Vente eller gå privat?

LilleKatt80

Forelsket i forumet
Nå er jeg og mannen veldig usikker på hva vi skal gjøre videre.

Akkurat ferdig med IVF#3, ble gravid men fikk MA i slutten av uke 7. Fikk bekreftet med UL på fredag at aborten var gjennomført (buu..).

Nå er spørsmålet, når skal vi starte opp igjen?

Står på lista for siste offentlige forsøk (Haugesund) i slutten av november. Skal på lang ferie i september så da blir det ikke noe forsøk. Men vi har muligheten til å ta en runde i Danmark/Maigaard i oktober.

Jeg vet ikke om vi skal kjøre på eller vente? Det er bare en måned. Men jeg er 36 år og livet mitt er satt helt på vent, jeg er super deppa over å være barneløs. Har lest at det kan være lettere å blir gravid igjen de 3 syklusene etter MA- kanskje vi skal utnytte det ved Maigaard? Eller kanskje vi bør spar Maigaard forsøkene til etter vi har brukt opp de offentlige?

Jeg vet at ingen her kan fortelle meg hva vi bør gjøre... Men ville bare få ut tankene litt og om noen vil spille inn - hjertelig velkommen!!

Så trist å høre at du mistet :( Jeg hadde nok brukt siste forsøk i det offentlige før evt privat.. Men det er pga pengene, har dere råd så hvorfor ikke prøve Maigaard:)

Trist at du har mistet :( Jeg hadde absolutt gått for et forsøk på maigaard om dere har råd til det. Har selv hatt et forsøk der. Ble dessverre ikke gravid, men kan likevel ikke få fullskrytt de. :)

Hadde jeg vært i din situasjon og hvis dere har råd så hadde jeg prøvd et forsøk privat. Utrolig leit å høre om MAen, opplevde det nå sist forsøk og det var tungt :(

Jeg hadde tatt et forsøk privat.

Jeg hadde selv flere offentlige forsøk (på søsken), da vi bestemte oss for å forsøke et privat, tiltross for at vi hadde flere offentlige forsøk igjen. Ble full klaff. Venter nå tvillinger.

Lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for :Heartpink

Når det "bare" er en mnd ekstra å vente, så vet jeg egentlig ikke.... Men det er likevel ikke før om 3 mnd, då det er lenge å vente...
Spørs på økonomien og følelsene deres... Jeg forstår deg godt om du velger privat egentlig.

Om det ikke klaffer for oss denne gangen og vi må vente 5-6 mnd på nytt forsøk hos Riksen så kommer vi til å gå privat hverfall.

Har selv en mann som ba meg vente for å ikke kaste bort pengene. I ettertid tenker jeg at jeg hadde gledelig betalt de pengene for å spare nærvene mine. Så jeg stemmer for privat.

Hehe det var ganske enstemmig her :) Tusen takk for innspillene. jeg er forsåvidt enig og mannen er ikke imot... Vi har selvsagt mange andre ting vi kunne brukt de pengene til men IVF og babydrømmen kommer først uansett. Får kontakte Maigaard og høre hva de anbefaler. Det er noe med å prøve noe nytt og, synes jeg. Selv om de er veldig dyktige i Haugesund.

Jeg ville gått for det siste forsøket i Haugesund og heller spart de pengene om det blir nødvendig med Maigard etterpå. Jeg har selv reist til utlandet for donor og valgt bort offentlige forsøk her i Norge, men det er pga dårlige egg.. Uansett om du går via Haugesund eller Danmark, bruker du dine egg. I Norge er du snart nær deadline aldersmessig + det er lang ventetid. I Danmark jubler de så lenge du er under 40 og ventetiden er ikke så lang.. Det er kun én mnd fra oktober til november. Hva med å få en avtale på Maigaard i januar/februar?

Det er jo ofte stor forskjell på offentlig og privat, selvom en begge steder bruker egne egg.

Jeg hadde to avbrutte forsøk, et fullført negativt forsøk og to negative fryseforsøk da vi bestemte oss for å ta et forsøk privat. Alt var annerledes. To mnd med p-piller før forsøk, scratching mnd før forsøk, kort regime i stedet for langt (kun hatt lange offentlig), prednisolon og klexane - og full klaff.
Tilfeldig? Neppe.

Jeg tror ikke du vil angre hvis du går for privat i mellomtiden men kanskje angre hvis du venter. Som du sier, det blir noe nytt som skjer da og også kanskje større muligheter etter graviditeten din. Alderen er også et argument, er 36 selv, så kjenner på den for hver måned som går dessverre :)

Back
Topp