Venstre/høyrehendt? :)

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Synes gutten min ligger et skritt foran med sin venstre hånd. Når han skal ta etter noe er ofte høyre hånden lukket til gjenstanden blir berørt. Mens den venstre hånden griper mer etter ting.

Flere som har oppdaget det samme?

:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vanlig. En god periode bruker de venstrehånden. Så går de over til høyre etter en del måneder. Deretter venstre igjen. Er vist rundt 3 (tror jeg) årsalder man kan se om de er venstrehendt eller høyrehendt :)

Som mellow skriver her så veksler det en del til de kommer i 3års alderen. Flere som trodde vår eldste var venstrehendt, men behynte å plutselig å bruke høyrehånda når han skulle tegne og skrive rett før han fyllte 3, og siden har han brukt den ;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Så spennende! Da lærte jeg noe nytt :) Så fascinerende å se hvor favorisert venstresiden var under lek :) Da er i hvertfall alt som det skal være :)

Har ikke tenkt over det, men skal følge med i morgen å se hvilken side hun bruker :) Morsomt !

Da jeg var liten så brukte jeg begge hendene like godt, så de trodde jeg var skjevhent...men har den dag i dag ikke problem med å bruke en venstrehåndssaks, selv om jeg skriver med høyre

Back
Topp