Vente en mens eller kjøre på direkte etter SA

Hcg på 42 er jo veldig mye. Sikkert fortsatt mulig å få EL, men en EL-test er ikke gyldig når du har utslag på hcg, da den gir sterk positiv test når du har hcg i kroppen :)
42 er vel ikke så mye? Har hørt mye forskjellig. Har hørt de slår svakt ut, men ikke sterkt ut på EL tester?
 
42 er vel ikke så mye? Har hørt mye forskjellig. Har hørt de slår svakt ut, men ikke sterkt ut på EL tester?

Normal verdig når man ikke er gravid er under 5. Så 42 er ikke bekymringsverdig en uke etter utsuging av rester, MEN det er mye ifht å måle LH på en EL-test. Da må du ha under 5 i hcg for å kunne stole på resultatet :) ❤️
 
Jeg måtte gjennom en abort på grunn av MA. Embryoet døde i uke 6, jeg fikk endelig svar i uke 9. Sykepleieren jeg hadde samtale med anbefalte meg å vente en mens for at kroppen skulle få renset seg ordentlig og for min egen del, men hun sa at noen anbefalte å vente og noen sa at man ikke trengte å vente.

I mitt tilfelle blødde jeg og spottet i rundt 4 uker, hadde litt rester som kroppen selv skulle fikse opp i første mens etter aborten.

For min del tok det 6 uker etter aborten før jeg var tilbake til min fysiske og psykiske normale tilstand. Dermed ble det uaktuelt for meg å starte prosessen med å prøve igjen. Men jeg tenker at du kjenner kroppen din best og gjør det som føles riktig for deg :) Bare pass på at blødning etter aborten er stoppen på grunn av infeksjonsfare (det jeg fikk beskjed om av både sykehuset og fastlegen min).
 
Jeg er så i tvil om jeg skal vente en syklus eller ikke.. Har hatt to SA og en kjemisk fra januar til nå :(. Legen min sa etter den andre at jeg skulle ha en normal mens før neste forsøk, men jeg fikk ikke noen spesiell grunn til det? Syns det er forvirrende at helsepersonell anbefaler ulikt her.

Har fått henvisning til gynekologisk poliklinikk, men kunne være lang ventetid der.
 
Vet de anbefaler det for å være sikker på at alle rester er ute. Bestemte meg for å prøve rett på selv, men her kom plutselig mensen, så da ble det som de ville :)
 
Jeg har hatt to SA i år, uten syklus mellom. Venter nå på første menstruasjon etter sist SA, men har også forsøkt å legge inn litt aksjer. Det er bare å kjøre på igjen om man vil, sa gynekologen til meg. Kroppen blir ikke gravid igjen om den ikke er klar.

Skulle ta det litt piano denne gangen og ikke teste etter EL, men klarte ikke å dy meg. Har ikke funnet EL ennå, og det kjennes veldig som mensen er på vei. Begynte å teste litt sent. Hadde svakt positiv graviditetstest 27. mai, og testet negativt 30. mai. Begynte da EL-testing 31. mai. Kan det være at jeg har hatt EL selv mens graviditetstestene fremdeles var svakt positive?
 
Jeg har hatt to SA i år, uten syklus mellom. Venter nå på første menstruasjon etter sist SA, men har også forsøkt å legge inn litt aksjer. Det er bare å kjøre på igjen om man vil, sa gynekologen til meg. Kroppen blir ikke gravid igjen om den ikke er klar.

Skulle ta det litt piano denne gangen og ikke teste etter EL, men klarte ikke å dy meg. Har ikke funnet EL ennå, og det kjennes veldig som mensen er på vei. Begynte å teste litt sent. Hadde svakt positiv graviditetstest 27. mai, og testet negativt 30. mai. Begynte da EL-testing 31. mai. Kan det være at jeg har hatt EL selv mens graviditetstestene fremdeles var svakt positive?
Kan jo være mulig :)
 
Min første graviditet endte i en SA (2013). Måtte ta utskrapning pga rester, og legen på sykehuset sa da at jeg burde vente 2 sykluser før vi prøvde igjen.
Vi hoppa av i svingen i 2 sykluser og ble gravide på første forsøk etter det.

Da vi skulle prøve på nr 3, tok ting tiiid.. Ble gravid på PP20, den endte i en SA (2021).
Da var vi såpass utålmodige at vi bare kjørte på med én gang, det var forsåvidt ingen som sa noe om å vente til oss heller. Fikk eggløsning 15 dager etter SA-start, og nr 3 ble laget da :happy: Hun er straks 1,5 år, så det gikk bra ;)
 
Back
Topp