Ventedagboka - ventetida er over

12+5

Veldig fin og hyggelig tul i dag. ❤️ En helt perfekt liten sprellemann som ble målt til 13+0. Fikk med en liten bunke bilder hjem. I ettertid er det veldig morsomt å ha utviklingen fra 5+4 hengende på kjøleskapet!

Gyn kunne ikke se kjønn, men det er ok ettersom vi ikke er sikre på om vi vil vite det.

Nå skal jeg jobbe med å glede meg! Etterhvert kommer vi til å dele det mer og mer, mamma kommer nok til å få vite det til helgen. Planlegger tur på et større kjøpesenter i morgen for å se om de har en bestemorkopp til henne der. :)
 
12+5

Veldig fin og hyggelig tul i dag. ❤️ En helt perfekt liten sprellemann som ble målt til 13+0. Fikk med en liten bunke bilder hjem. I ettertid er det veldig morsomt å ha utviklingen fra 5+4 hengende på kjøleskapet!

Gyn kunne ikke se kjønn, men det er ok ettersom vi ikke er sikre på om vi vil vite det.

Nå skal jeg jobbe med å glede meg! Etterhvert kommer vi til å dele det mer og mer, mamma kommer nok til å få vite det til helgen. Planlegger tur på et større kjøpesenter i morgen for å se om de har en bestemorkopp til henne der. :)
Ååååh så bra og herlig! Gratulerer med nok en vellykket ultralyd. :)
Nå er det vel bare å nyte framover :) :)
 
12+5

Veldig fin og hyggelig tul i dag. ❤️ En helt perfekt liten sprellemann som ble målt til 13+0. Fikk med en liten bunke bilder hjem. I ettertid er det veldig morsomt å ha utviklingen fra 5+4 hengende på kjøleskapet!

Gyn kunne ikke se kjønn, men det er ok ettersom vi ikke er sikre på om vi vil vite det.

Nå skal jeg jobbe med å glede meg! Etterhvert kommer vi til å dele det mer og mer, mamma kommer nok til å få vite det til helgen. Planlegger tur på et større kjøpesenter i morgen for å se om de har en bestemorkopp til henne der. :)
Så godt å høre at alt er bra med lille :Heartred Nå kan du puste litt :)
 
Har sendt melding til Porsgrunn om at vi ikke trenger timen der om et par uker. Shiiiit pomfritt, føles skummelt å ta bort deler av sikkerhetsnettet! Bare å satse på at det går hele veien, da!
 
13+2

I dag fikk mamma vite at hun forhåpentligvis skal bli bestemor i slutten av desember.

Tidligere denne uken kjøpte jeg en Sögne-kopp som det står «bestemor» kopp. Mamma fikk esken med den i da hun var innom tidligere i dag. Hun åpnet esken og sa «en helt hvit kopp, fra Sögne. Nei, her står det noe. Bestemor... bestemor?! Skal jeg bli bestemor??».

Hun ble veldig glad og rørt, og både hun og jeg gråt litt. Mest av glede, litt av sorg fordi pappa ikke er her og får oppleve det. Mamma sa det selv, at dette ville pappa blitt kjempeglad for å oppleve.

Hun fikk samtidig vite litt om reisen hit, jeg har ikke villet belaste henne med det det siste året. Hun har aldri mast heller, siden de også brukte så lang tid på å få meg og broren min. Så hun er godt kjent med venteleken dette er, og hvor mange hinder man kan møte på veien. Jeg er litt tidligere ute enn det mamma var, men ikke mer enn 3-4 år.

De neste, uvitende på listen til mannen og meg er faren til mannen og søsknene våre. Herregud, så vanskelig det er å skulle fortelle disse nyhetene til folk som står oss nær. Kanskje spesielt til mannens bror, hvor de dessverre måtte gjennom en senabort for noen år siden. Og vi kjenner så alt for godt til å få gode nyheter fra andre, som for oss er hjerteskjærende.
 
14+0

Andre trimester! :wideyed:

De siste dagene har trangen for å fortelle det til de nærmeste på jobb blitt større og større, men jeg klarte å gå ut i ferie uten å si noe. Det har vært utfordringer underveis, for eksempel når jeg måtte legge igjen både roastbiff, spekeskinke, salami og brie på lunsjtallerkenen vi fikk på jobb i går. Jeg satt sammen med to gravide og to relativt nybakte mødre, så sjansen for spørsmål var stor. De var heldigvis opptatte med å skravle om barn som tisser på seg, så jeg fikk nytt maten min i fred. :hilarious: Planen er å avsløre det til venninnegjengen på jobb etter oul i slutten av juli, og med fri og ferie fram til det bør det gå.

Ellers sliter jeg litt med å vende meg til tanken og følelsen av at jeg faktisk er gravid. Frykten for at det skal gå galt har bleknet litt, men jeg tror fremdeles ikke helt på at det er sant. Jeg må passe på at ikke grubleren i meg tar overhånd i sommer. Jeg har heldigvis time hos psykologen på mandag, veldig greit å «åpne» ferien med strategibygging. Jeg er lite alene også, det er godt å tenke på. Og etterhvert vil det synes og kjennes også. Ser fram til å komme dit. :)
 
Gratulerer med å ha kommet til andre trimester ☺️ Jeg syns det ble mye lettere å forstå at jeg var gravid da magen ble synlig for flere enn bare meg selv og jeg begynte å kjenne liv. Var vel rundt uke 17 at magen poppet og jeg kjente liv først gangen, men har hørt det er relativt tidlig. Nyt dagene og sommerferie frem til den tid ❤️
 
Hurra for andre trimester❤❤❤
Og veldig bra med time til mandag!
Håper du får en fin ferie!
 
Gratulerer med 2. trimester ❤️❤️ Herregud så fort tiden går når jeg ser alt utenfra!
Hører mange si at man nesten ikke føler det er sant før man begynner å kjenne liv og magen blir større, så det er nok helt normalt. Håper du får en fin ferie og at formen holder seg fin!
 
Gratulerer med 2. trimester ❤️❤️ Herregud så fort tiden går når jeg ser alt utenfra!
Hører mange si at man nesten ikke føler det er sant før man begynner å kjenne liv og magen blir større, så det er nok helt normalt. Håper du får en fin ferie og at formen holder seg fin!
Takk. :) «Innenfra» snegler dagene seg avgårde, men jeg ser jo i kalenderen at tiden går. Drøyt fire uker til oul, for ikke så lenge siden det kjentes ut som en eeevighet til. :wideyed:

Håper for deg nå, og at i dag er dagen! Masse lykke til! ❤️
 
Takk. :) «Innenfra» snegler dagene seg avgårde, men jeg ser jo i kalenderen at tiden går. Drøyt fire uker til oul, for ikke så lenge siden det kjentes ut som en eeevighet til. :wideyed:

Håper for deg nå, og at i dag er dagen! Masse lykke til! ❤️
Ja tenk så flott at det nærmer seg! Håper du finner litt indre ro og tror på at dette kan gå bra :happy:
Tusen takk ❤️
 
Gratulerer med andre trimester! :) Og god ferie!
 
Har fulgt litt med fra sidelinjen men ikke skrevet så mye. Er så glad for at alt tyder på at det går bra denne gangen! :) Gratulerer med vellykket 12-ukers UL og andre trimester ❤️

Jeg var i samme situasjon. Ble gravid rett etter at faren min døde, og fødte i desember. Det er vondt at de aldri får møte de små, og omvendt. Føler med deg ❤️
Takk! :) Ja, det er veldig tungt! Men heldigvis lever historiene og bildene videre. Og er vi heldige går noen av hans mange gode egenskaper arv. ❤️
 
15+1

Dagene snegler seg av gårde, syns «alle» snakker om at tiden går så fort etter uke 12. Tja. :hilarious: Har ferie nå, og skal ha det en gooood stund. «Heldigvis» er alle andre i samme situasjon som oss: avlyste turer og hjemmeferie med sporadiske visitter her og der. Det gjør at vi tilbringer en god porsjon tid sammen med gode venner. For et par kvelder siden hadde vi tidenes morsomste spillkveld, og over helgen skal samme gjengen på Escape room. Det har jeg ikke prøvd før, så det blir gøy!

Sånn ellers syns jeg det å gå gravid er utrolig lite spennende. Jeg er åpenbart blant de som ikke hadde trengt å oppdage en graviditet før omtrent halvveis i svangerskapet. Etter å ha vært litt kvalm på natta i et par-tre uker og hatt litt ubehag i hofter og korsrygg har alt stort sett bare gått på skinner. Nå sover jeg nesten hele natten gjennom, har bare antydning til mage når blæra er helt full på morgenkvisten. Jeg har sagt til mannen at jeg vil på en tul til før vi reiser på ferie om et par uker, bare for å vite at alt står bra til. Nå debatterer jeg med meg selv om det egentlig er behov, og i så fall hvor nært oul kan jeg «forsvare» å legge en tul? Jeg har booket time hos en jordmor 16. Juli, det er bare 12 dager før oul.. hmm, hmm. Kanskje jeg skal flytte den til 14. Juli? Må tenke på det!

Graviduke: 16
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 177
Fullført graviditet: 37%
Neste legetime: 8. juli
Neste jordmortime: 24. august
Neste TUL: Muligens 16. juli
OUL: 28. juli
Vektendring: + ca 1 kg
Symptomer: veldig få! Merker best manglende kviser i ansiktet, må opp på do i 4-5-tiden hver morgen.
Medisiner:
Sykmeldt: Niks! Ferie og fri til 12. august!
 
Synes det er å forsvare en TUL minst hver 4 uke! :p Helt normalt i andre land! :p Men spørs jo hvor mye det koster for dere da.... Men rent forsvarsmessig: 100%! :D

Godt å høre det er så rolig, svigermor sier alltid at å være gravid ikke er en sykdom men det kommer da helt an på om man er en person med mye symptomer eller lite!!! :pompus:
 
Back
Topp