vennskap- på tross av?

Tommeliten

Glad i forumet
Eldste jenta har alltid vært berikt med mange venner. De har lekt flere i gjenger på 6-8 stk. Men i det siste har hun begynt å gå mer og mer med bare ei. Og vi ser at hun ikke har den beste påvirkningen på jenta vår. Hun bestemmer over henne og nekter å gjøre ting. Feks At de ikke skal ta på seg regntøy når det regner, selv om jenta vår vet veldig godt at når det regner bruker vi regntøy. Hjemme hos jenta er det ikke noe system, oppdragelse ol. hun har fått mobil, og da blir hun bare sendt ut på ettermiddagen for det kan jo alltid ringe til henne. Og foreldrene har ikke begrep på hvor langt jenta egentlig går...
Dette er verdier som ikke  vi står for, og som vi ikke ønsker å formidle til barna våre.
og med all den "dårlige" påvirkiningen kjenner blir jeg fortvilet. Noen som har opplevd lingnende erfaringer? Eller hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Vi trenger tips!

Det er vanskelig situasjon..
Jeg syntes ikke man kan bestemme hvilke venner ungene skal ha.. Noen faller fint sammen, til tross for forskjeller.. 
Om datra di blir negativt påvirket, hadde jeg heller tatt en prat med henne, om det du ser forandringer på..

alt vi sier til vårt barn, blir sagt motsatt av "venninnen" og når vi ikke er til stede eks skolen, er det ikke like lett å kontrollere. Det går i en slags rundgang, men skuffelser hele tiden... Selv når vi å lar jenta vår få lov til ting som disco ol. ender det opp i skuffelser, for hun blir oppsøkt av jenta... Uten penger hjem og våt opp til over knærne...

Back
Topp