Vente til 12 uker eller fortelle det før?

Joggejenta

Mamma til Eva 09.10.14 <3
Oktoberskatter 2014
Mailykke 2018
Når har dere tenkt å fortelle kommende besteforeldre om graviditeten? Hvem får vite om den først, og når? Hittil er det kun de på jobben som vet noe her, er akkurat 9 uker på vei. Nå er jeg veldig i vil om jeg skal forsøke å vente til de magiske 12 før familien får vite noe... Er litt redd de vil se/merke noe før det, for puppene har jo vokst MYE, og det begynner å bli vanskelig å "holde inn magen" i en del klær. Jeg vil jo gjerne fortelle det selv, men er så redd for å si noe, og at det deretter ikke går veien. Hva med venner, og "alle andre"? Har dere en plan?
 
Jobben er den siste som får vite det her hvertfall. Skal fortelle det til den nærmeste familien når jeg er 9+4 på vei.. Og venner etter uke 12


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her vet en del d allerede.. ;) 10+1 i dag... Besteforeldre, min søster, hans bror, to venninner og en kollega + ledelsen på jobb ;)

Facebookoffentlig vet jeg ikke om d blir noen gang :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her vet mange det allerede. 10+2 i dag. Men fortsatt noen som ikke vet. Blant annet familien hans faktisk hehe han ville ikke at de skulle vite før uke 12
 
Ettersom at jeg har sluttet å røyke så har det mange som har funnet det ut. Men vi fortalte det til foreldre med en gang, siden vi har prøvd så lenge og de viste at vi egentlig skulle søke om prøverørsbehandling. De aller nærmeste vennene vet det og, og kollegaer og sjef på min jobb. Resten av familien og verden får vite det når det har gått tolv uker. Er 9+4 uker i dag, så litt over to uker til det blir offentlig :):)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Veit ikke om jeg vil legge det ut på facebook noen gang, men det kan jo hende det blir lagt ut bilder av meg i sommer, og da syns det vel :p

Vi skal fortelle det til de kommende oldeforeldrene i morgen. Da er jeg 9+5 og vi kan vise frem ultralydbilde :) Ble mer trygg på å fortelle når vi fikk se den lille!

Ellers så veit både mine og hans foreldre, en del venninner (har 4 nære), søsken på begge sider, jobben min. Ingen i familien utover kjernen, men vi forteller det nok neste gang vi ser dem :)

-Taster fra appen-
 
Skal på tidlig ultralyd 21.mars og mannen kommer hjem fra jobb 25.mars, så da skal vi fortelle :)Er da 13+1 ♡
 
Har fortalt det til noen venner. I kveld skal mannen fortelle det til sin beste venn. Han har og fortalt det til sin bror. Vet ikke når de andre skal få vite det. Er 10+2 i dag, tror jeg, dagene går litt i surr...
 
Foreldre får vite det etter uke 12. Storesøskenet må vite det først og da blir det sånn!hin kan ikke holde på en hemmelighet, så like greitt at vi venter etter 12
 
Har sagt det til mine foreldre og to venninner. Skal på UL når jeg er 11+6 så da er det jo helt greit å fortelle det til andre da. Jeg kommer nok aldri til å skrive det på fb.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kun fortalt det på jobb.

Tenkte å vente til uke 12 med å fortelle det til alle andre.
Men har 3 venner som har spurt om jeg er gravid da jeg kaster opp hele tiden :p men har løyet å sakt at jeg er syk :p

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Her vet våre foreldre og søsken det. Sjefen på jobb og vår to beste vennepar. Venter med resten (inkl kommende storesøster) til etter uke 12. Er 10+6 i dag (tidligul termin) og magen begynner å bli godt synlig så fint at de magiske 12 snart er her :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har tidlig ul når jeg er 12 uker, og da skal vi fortelle det til familien. De eneste som vet det nå er mine aller nærmeste venner. Jobben får vente til magen synes.
 
Vi har alt fortalt det til familien :) pluss min bestevenninne og min sjef. Tenker at familien ville fått greie på det om det ikke gikk veien uansett, pluss at sjangsen for at ting går galt er veldig liten :)
Skal på tidlig ul om 10 dager og etter det får nok resten av de nærmeste vennene greie på det.
Er nå 7 uker <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har alle fått vite det, og de fleste har vist det i mange uker allerede ;-) De kommende besteforeldrene, tantene , onklene, våre venner og de på jobben! Ser ingen grunn til å vente :) Skulle det mot all formodning gå galt, trenger jeg alle de rundt meg uansett :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Her vet kun en venninne det, som også er gravid i hemmelighet ;) jeg vil vente til 12 uker for å være "sikker" på at ikke noe skulle skje. Ellers blir det bare så dumt å må opplyse alle at man har hatt en SA...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her vet kun en venninne det, som også er gravid i hemmelighet ;) jeg vil vente til 12 uker for å være "sikker" på at ikke noe skulle skje. Ellers blir det bare så dumt å må opplyse alle at man har hatt en SA...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har tenkt å si i fra til kommende besteforeldre/oldeforeldre/tippoldeforeldre og tanter/onkler ca i uke 10-11. Venner vil få vite det i uke 12, deretter vil vi kanskje legge ut en status på facebook etterhvert, får se an om vi synes det er nødvendig. :)

Ønsker å vente i tilfelle det blir en SA.. Gleder meg så sykt til å fortelle alle, vanskelig å holde igjen :p hehe.
 
Vi har alltid sagt det til foreldrene våre først og så søsken rett etterpå ev samtidig:) sist var vi 10 uker da vi sa det, nå var vi 6 uker. Ønsket støtte derfra uansett hvis det ikke gikk bra, så da ville vi ikke vente lenger. jobben etter 12 uker, denne gangen litt over 6 uker pga at jeg trengte tilrettelagt arbeid. Alle andre etter 12 uker ev når det kom opp eller vi møttes:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal dog fortelle det til min bestevenninne på tirsdag. Hun kommer og bor her i en uke.. :) Og jeg sprekker snart!!! :D Gleder meg til å se reaksjonen hennes.. :)
 
Back
Topp