Vente etter keisersnitt

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg fikk beskjed om å vente minst 2år med barn nr 2 etter KS. Men er det 2år jeg bør vente før vi begynner å prøve på nr2 eller 2år før jeg føder nr 2?
 
Først kopierer jeg inn svaret jeg ga på et tidligerespørsmål idag om tiden mellom to svangerskap :

«Du har lest riktig når det gjelder anbefalinger om mellomrom. Det er noen svangerskapskomplikasjoner som opptrer oftere hvis det er tett mellom barna. Men det er jo noen andre faktorer som spiller stor rolle; Hvor gammel er du - med andre ord hvor god tid har du i forhold til eggstokkreserven. Er det lurt å utsette - det blir vanskeligere å bli gravid jo eldre du er - og økt alder i seg selv medfører også en økning i risiko for enkelte svangerskapskomlikasjoner. Hva er praktisk når det gjelder planene for familien. To tette barn blir jo «funksjonelle tvillinger» - den største kan ikke huske at den var enebarn. Det kan være fint for barna - som blir hverandres lekekamerater. Jeg har tre barn - og de to første tett. Det syns jeg var veldig fint for oss og for dem. Jeg ville ikke ha store betenkeligheter med å planlegge to tette hvis du og partneren din ønsker det.»

Hvis du tenker på styrken i et keisernittarr og ikke tar hensyn til det jeg skrev over - tenker jeg det er nok å vente et år med å forsøke å bli gravid på nytt. Man vet jo ikke det går på de første forsøkene heller.
 
Back
Topp