vente eller ringe legen??

Glede80

Andre møte med forumet
Hei :-) Jeg er 11 uker i morgen. Var hos legen for noen uker siden. Han sa jeg skulle kontakte jordmor i begynnelsen av august, men når jeg prøvde å ringe i dag (litt ivrig)
har hun ferie frem til 22. august. Og legen min har ferie hele august.
Burde jeg kontakt legesenteret å få en avtale med en anne lege eller er det greit å vente til jordmor er tilbake?!!??!

Det må du jo nesten bestemme selv ;) Er det ikke mulig å bestille time til jordmor er tilbake fra ferie da? Det er jo ikke så lenge til...

Jeg skal tilbake på kontroll når jeg er nesten 12 uker på vei, og da får jeg ul. Har mistet tidligere så for meg er det betryggende å se at det er liv eller ikke.

skader jo ikke å ta en tlf til lege og høre hva han sier, så kan han evt henvise deg til et annet sted hvis du eller legen vil det:)

Har du noe du vil ta opp eller bekymrer deg over kan du bestille time til den som vikarierer for legen din, hvis ikke hadde jeg venta til jordmor er tilbake. Selv har jeg ikke vært på noen kontroller enda. Regener med jeg bestiller første kontroll til legen rundt uke 12.

hvis du føler at du trenger en kontroll før den tid så er det nok ingenting i veien for å prøve å få time hos en annen... hvis ikke det er noe spesielt er gjerne ordinær ultralyd kontroll nr2, så for mange vil det ikke være noen kontroll mellom 1. rundt uke 10 og 2. rundt uke 18... legen din har vel søkt fødeplass for deg regner jeg med... fått dato for ul enda?

Det er vel strengttatt ikke noe spess jeg lurer på. Og formen min er veldig bra :-)Er vel mer nyskjerrigheten som trenger å bli tilfredsstilt :-)
Jeg har ikke fått noen ul enda. Og er på ferie når jeg uke 17/18 så må nok vente til uke 19/20 med det..... Men tror nok jeg venter med ny kontroll til jordmor er tilbake. Da er jeg vel uke 14/15 eller noe... Forskyver alt litt liksom :-)
Takk for mange kloke råd.

Back
Topp