Venstrehendte foreldre

~Alexandra~

Gift med forumet
Både jeg og sambo er venstrehendte, de to eldste jentene våre har endt opp som venstrehendte, og jammen ser vi ikke tendenser til at minstejenta også foretrekker venstre i alt hun gjør

Så da lurer jo jeg fryktelig på om vi er en særdeles "unormal" familie, eller om dette er tilfelle hos flere?

Mannen min er venstrehendt, ungane er høgrehendte. Vi trudde lille kom til å bli venstrehendt, men etter at ho klemstra venstre tommel så grundig at ho ikkje kunne bruke den på eit par veker gjekk ho heilt over til høgre. Hadde gjerne gjort det uansett, det får vi vel aldri vite :o)

Æ e venstrehendt, men alle mine e høyrehendt. =)

Både jeg og mannen er venstrehendt, men jenta er ut til å bli høyrehendt. Nå er hun bare snart to år, så man ser det vel ikke helt enda. 
Av mine foreldre er mamma venstrehendt og pappa høyrehendt, mens både jeg og broren min er venstrehendt. 
Begge foreldrene til mannen er høyrehendt, mens av søsknene er egentlig to venstrehendt og en høyrehendt, men han som var venstrehendt ble tvunget av lærerne på skolen til å skrive med høyrehånden, så han "skiftet" vel hånd når han var ca 10 eller noe.

Meg og mannen er  begge venstrehendte, og av guttene våre er en høyrehendt og en venstrehendt :)

Både jeg og gubben er høyrehendte, mens snuppen er venstrehendt. Ikke akkurat det du spurte om men.

Mannen og jeg er begge venstrehendte Han er veldig venstrehendt, mens jeg skriver/klipper etc med venstre men sparker og slår med høyre (hehe høres ut som den slåsskjempen :P). Eldstejenta er høyrehendt, og det ser ut som at yngstegutten også er høyrehendt.
Mannen og jeg kommer fra høyrehendte familier begge to.

MammaOkt skrev:
Mannen og jeg er begge venstrehendte Han er veldig venstrehendt, mens jeg skriver/klipper etc med venstre men sparker og slår med høyre (hehe høres ut som den slåsskjempen :P). Eldstejenta er høyrehendt, og det ser ut som at yngstegutten også er høyrehendt.
Mannen og jeg kommer fra høyrehendte familier begge to.

Vi er også de eneste som er venstrehendte i våre familier.

her er bare samboern venstrehendt og dattern bruker venstre når hun tegner og spiser, så det kna se ut som hun er det også. håper egentlig det snur noe som heller ikke er uvanlig.

Back
Topp