Vente til 12 uker eller fortelle det før?

Damene på jobben vet det, pluss et par venninner.
Synes det er greit at de jeg omgår til daglig vet det slik at jeg ikke må skjule det hele tiden. Vil ikke bekymre familien før etter ul siden vi fikk dårlige nyheter på ul i forrige svangerskap.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jobben er den siste som får vite det her hvertfall. Skal fortelle det til den nærmeste familien når jeg er 9+4 på vei.. Og venner etter uke 12


Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis jeg ikke hadde vært så mye dårlig ville jeg ventet med å si det til jobben jeg også. Sa det egentlig bare til sjefen, men så har vi en tur hvor jeg ikke har klart å skjule det, så nå er det litt flere som har skjønt det :p
 
Her vet en del d allerede.. ;) 10+1 i dag... Besteforeldre, min søster, hans bror, to venninner og en kollega + ledelsen på jobb ;)

Facebookoffentlig vet jeg ikke om d blir noen gang :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, Facebookannonsering vil ikke jeg heller ha :) Men greit å kunne si det til folk uten at de trenger å holde det hemmelig for andre som kjenner oss på ett eller annet tidspunkt :)
 
Veit ikke om jeg vil legge det ut på facebook noen gang, men det kan jo hende det blir lagt ut bilder av meg i sommer, og da syns det vel :p

Vi skal fortelle det til de kommende oldeforeldrene i morgen. Da er jeg 9+5 og vi kan vise frem ultralydbilde :) Ble mer trygg på å fortelle når vi fikk se den lille!

Ellers så veit både mine og hans foreldre, en del venninner (har 4 nære), søsken på begge sider, jobben min. Ingen i familien utover kjernen, men vi forteller det nok neste gang vi ser dem :)

-Taster fra appen-

Ul gir nok en annen trygghet, ja! Mulig jeg også vil føle det sånn etter ul i neste uke :)
 
Foreldre får vite det etter uke 12. Storesøskenet må vite det først og da blir det sånn!hin kan ikke holde på en hemmelighet, så like greitt at vi venter etter 12

Hehe, ikke bare de små som er dårlig til å holde på hemmeligheter - så kanskje like greit at alle får vite det samtidig ca ;)
 
Her har alle fått vite det, og de fleste har vist det i mange uker allerede ;-) De kommende besteforeldrene, tantene , onklene, våre venner og de på jobben! Ser ingen grunn til å vente :) Skulle det mot all formodning gå galt, trenger jeg alle de rundt meg uansett :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg er litt ambivalent i forhold til det med om det er en god eller dårlig ting at folk vet det før det er "sikkert". Jeg støtter alle dere som tenker at det ikke er noen grunn til at folk ikke skal få vite om en SA, men kjenner på meg selv at jeg ikke har lyst å komme i en situasjon det jeg må "avlyse gode nyheter" til mange. Har en stor familie, og jeg vet at de venter på dette, så jeg har lyst at de skal få slippe en eventuell skuffelse. Men prinsipielt er jeg veldig for at SA ikke skal være tabu, det er jo veldig vanlig. :)
 
Vi har tenkt å si i fra til kommende besteforeldre/oldeforeldre/tippoldeforeldre og tanter/onkler ca i uke 10-11. Venner vil få vite det i uke 12, deretter vil vi kanskje legge ut en status på facebook etterhvert, får se an om vi synes det er nødvendig. :)

Ønsker å vente i tilfelle det blir en SA.. Gleder meg så sykt til å fortelle alle, vanskelig å holde igjen :p hehe.

Oi, tippoldeforeldre! Heldig baby:) Ja, det er skikkelig vanskelig å ikke si noe når man vet at folk kommer til å bli så glade! :)
 
Skal på ul når jeg er 12 uker, å ser alt fint ut der så får den kommende storebror på 4,5 vite det og han skal fortelle videre til mormor og morfar. Mannen forteller vel det til sine da, vårt første felles barn.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har tenkt å vente til rundt uke 12. Venter på innkalling til UL nå (skulle få rundt uke 12), så har litt lyst å vente til etter UL for å være sikker på at alt er bra :) Får se hva vi gjør.

Som enkelte andre sier her, har jeg ikke lyst at alle skal vite det om vi mister. Tror det ville blitt ekstra vondt om vi stadig fikk spørsmål om hvordan det går osv. Husker en kollega som hadde MA for noen år siden, og det var ikke lett for henne når alle på jobb visste hun var gravid. Vi er en forholdsvis stor arbeidsplass og det tar litt tid før alle får med seg sånne nyheter, så hun opplevde gang på gang at folk kom å gratulerte henne med graviditeten flere uker etter hun mistet :-(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er litt ambivalent i forhold til det med om det er en god eller dårlig ting at folk vet det før det er "sikkert". Jeg støtter alle dere som tenker at det ikke er noen grunn til at folk ikke skal få vite om en SA, men kjenner på meg selv at jeg ikke har lyst å komme i en situasjon det jeg må "avlyse gode nyheter" til mange. Har en stor familie, og jeg vet at de venter på dette, så jeg har lyst at de skal få slippe en eventuell skuffelse. Men prinsipielt er jeg veldig for at SA ikke skal være tabu, det er jo veldig vanlig. :)

Skjønner den :) Grunnen til at vi ikke har ventet denne gangen er at når vi mistet i september viste det seg at vi måtte fortelle fler om SAen enn graviditeten i utgangspunktet. Føler jeg får mer forståelse hvis de er med på hele løpet ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Tre vennepar, (to av dem er nær familie) fikk vite det i går. Skulle på middag, og gadd ikke finne på unnskyldninger :p er 10+4. Derfor fikk mine foreldre og sambos mormor og foreldre vite det på torsdag. ;) Hadde funnet hjertelyden, så var ganske trygg da.. Men, vi kunne nok klart å holdt det skjult mye lenger denne gangen. :)
 
Har fortalt det til en nær venninne, og sjefen på jobb! når vi kommer til uke 12, forteller vi nærmeste familie. Etter de har fått vite det, forteller vi folk når vi møter dem :)
 
Her vet ganske mange om det, og resten får vite etter UL til onsdag :) da er jeg 8 uker på vei! :)
 
Har kun fortalt bestevenninna mi, og det fordi hun avslørte meg ;) Litt usikker på når nærmeste familie får vite det, sa det i uke 6 sist, og så ble det SA i uke 7. Var ikke noe problem at de visste da, men vil helst slippe den situasjonen flere ganger. Mulig jeg tar en tidlig UL, og forteller om alt er OK :)
 
Tror jeg kanskje sier det til litt flere når vi har vært på tidlig ul i uke ni, mannen min har sagt det til sine men mine venner vet ikke noe ennå.
 
Skjønner den :) Grunnen til at vi ikke har ventet denne gangen er at når vi mistet i september viste det seg at vi måtte fortelle fler om SAen enn graviditeten i utgangspunktet. Føler jeg får mer forståelse hvis de er med på hele løpet ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Ja, da har dere jo litt erfaring. Og sannsynligheten for at alt går bra et jo størst :)
 
Vi har tenkt å vente til rundt uke 12. Venter på innkalling til UL nå (skulle få rundt uke 12), så har litt lyst å vente til etter UL for å være sikker på at alt er bra :) Får se hva vi gjør.

Som enkelte andre sier her, har jeg ikke lyst at alle skal vite det om vi mister. Tror det ville blitt ekstra vondt om vi stadig fikk spørsmål om hvordan det går osv. Husker en kollega som hadde MA for noen år siden, og det var ikke lett for henne når alle på jobb visste hun var gravid. Vi er en forholdsvis stor arbeidsplass og det tar litt tid før alle får med seg sånne nyheter, så hun opplevde gang på gang at folk kom å gratulerte henne med graviditeten flere uker etter hun mistet :-(


Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker litt som deg, greit å ha "bevis" på at det er et bankende hjerte først, for å unngå sånne situasjoner :)
 
Back
Topp