Vente tid og redebygging.. når gjør dere klart?

Dahlia83

Flørter med forumet
Her ventes baby midt i mars om ting går etter planen.. alt av utstyr er handlet inn og står stablet i boden. Men når tenker dere å sette opp stellebenk, vaske klær osv??
 
Vi starter innkjøp for alvor nå i januar også blir nok ting klargjort i løpet av februar/mars. Termin rundt den 25 mars.
 
Termin 9. Mars. Tenkte å begynne å gjøre klart på nyåret. Første permisjonsdag er 17. Februar.
Vi har igrunn alt, det må vaskes og klargjøres. Nå skal vi også prøve å selge leiligheten på nyåret, så det blir nok rimelig travelt.
 
Jeg har også lurt på når jeg skal starte å gjøre klart, og må vel innrømme at jeg ikke vet helt. Har termin 17.mars.
Har ikke kjøpt inn alt enda, blir nok litt handling i januar tenker jeg.
Må kjøpe kommode som jeg kan ha på badet med mini sine klær, og tenkte vel kanskje at jeg skulle ordne det og vaske klærne i januar, men det er kanskje tidlig?
Jeg har aldri gjort dette før, så har ikke peiling :)
 
Fortløpende
Men det betyr ikke så mye ettersom det gjenstår en god del før jeg kan begynne på lillebrors ting.
Målet er å grave frem/frigjøre en kommode nå i juleferien sånn at jeg kan begynne vaske klær.
Venter i starten av mars, men håper ha mest mulig klart ila januar da han fort kan komme i februar og formen min er synkende
 
Her har vi det meste i hus, mangler stellekommode og noe klær. Må ha en gjennomgang en av dagene og se hva vi trenger å kjøpe. Foreløpig står alt bare stablet i et eneste kaos på det som skal bli barnerommet. Tenker å sette i gang rett over nyttår og få alt på plass :happy:
 
Hadde i utgangspunktet tenkt å starte med å få ting i orden etter nyttår. Men nå hadde denne frøkna det fryktelig travelt, så vi får ordne ting etter vi kommer hjem fra sykehuset i stedet. Mannen gjør klar soveplassen, så går det nok bra at vi tar det andre når vi er hjemme igjen.
 
Termin 8 mars og tenker og begynne så smått og vaske og legge inn klær i kleskapet nå på nyåret. Vogn, bilsete og sånne ting står klart etter storesøster :)
 
Termin 28 februar. Stellebordet står fremme siden storesøster fortsatt bruker det. Har kjøpt det meste vi manglet. Ellers gjør jeg nok klart det meste i januar.
 
Termin 13. Mars. Har kjøpt vogn og møbler til barnerommet og arvet/kjøpt/lånt mye klær. Holder på å gå igjennom nå mens vi vasker klærne for å se hva vi eventuelt mangler, og blir sikkert å handle på januarsalg det vi mangler :)

Skal se på bilsete i dag for 100 gang, vi klarer ikke å bestemme oss :p

Må også kjøpe bedside crib, bæresjal, badebalje, apotekting og andre småtterier, men tenker få alt ordnet i løpet av januar :)
 
Jeg har termin 29.02 og starter permisjonen 10.feb. Vi har igrunnen ikke begynt å tenke så veldig på å gjøre i stand enda. Stellebordet står framme for det brukes daglig til storesøster. Må dog omorganisere en del så babyklærne får plass der. Vi arver bedside crib og lekegrind, de håper jeg å få henta på nyåret ei gang så jeg får vaska og kjøpt ny madrass. Bilstol og vogna står nedpakka i boden, vogna tas nok ikke fram til lufting før permisjonen er starta. Da tar jeg nok ryddinga i stellebordet og lufter babyklærne også. De var nyvaska når de ble pakka bort, og lukter fortsatt rent. Bilstolen tipper jeg blir stående i boden til vi trenger den.
 
Termin 11.mars.Har stort sett alt av utstyr. Mangler å hente babybil stolen og vogga som vi skal ha på stua. Stellebordet skal jeg kjøpe av ei venninne. Tenker å få på plass dette etter permen begynne som er 19.februar. Klær har jeg begynt å vaske opp å legge i skape. I går var vi å henta en gratis trappe grin, ikke at vi trenger d enda men d siden den var gratis og vi har lagrings plass så tok vi den. I dag var jeg å eldste jenta å henta en del gratis baby produkter fra div butikker.
 
Jeg har det meste etter storebror, heldigvis. Men må en tur på IKEA for å handle ny madrass og litt småplukk til seng/stellebord :)

Ellers kjenner jeg veldig på det at nå må jeg kvitte meg med ting og gjøre plass. Gir bort / selger alt som er i veien og blir superstressa av at det alltid er så rotete her. Kjøpt litt jenteklær brukt, og storebror har ryddet plass i kommoden sin sånn at lillesøstet sine klær kan ligge der :p
 
Termin 3.mars
Har ordnet til lekehjørne igjen i stua, tenkt å sette opp senga som skal være i stua. Har også vaske litt babyklær. Tenkt å sette opp stellebord og ta opp besidecriben til uka. Vi skal reise bort en uke i januar så vil ha ting i orden før det. :)
 
Har termin 15 mars.
Tenker å begynne å gjøre istand babyrom når jeg kommer hjem fra ferien i begynnelsen av januar! har fått masse babyklær til jul så det blir å begynne å vaske klær, så slipper jeg å tenke på det. Må ta en Ikea tur for å kjøpe kommode og andre små ting. Tenker å ha rommet klart og all innkjøp gjort før februar, sånn at jeg kan bare fokusere på å slappe av den siste tiden.
 
Har du født alt? Ojda, fortell gjerne! Og gratulerer!!
Hadde i utgangspunktet tenkt å starte med å få ting i orden etter nyttår. Men nå hadde denne frøkna det fryktelig travelt, så vi får ordne ting etter vi kommer hjem fra sykehuset i stedet. Mannen gjør klar soveplassen, så går det nok bra at vi tar det andre når vi er hjemme igjen.
 
Har du født alt? Ojda, fortell gjerne! Og gratulerer!!
Ja, her kom lillesøster i uke 29+0. Vannet gikk dagen før, men selv med riehemmende drypp så startet mensmurringer/rier påfølgende natt. Og siden hun lå i tverrleie og samtidig ikke tålte riene så ble det hastesnitt. Så idag er hun 2 uker.
 
Ja, her kom lillesøster i uke 29+0. Vannet gikk dagen før, men selv med riehemmende drypp så startet mensmurringer/rier påfølgende natt. Og siden hun lå i tverrleie og samtidig ikke tålte riene så ble det hastesnitt. Så idag er hun 2 uker.
Du verden ! Gratulerer så mye, håper alt er vel med mor og barn! Om du ikke har noe imot at jeg spør; hvordan er babyen når den blir født såvidt tidlig?
 
Her ble barnerom malt i helgen, og jeg kjenner trangen til å få ting i orden! Masse arvet babytøy står klart til å bli vasket og sortert. Vogna står klar (kjøpt brukt). Henter seng og voksi urban pose i helgen (kjøpt brukt), har kjøpt helsemadrass på tilbud! Ikea i helgen for å kjøpe kommode. Fått stellebord, dyner/sengetøy og får låne bilsete og bilsetepose, lekegrind, vogge, bæresele, badebalje +++! Noen fordeler med å få Nr to såpass sent er at de fleste i nettverket er ferdig med barn, så blir mye arving/låning :)
 
Her begynner vi å gjøre klart alt nå (termin 7. mars). storesøster kom i uke 35, og da sto alt i innpakninger i hauger rundt om i leiligheten, da vi hadde planer om å gjøre klart når permisjonen starter. Så denne gangen vil vi være litt mer forberedte - selv om det gikk jo fint sist :) mannen ordnet mye mens jeg og førstemann var på sykehuset. Men han hadde aldri sett et stellebord før en gang stakkars :playful:
 
Back
Topp