Vente 1 1/2 uke på sykehustime?

Lamalama

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Hatt blødninger nå i 8 dager. Blitt henvist til sykehuset, men har først fått time om 1 1/2 uke. Er det bare meg eller er det lenge å vente på en skikkelig undersøkelse og TUL? Vurderer å gå til det private, men veldig usikker på om det er det rette å gjøre. Noen som har opplevd å få tidligere time ved å sjekke andre sykehus og ventetiden der? Bor sentralt på Østlandet, med mange ulike sykehus i nærheten.

Hatt blødninger nå i 8 dager. Blitt henvist til sykehuset, men har først fått time om 1 1/2 uke. Er det bare meg eller er det lenge å vente på en skikkelig undersøkelse og TUL? Vurderer å gå til det private, men veldig usikker på om det er det rette å gjøre. Noen som har opplevd å få tidligere time ved å sjekke andre sykehus og ventetiden der? Bor sentralt på Østlandet, med mange ulike sykehus i nærheten.

Det kommer vel helt an på hvor langt du er på vei og om du har symptomer på feks exu dersom det er tidlig. Å vente 1,5 uke er ganske vanlig, men ventiden er jo ikke noe enkel bare fordi det er normalt.. De andre sykehusene har nok like mye trykk vil jeg tro. Det du kan gjøre, er å ringe til sykehuset og høre om timen kan fremskyndes.
Ved blødning tidlig i svangerskap har jeg blitt henvist til gynekolog med avtale av fastlegen min, og da fått time etter 1 til 2 uker etterpå. Så den ventetiden vil jeg tro er ganske normal.
Dersom du har råd til det, kan du jo betale for en privat ultralyd i mellomtiden, det tenker jeg er opp til deg om du ønsker.

Håper på det beste for deg ❤️

Er mellom 7 og 8 uker på vei. Hva står exu for?
Ja, tror jeg skal prøve å ringe sykehuset på mandag og høre om det er noe ledig før.
Er fastlegen som har henvist meg videre, men legen trodde nok at jeg skulle få time tidligere. Men da er det vel sånn det er, siden du har samme erfaring.
Ja, har råd til å gå privat, så vurderer det, da det er veldig lenge å vente 1 1/2 uke på å få svar.
Takk for det ❤️

Veldig lite. Av og til på høyre side litt ovenfor lysken, men det varer maks en halv dag og så går det gjerne et par dager før jeg merker noe igjen. Har ellers litt murringer, men det sier legen er helt normalt pga ting vokser.

Synes det hørtes rart ut at du må vente så lenge. Tror jeg ville dratt privat, spesielt om du bekymrer deg mye!

1.5 uke er ganske vanlig ventetid i første trimester. Er jo helt forferdelig å gå og vente, men er dessverre ikke eit medisinsk nødstilfelle eller noe dei kan gjøre om dette skulle utvikle seg til ein SA.
Her ville jeg helt klart gått privat for å få ro i sjela.

Ringte sykehuset og fikk time på dagen. Svangerskapet endte dessverre ikke bra. Måtte opereres og har mistet. Så er glad for at jeg tok den telefonen til sykehuset og spurte om jeg kunne komme før, ellers hadde jeg ennå ikke vært der.

Ringte sykehuset og fikk time på dagen. Svangerskapet endte dessverre ikke bra. Måtte opereres og har mistet. Så er glad for at jeg tok den telefonen til sykehuset og spurte om jeg kunne komme før, ellers hadde jeg ennå ikke vært der.

så synd og høre:( var det exu som gjorde at du måtte opereres? Eller måtte du ha utskrapning?

så synd og høre:( var det exu som gjorde at du måtte opereres? Eller måtte du ha utskrapning?

Ja, de var ganske sikre på at det var det. Men sånn jeg skjønte fant de ikke noe sikkert under operasjonen, men etter operasjonen så begynte hcg-verdien å synke, så er faktisk usikker på hva som ble gjort. Skal på kontroll neste uke, så da får jeg flere svar da. Operasjonen skjedde veldig raskt, så fikk lite informasjon i forkant og spurte ikke så mye i etterkant, da det har vært litt mye å ta inn over seg. Men siden det er så mye usikkert, annet enn at de var sikre på at noe var galt, så må jeg jevnlig til kontroll til alt har stabilisert seg og ser bra ut igjen.

Back
Topp