Ventedagboka - ventetida er over

Synes det er å forsvare en TUL minst hver 4 uke! :p Helt normalt i andre land! :p Men spørs jo hvor mye det koster for dere da.... Men rent forsvarsmessig: 100%! :D

Godt å høre det er så rolig, svigermor sier alltid at å være gravid ikke er en sykdom men det kommer da helt an på om man er en person med mye symptomer eller lite!!! :pompus:
Snakket med mannen, og endte med å fremskynde tul til torsdag neste uke. :rolleyes: Kjente litt på det at HVIS noe skulle være galt har jeg tid til å fordøye det litt før ferie. Kjedelig å høre «beklager, dette er en MA» omtrent i bilen på vei til svigermor. Sannsynligheten for det er forsvinnende liten, men katastrofetankene har sin måte å trenge seg på.

Det er en kostnad selvsagt, men regner med at behovet blir mindre etterhvert som magen blir større og bevegelsene kommer. Håper det skjer snart, er generelt utrolig dårlig til å vente på ting. :rolleyes:
 
16+0

Markerte inngangen til uke 16 med å kaste opp for første gang i svangerskapet. Utrolig fascinerende hvordan man kan gjøre det man må og gå videre i dagens gjøremål etterpå. Litt godt å oppleve å måtte gi slipp på kontrollen også, jeg liker godt å ha kontroll. Forhåpentligvis kommer det en dag om ca 24 uker for jeg må slippe all kontroll.

I ettermiddag tar mannen og jeg en ultralyd før ferie. Akkurat nå er jeg positivt innstilt, og skal prøve å ta med meg den følelsen gjennom dagen. Føler at jeg ser tjukkere ut enn vanlig når jeg ser meg selv i speilet, regner med at det er magen som vokser. I helgen tenkte jeg å kjøpe en gravidbukse, olabuksa begynner å bli snau rundt livet.
 
Lykke til ❤ gleder meg til oppdatering!
 
Nydelig ultralyd i dag (også)! ❤️

Mini var aktiv gjennom hele seansen, såpass at jordmor en stund måtte dytte og riste for å få den til å snu seg. Hun skrev det til og med på helsekortet. :p

Alt ser helt perfekt ut så langt, og veksten ligger midt i prikk i forhold til menstermin. Det blir veldig spennende å se hvordan det ligger an på oul!

Helt til slutt spurte vi om hun kunne se hvilket kjønn det var. Jeg har egentlig vært der at jeg ikke ville vite, men vi ble enige i går om at det ikke gjør noen forskjell fra eller til. Jordmor så det lett, og den aktive, lille krabaten er en liten gutt! :Heartblue
 
Nydelig ultralyd i dag (også)! ❤️

Mini var aktiv gjennom hele seansen, såpass at jordmor en stund måtte dytte og riste for å få den til å snu seg. Hun skrev det til og med på helsekortet. :p

Alt ser helt perfekt ut så langt, og veksten ligger midt i prikk i forhold til menstermin. Det blir veldig spennende å se hvordan det ligger an på oul!

Helt til slutt spurte vi om hun kunne se hvilket kjønn det var. Jeg har egentlig vært der at jeg ikke ville vite, men vi ble enige i går om at det ikke gjør noen forskjell fra eller til. Jordmor så det lett, og den aktive, lille krabaten er en liten gutt! :Heartblue
Gratulerer så mye med gutt!!!! :Heartblue
 
Hurra for guttespirene :D gratulerer :Heartblue
 
Gratulerer så mye med lille gutten:Heartblue
 
Nydelig ultralyd i dag (også)! ❤️

Mini var aktiv gjennom hele seansen, såpass at jordmor en stund måtte dytte og riste for å få den til å snu seg. Hun skrev det til og med på helsekortet. :p

Alt ser helt perfekt ut så langt, og veksten ligger midt i prikk i forhold til menstermin. Det blir veldig spennende å se hvordan det ligger an på oul!

Helt til slutt spurte vi om hun kunne se hvilket kjønn det var. Jeg har egentlig vært der at jeg ikke ville vite, men vi ble enige i går om at det ikke gjør noen forskjell fra eller til. Jordmor så det lett, og den aktive, lille krabaten er en liten gutt! :Heartblue

Gratulerer så mye med liten gutt! :love7
 
17+2

Hver morgen når jeg våkner fordi jeg må tisse må jeg ligge og stryke litt på magen. Blæra dytter livmora såpass opp at magen blir veldig tydelig når jeg ligger. Jeg kjenner livmora når jeg klemmer på magen i løpet av dagen også, men siden jeg har en del ekstra polstring er det ikke synlig ellers. Hadde jeg veid 15-20 kg mindre ville det nok syntes nå, men jeg må nok vente enda en stund til. :rolleyes:

Halvannen uke til oul, og jeg gruer meg allerede. Mest fordi mannen sannsynligvis ikke får være med. Alt har sett fint ut til nå, så jeg tror mer og mer på at det er vår tur nå. Jeg gleder meg til å få tydelig mage og kjenne bevegelse. Vi reiser på ferie i morgen og blir borte rundt en uke, så tiden fram til oul skal gå fort - heldigvis! :)

Mannen har kommer i gang med å engasjere seg i babystæsj, så vi har snakket om å male barnerommet allerede og vi har vært for å se på barnevogn. Mannen fant helt for Uppababy Vista V2, jeg er ikke heelt solgt. Må nok innom for å prøve litt mer!
 
17+2

Hver morgen når jeg våkner fordi jeg må tisse må jeg ligge og stryke litt på magen. Blæra dytter livmora såpass opp at magen blir veldig tydelig når jeg ligger. Jeg kjenner livmora når jeg klemmer på magen i løpet av dagen også, men siden jeg har en del ekstra polstring er det ikke synlig ellers. Hadde jeg veid 15-20 kg mindre ville det nok syntes nå, men jeg må nok vente enda en stund til. :rolleyes:

Halvannen uke til oul, og jeg gruer meg allerede. Mest fordi mannen sannsynligvis ikke får være med. Alt har sett fint ut til nå, så jeg tror mer og mer på at det er vår tur nå. Jeg gleder meg til å få tydelig mage og kjenne bevegelse. Vi reiser på ferie i morgen og blir borte rundt en uke, så tiden fram til oul skal gå fort - heldigvis! :)

Mannen har kommer i gang med å engasjere seg i babystæsj, så vi har snakket om å male barnerommet allerede og vi har vært for å se på barnevogn. Mannen fant helt for Uppababy Vista V2, jeg er ikke heelt solgt. Må nok innom for å prøve litt mer!
Så koselig at du kjenner livmora da. :) må kjennes spesielt ut.
Håper mannen får bli med på oul likevel. Krysser fingrene for det. :)
Håper dere får en fantastisk ferie. :)
 
Så koselig at du kjenner livmora da. :) må kjennes spesielt ut.
Håper mannen får bli med på oul likevel. Krysser fingrene for det. :)
Håper dere får en fantastisk ferie. :)
Ja, det er veldig rart! Gleder meg til det synes uten at jeg må tisse. :hilarious:
Takk! :)
 
Back
Topp