Ventedagboka - ventetida er over

10+1

I gang med den 11. uka.... sjukt!

Brun utflod gav seg i løpet av tirsdag kveld, og har vært fraværende siden da. Kanskje det bare var rester etter søndag?

Ellers har jeg bestemt meg for å sørge for tett oppfølging fram til uti uke 12. Det ligger en psykologtime inni her også, men det er jo ikke svangerskapsoppfølging i den forstand, men absolutt noen å prate med! Timeplanen blir forsåvidt hektisk, men det føles riktig!

❤️ Runde 4+3 (tidligere SA)
❤️ Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
❤️ Runde 5+3 (tidligere SA)
❤️ Bestille tul
❤️ Gjennomføre tul 5+6
❤️ Time hos jordmor 7+5
❤️ TUL 8+1
❤️ TUL 9+4
- Jordmor 10+6
- Lege 11+6
- Jordmor 12+4
- TUL 12+5
 
10+3

Opplevde brun utflod igjen i går, det virker til å være en helgegreie er i huset. Gikk over i løpet av formiddagen.

På fredag og i går hadde jeg fryktelig vondt i korsryggen. Natt til i går sov jeg veldig dårlig, for jeg fant ingen god stilling. Prøvde pute under og mellom de fleste kroppsdeler, uten at det hjalp. Det slapp litt tidlig på morgenen, så jeg fikk 1,5-2 timer sammenhengende søvn helt på tampen av natta.

I dag har jeg hatt mye murringer i korsrygg og underliv. Jeg jobber med å ikke stresse med det. Fosteret skal få plass til å vokse, så da må jeg jo nødvendigvis utvide meg. Det har jeg ikke gjort før, så jeg regner med at det merker jeg! Må likevel sjekke relativt hyppig at jeg ikke blør noe mer, det er virkelig skrekken!

Målte magemålet mitt tidligere i dag, og magen har ikke blitt noe større enn den har vært, tror jeg. Men den føles ømmere, og jeg orker ikke ha press over den.

I morgen skal vi passe 3,5-åringen til et vennepar av oss, det tror jeg blir veldig hyggelig! Om ikke annet kommer nok dagen til å fyke avgårde. Vi planlegger å dra på stranda og så grille pølser hjemme til lunsj.
 
10+3

Opplevde brun utflod igjen i går, det virker til å være en helgegreie er i huset. Gikk over i løpet av formiddagen.

På fredag og i går hadde jeg fryktelig vondt i korsryggen. Natt til i går sov jeg veldig dårlig, for jeg fant ingen god stilling. Prøvde pute under og mellom de fleste kroppsdeler, uten at det hjalp. Det slapp litt tidlig på morgenen, så jeg fikk 1,5-2 timer sammenhengende søvn helt på tampen av natta.

I dag har jeg hatt mye murringer i korsrygg og underliv. Jeg jobber med å ikke stresse med det. Fosteret skal få plass til å vokse, så da må jeg jo nødvendigvis utvide meg. Det har jeg ikke gjort før, så jeg regner med at det merker jeg! Må likevel sjekke relativt hyppig at jeg ikke blør noe mer, det er virkelig skrekken!

Målte magemålet mitt tidligere i dag, og magen har ikke blitt noe større enn den har vært, tror jeg. Men den føles ømmere, og jeg orker ikke ha press over den.

I morgen skal vi passe 3,5-åringen til et vennepar av oss, det tror jeg blir veldig hyggelig! Om ikke annet kommer nok dagen til å fyke avgårde. Vi planlegger å dra på stranda og så grille pølser hjemme til lunsj.
Huff skjønner at det er stressende med både brunt utflod og smerter her og der, og når en får mangel på søvn i tillegg til sånne stressfaktorer så er det vanskelig å skru av tankene.
Håper du får tilbake nattesøvnen snart og at hver gang du opplever utfloden og smertene at det er uskyldig og det høres virkelig ut som om det bare er kroppen som gjør plass til alt som vokser akkurat nå. :)
Er jo ytterst få mennesker som har en -behagelig- graviditet så ;)
 
Huff skjønner at det er stressende med både brunt utflod og smerter her og der, og når en får mangel på søvn i tillegg til sånne stressfaktorer så er det vanskelig å skru av tankene.
Håper du får tilbake nattesøvnen snart og at hver gang du opplever utfloden og smertene at det er uskyldig og det høres virkelig ut som om det bare er kroppen som gjør plass til alt som vokser akkurat nå. :)
Er jo ytterst få mennesker som har en -behagelig- graviditet så ;)
Søvnen begynner å komme seg heldigvis, bortsett fra akkurat den natten da. Nå er jeg oppe 2-3 ganger hver natt, men sovner heldigvis fort igjen! Men ja, kjenner at jeg ikke har hatt en natt sammenhengende siden påsken. :p
 
Håper det går bra med deg :Heartred
Jada. :)

Påla meg selv en liten forumpause i går. Det var veldig godt.

Har vært hos jordmor i dag bare for å ha en liten samtale. Det var veldig fint! Hun skulle sende inn søknad om fødeplass og henvisning til OUL, så det blir spennende å se når den havner. Hun antok i løpet av de siste i dagene i juli. Greit å få landet det egentlig, vi hadde tenkt oss til Vestlandet rundt da.

❤️ Runde 4+3 (tidligere SA)
❤️ Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
❤️ Runde 5+3 (tidligere SA)
❤️ Bestille tul
❤️ Gjennomføre tul 5+6
❤️ Time hos jordmor 7+5
❤️ TUL 8+1
❤️ TUL 9+4
❤️ Jordmor 10+6
- Lege 11+6
- Jordmor 12+4
- TUL 12+5
 
11+0

Og jeg skjønner ikke at jeg har kommer hit.

Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt. Sett bortsett fra at jeg er tidlig trøtt, oppe 2-3-4 ganger om natta, sulten «hele tiden» og har et bekken som stivner ved mye bevegelse. Jeg får vel anse meg som heldig som har opplevd et til nå nesten problemfritt svangerskap.

Skal vi virkelig ha en liten en hos oss om et halvt års tid? Jeg har noen ganger vært innom div butikker og sett på klær i str 50. Jeg klarer ikke helt å forstå at vi skal få bruk for det, nå er eller noen gang.
 
Og omtrent rett etter at jeg skrev det siste innlegget sjekket jeg helsenorge.no og ser at jeg har fått time til oul i slutten av juli! Så da blir det en ting til å føye på lista. :) Håper de har lettet på restriksjonene til da, slik at mannen kan være med!

❤️ Runde 4+3 (tidligere SA)
❤️ Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
❤️ Runde 5+3 (tidligere SA)
❤️ Bestille tul
❤️ Gjennomføre tul 5+6
❤️ Time hos jordmor 7+5
❤️ TUL 8+1
❤️ TUL 9+4
❤️ Jordmor 10+6
- Lege 11+6
- Jordmor 12+4
- TUL 12+5
- OUL 18+5
 
11+6

I dag hadde jeg time hos legen min. Hun er en fantastisk dame, måtte hun aldri slutte som fastlege! Hun sa at da hun så navnet mitt og hva jeg skulle ble hun oppriktig glad. Det er så hyggelig!

Vi hadde en god prat og satte opp en ny time om fire uker. Da har jeg ferie, og det er godt å ha noe planlagt å se fram til i «dødtiden».

I morgen runder jeg 12 uker.. Men jeg avventer feiringa til etter tul på tirsdag. Jeg tror ikke noe er galt, men tvilen ligger der. Selv om jeg innimellom tillater meg selv å kjenne på en gryende optimisme lar jeg den ikke ta helt over. Jeg er fortsatt skeptisk og redd for skuffelsen for at det skal ha gått eller kommer til å gå galt. Men humøret mitt er mer stabilt for tiden, og kanskje jeg etter hvert tør å mest tro på at det kan gå bra.

❤️ Runde 4+3 (tidligere SA)
❤️ Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
❤️ Runde 5+3 (tidligere SA)
❤️ Bestille tul
❤️ Gjennomføre tul 5+6
❤️ Time hos jordmor 7+5
❤️ TUL 8+1
❤️ TUL 9+4
❤️ Jordmor 10+6
❤️ Lege 11+6
- Jordmor 12+4
- TUL 12+5
- OUL 18+5
 
12+0, altså.. går det an? Kjenner en dempet entusiasme, kanskje slipper jubelen løs om alt ser fint ut på tul på tirsdag.

Kjenner litt på at jeg vil fortelle det til ALLE. Har en venninnegjeng på jobb som det hadde vært gøy å si det til, men da er nok katta helt ute av sekken. Får tenke på det til tirsdag og høre hva Mannen tenker, han jobber jo på samme plassen.
 
12+0, altså.. går det an? Kjenner en dempet entusiasme, kanskje slipper jubelen løs om alt ser fint ut på tul på tirsdag.

Kjenner litt på at jeg vil fortelle det til ALLE. Har en venninnegjeng på jobb som det hadde vært gøy å si det til, men da er nok katta helt ute av sekken. Får tenke på det til tirsdag og høre hva Mannen tenker, han jobber jo på samme plassen.
Gratulerer med 12 uker!! Endelig! :Heartred
 
12+4

Kjennes godt å være over halvveis i uka. Denne uka står flere ting på planen, jordmor i dag og tul i morgen. Jeg har en god følelse, men er samtidig veldig nervøs for at ting har gått skeis siden forrige tul. Tror ikke jeg har lyst til å se om vi kan høre hjertelyd i dag heller. Lege og jeg snakket om det forrige uke, da jeg var 11+5, men var enige om at det kanskje kunne være for tidlig og at det vil i så fall kunne påføre unødige bekymringer på meg. Det kan jo slå begge veier. "Premien" hvis vi finner hjertelyd er jo at jeg blir betrygget, men jeg tror ikke jeg får sove før tul i morgen hvis vi ikke finner den.. Og der ser vi jo ståa uansett.

I helgen hadde vi besøk av mange venner. To av de vet nok at vi venter barn, vi har hatt ul-bilder på kjøleskapet hele veien. Egentlig har vi et forvirrende kjøleskap, ul-bilder og innkalling til rutineultralyd OG innkalling til time på feritlitetsklinikken i Porsgrunn. :hilarious: Har vurdert å bare sende de en melding og si at det er glede i heimen, men vil vente i til i morgen. For ja, i morgen er liksom make it or break it, føler jeg. Om alt ser fint ut blir jeg nok å fortelle mamma også, hun vet ikke enda. Jeg er veldig spent på reaksjonen, men håper den blir fin.
 
12+4

Kjennes godt å være over halvveis i uka. Denne uka står flere ting på planen, jordmor i dag og tul i morgen. Jeg har en god følelse, men er samtidig veldig nervøs for at ting har gått skeis siden forrige tul. Tror ikke jeg har lyst til å se om vi kan høre hjertelyd i dag heller. Lege og jeg snakket om det forrige uke, da jeg var 11+5, men var enige om at det kanskje kunne være for tidlig og at det vil i så fall kunne påføre unødige bekymringer på meg. Det kan jo slå begge veier. "Premien" hvis vi finner hjertelyd er jo at jeg blir betrygget, men jeg tror ikke jeg får sove før tul i morgen hvis vi ikke finner den.. Og der ser vi jo ståa uansett.

I helgen hadde vi besøk av mange venner. To av de vet nok at vi venter barn, vi har hatt ul-bilder på kjøleskapet hele veien. Egentlig har vi et forvirrende kjøleskap, ul-bilder og innkalling til rutineultralyd OG innkalling til time på feritlitetsklinikken i Porsgrunn. :hilarious: Har vurdert å bare sende de en melding og si at det er glede i heimen, men vil vente i til i morgen. For ja, i morgen er liksom make it or break it, føler jeg. Om alt ser fint ut blir jeg nok å fortelle mamma også, hun vet ikke enda. Jeg er veldig spent på reaksjonen, men håper den blir fin.
Jeg tror nok at det kommer til å gå kjempebra. :) Det har jo gått bra til nå og nå har du kommet over 12 ukers grensa :) men skjønner at du likevel er bekymret.

Gleder meg til å høre hvordan det går med tul i mårra. :)
Og blir spennende å høre hva mora di sier når du endelig forteller det. :)
 
Lykke til i morgen:Heartred
 
Hvordan var timen hos JM idag?:happy:

Blir veldig morro og spennende med ny tul i morgen! Gleder meg til oppdatering ❤ masse lykke til!
 
Hvordan var timen hos JM idag?:happy:

Blir veldig morro og spennende med ny tul i morgen! Gleder meg til oppdatering ❤ masse lykke til!
Nja, kjedelig :p leverte urinprøve og tok blodprøve, også snakket vi litt. Satte opp ny time i slutten av august.. Syns det er lenge til, men vet ikke mitt eget behov akkurat nå. Har jo en legetime i begynnelsen av juli og oul i slutten av juli, så bør jo være ganske bra dekka. JM har ferie mens jeg er hjemme, og er på jobb mens jeg er på ferie, men jeg kunne kontakte hun andre jm som er der hvis jeg trengte det.
 
Nja, kjedelig :p leverte urinprøve og tok blodprøve, også snakket vi litt. Satte opp ny time i slutten av august.. Syns det er lenge til, men vet ikke mitt eget behov akkurat nå. Har jo en legetime i begynnelsen av juli og oul i slutten av juli, så bør jo være ganske bra dekka. JM har ferie mens jeg er hjemme, og er på jobb mens jeg er på ferie, men jeg kunne kontakte hun andre jm som er der hvis jeg trengte det.

Akkurat nå kan det nok føles lenge ut, men tenker nok tiden med sommer også vil gå fort!
Og veldig greit å ha en "back up" om der skulle bli for lenge for deg:happy:
 
Jada. :)

Påla meg selv en liten forumpause i går. Det var veldig godt.

Har vært hos jordmor i dag bare for å ha en liten samtale. Det var veldig fint! Hun skulle sende inn søknad om fødeplass og henvisning til OUL, så det blir spennende å se når den havner. Hun antok i løpet av de siste i dagene i juli. Greit å få landet det egentlig, vi hadde tenkt oss til Vestlandet rundt da.

❤️ Runde 4+3 (tidligere SA)
❤️ Runde 5+0 ("kjemisk-grensa")
❤️ Runde 5+3 (tidligere SA)
❤️ Bestille tul
❤️ Gjennomføre tul 5+6
❤️ Time hos jordmor 7+5
❤️ TUL 8+1
❤️ TUL 9+4
❤️ Jordmor 10+6
- Lege 11+6
- Jordmor 12+4
- TUL 12+5

Når sender jordmor inn søknad om fødeplass og hvor tidlig får man vite dato for ordinær ultralyd? Husker ikke hvordan dette fungerer :rolleyes:
 
Når sender jordmor inn søknad om fødeplass og hvor tidlig får man vite dato for ordinær ultralyd? Husker ikke hvordan dette fungerer :rolleyes:
Jordmor kunne sende henvisning da jeg var der i uke 7, men jeg ville vente. Vi gjorde det et stykke ut i uke 10. Fikk tidspunkt for oul samme dag henvisningen ble sendt, da er jeg 18+5.
 
Back
Topp