen, så nærmer meg slutten. I dag kjøpe jeg garn til hentesett. Jeg fant ikke det «perfekte» hentesettet, så det ble Ellens hentesett i merinoull, i en fantastisk dyprød farge. Jeg landet på at babyen er nok, han trenger ikke masse dilldall når han skal hjem. :love7 Gleder meg til å strikke, må bare bli ferdig med bodyen først. :rolleyes:

Graviduke: 22
Graviditetsmåned: 6
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 136
Fullført graviditet: 51,9%
Neste legetime: 3. Sept
Neste jordmortime: 24. august
Vektendring: + ca 5 kg (har ikke veid meg siden sist)
Symptomer: Er på do ca en gang om natten. Bekkenet har begynt å sutre, med helt normal hverdagsaktivitet sliter jeg med vanlig bevegelse på kvelden.
Medisiner:
Sykmeldt:
 
Alt bra der :) ?
Alt bra. :) Første fulle jobbuke denne uka, så det har blitt med sporadisk forum-bruk. Har kommet meg til 22+2, og det er helt sjukt å tenke på at på denne tiden neste uke har han faktisk mulighet til å overleve om han skulle ha det fryktelig travelt. Satser på at han liker seg godt i magehuset i 18 uker til. :)

Han er i alle fall aktiv, og øver på karate daglig. Vi var vel mer eller mindre landet navn, og mannen prøver det ut ofte.

Spennende med dpo-land for deg. Mai-baby er fine saker, krysser fingrene for at det blir det på deg! :)
 
Alt bra. :) Første fulle jobbuke denne uka, så det har blitt med sporadisk forum-bruk. Har kommet meg til 22+2, og det er helt sjukt å tenke på at på denne tiden neste uke har han faktisk mulighet til å overleve om han skulle ha det fryktelig travelt. Satser på at han liker seg godt i magehuset i 18 uker til. :)

Han er i alle fall aktiv, og øver på karate daglig. Vi var vel mer eller mindre landet navn, og mannen prøver det ut ofte.

Spennende med dpo-land for deg. Mai-baby er fine saker, krysser fingrene for at det blir det på deg! :)
Å komme forbi den magiske 23 ukers grensa er fantastisk :) :) :) Håper selvfølgelig og at leieboern din ikke sier opp kontrakten før om 18 uker :p :p

Synes det bare er noen dager siden jeg leste du var gravid da :p

Tiden går så fort :)
Takk for gode tanker :) satser på en Mai baby :)
 
Å komme forbi den magiske 23 ukers grensa er fantastisk :) :) :) Håper selvfølgelig og at leieboern din ikke sier opp kontrakten før om 18 uker :p :p

Synes det bare er noen dager siden jeg leste du var gravid da :p

Tiden går så fort :)
Takk for gode tanker :) satser på en Mai baby :)
Han har fått utkastelsessato 8. januar, men må gjerne komme en ukes tid før det. Om han er litt treg og blir til over nyttår er det ok, men 8. Januar er det ut. :p

Tipper tiden kommer til å gå raskt fram til desember når jeg er opptatt med jobb. Det er greit det. Syns det går litt sakte fra dag til dag, men over langen går det jo fort.
 
Han har fått utkastelsessato 8. januar, men må gjerne komme en ukes tid før det. Om han er litt treg og blir til over nyttår er det ok, men 8. Januar er det ut. :p

Tipper tiden kommer til å gå raskt fram til desember når jeg er opptatt med jobb. Det er greit det. Syns det går litt sakte fra dag til dag, men over langen går det jo fort.
Han kan jo i teorien komme både julaften og nyttårsaften (innenfor normalen)
Noen tanker om det ? om det skjer :)
 
Alt bra. :) Første fulle jobbuke denne uka, så det har blitt med sporadisk forum-bruk. Har kommet meg til 22+2, og det er helt sjukt å tenke på at på denne tiden neste uke har han faktisk mulighet til å overleve om han skulle ha det fryktelig travelt. Satser på at han liker seg godt i magehuset i 18 uker til. :)

Han er i alle fall aktiv, og øver på karate daglig. Vi var vel mer eller mindre landet navn, og mannen prøver det ut ofte.

Spennende med dpo-land for deg. Mai-baby er fine saker, krysser fingrene for at det blir det på deg! :)
Wow, ble ikke du gravid typ forrige uke :p Så koselig med navn på plass og greier :happy:
Må si jeg er litt misunnelig på at du går ut i perm før jul og kan kose deg hjemme :hilarious: Jeg elsker jul og er så misunnelig hvert år fordi mitt yrke er så sykt travelt i den tida at jeg ikke får tid til noe :hilarious:
 
Han kan jo i teorien komme både julaften og nyttårsaften (innenfor normalen)
Noen tanker om det ? om det skjer :)
Han kommer når han kommer, og om han får bursdag 24. desember så er det selvsagt like greit som 9. januar. Jeg tenker mest på skolestart for eksempel, at han kan være bedre rustet når han er 6,5 enn 5,5 år gammel. Både mannen og jeg jobber jo på skole og ser hvert år barn som med fordel kunne ventet et år. Men tiden vil vise, først er det noen måneder ruging som står på agendaen. :)


Wow, ble ikke du gravid typ forrige uke :p Så koselig med navn på plass og greier :happy:
Må si jeg er litt misunnelig på at du går ut i perm før jul og kan kose deg hjemme :hilarious: Jeg elsker jul og er så misunnelig hvert år fordi mitt yrke er så sykt travelt i den tida at jeg ikke får tid til noe :hilarious:
Har gått gjennom så og si hele koronatiden som gravid, og når jeg tenker tilbake stengte vi jo nettopp ned. :rolleyes:

Jeg syns det er litt leit å ikke være på jobben i desember, det er så hyggelig med adventsstund og juleverksted og slike ting. Menmen, jeg skal vel holde meg opptatt. :p
 
Han kommer når han kommer, og om han får bursdag 24. desember så er det selvsagt like greit som 9. januar. Jeg tenker mest på skolestart for eksempel, at han kan være bedre rustet når han er 6,5 enn 5,5 år gammel. Både mannen og jeg jobber jo på skole og ser hvert år barn som med fordel kunne ventet et år. Men tiden vil vise, først er det noen måneder ruging som står på agendaen. :)



Har gått gjennom så og si hele koronatiden som gravid, og når jeg tenker tilbake stengte vi jo nettopp ned. :rolleyes:

Jeg syns det er litt leit å ikke være på jobben i desember, det er så hyggelig med adventsstund og juleverksted og slike ting. Menmen, jeg skal vel holde meg opptatt. :p
Jeg er så enig i det med skole, min datter går jo i 2 klasse, og hun fortalte at dem har faktisk 2 i klassen som skulle startet 1 år før (Desemberbarn) Synes det er et fint valg for enkelte familier og vente 1 år, se ann barnet :)
Ikke alle små 5 åringer er moden for skolestart.
Tiden får vise når han kommer :) :)
 
Han kommer når han kommer, og om han får bursdag 24. desember så er det selvsagt like greit som 9. januar. Jeg tenker mest på skolestart for eksempel, at han kan være bedre rustet når han er 6,5 enn 5,5 år gammel. Både mannen og jeg jobber jo på skole og ser hvert år barn som med fordel kunne ventet et år. Men tiden vil vise, først er det noen måneder ruging som står på agendaen. :)



Har gått gjennom så og si hele koronatiden som gravid, og når jeg tenker tilbake stengte vi jo nettopp ned. :rolleyes:

Jeg syns det er litt leit å ikke være på jobben i desember, det er så hyggelig med adventsstund og juleverksted og slike ting. Menmen, jeg skal vel holde meg opptatt. :p
Åh, da er du heldig :happy: Jeg hadde gjort mye for å fått litt mere tid i desember :santa
 
Åh, da er du heldig :happy: Jeg hadde gjort mye for å fått litt mere tid i desember :santa
Tja, jeg har slitt litt med å finne julestemningen de siste 6-7 årene, da adventstiden har vært fylt med en del kjipe ting. Men jeg håper det endrer seg nå, og at det blir mer meningsfullt å lage jul til en liten en. Når det er sagt var siste nyttårsaften helt fantastisk med bare mannen og meg med god mat. Det blir spennende å se hvor og hvordan vi tilbringer den i år!
 
23+1
Tenk at vi er over levedyktighetsgrensen! Herfra går det bare oppover!

For 9 år siden trodde jeg at jeg var gravid, for første gang. Mannen og jeg var nettopp blitt kjærester, og vi prøvde vel kondom én gang før vi gav beng og hoppet av i svingen, en metode som fungerte godt i mange flere år enn vi hadde regnet med. Uansett, den gangen var jeg to uker over tiden og lett stressa. Men samtidig rolig. Jeg var så sikker på at han var mannen i mitt liv og at om vi ble foreldre sammen under et år etter at hu ble kjærester kom det til å gå helt fint.

Vel, jeg var ikke gravid. Men det er rart å ligge her med en turner i magen og tenke tilbake på. Å være lykkelig uvitende om de utfordringer vi skulle gjennom sammen, men som har lært oss så mye om oss selv og hverandre. Jeg har fortsatt roen i meg når det gjelder oss og oss som foreldre. Jeg er selvsagt spent, men trygg. Han er en så god mann, rolig, trygg og snill. Han er helt fantastisk med barn, og jeg gleder meg så veldig til å se ham i papparollen.

Med han i magen virker det til at alt går fint. Han turner og koser seg, og her en natt måtte jeg bare ligge og kjenne på all bevegelsen etter et nattlig dobesøk. Følelsen er helt utrolig, jeg vil nesten stoppe tiden litt bare for å holde på den litt til. For tenk at inni magen min ligger det en så etterlengtet liten krabat!

Jeg har hatt to fulle uker på jobb, og det har gått greit. For en uke siden var jeg med i en gymtime i første økt, og jeg var så kjørt i korsryggen etterpå at jeg nærmest krabbet inn til ledelsen for å be om hjelp til å ta inspeksjon i storefri. Tilbakemelding fra inspektør var njaa, den burde jeg egentlig byttet. Jeg var så sliten at jeg måtte sette meg på et stille rom og grine litt (tips: ikke spis gulrot og grin samtidig, med mindre du liker å ha biter av gulrot i pusterør og nese :confused:). Resten av dagen var ræv, og jeg brukte store deler av ettermiddagen på å sippe. Det har heldigvis løst seg, etter en liten prat med rektor uka etter er jeg tatt vekk fra den inspeksjonen. For rektor var det en selvfølge, IG en tilpasning som var helt uproblematisk. Hurra! Da kan jeg faktisk komme gjennom HELE uka uten å grue meg til fredag en stund til. Det er godt for en som syns det er kjekt å være på jobb, og som tar sikte på å gå hele veien ut.

Helgene går riktig nok til mest mulig avslapning. Jeg har hoppet av ett av to korps i utgangspunktet, og i dag har korpset jeg fortsatte i rekrutteringsdag og kickoff i kveld og seminar i morgen. Jeg valgte å stå over dagen i dag og prioriterer i morgen i stedet. Like greit, tiden etter at jeg kom hjem fra å ha kjørt mannen har jeg tilbragt i horisontal stilling, bare avbrutt av å få servert en mus på døra av pusen. Nå skal jeg ut igjen for å hente mannen, men måtte drøye bittelitt bare for å kjenne litt mer på han som skifter mellom å trene på turn, karate og riverdance. ❤️

Graviduke: 24
Graviditetsmåned: 6
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 121
Fullført graviditet: 57,2 %
Neste legetime: 3. Sept
Neste jordmortime: 21. September
Vektendring: + ca 6 kg
Symptomer: Er på do ca en gang om natten. Bekkenet har begynt å sutre, med helt normal hverdagsaktivitet sliter jeg med vanlig bevegelse på kvelden.
Medisiner:
Sykmeldt:
Nei, men får enkle tilpasninger på jobb.
 
Back
Topp