Venninner som har vært gravide

Fjelljenta

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Juligull2021
Hei!
Jeg har da ei venninne som har vært gravid og som da var ganske plaget med symptomer som kvalme, hodepine og trøtthet. Når hun prater om graviditeten er det kun det jeg hører om. "Ja, bare vent til det er din tur. Jeg sov flere timer om dagen, jeg tålte ikke luktene på sykehuset" (vi jobber begge sammen) og så videre. Alt er negativt. Jeg tror ikke hun tenker noe særlig over det, men jeg blir så irritert over å høre at alt er så dritt og blabla, og nå er jo jeg gravid, noe hun ikke vet om, heldigvis med langt færre plager enn det hun har. Hun prater og om fødselen og hvor grusom den kommer til å bli. "Jeg ser at noen sier at fødsel ikke er så ille. BARE glem det, det er helt grusomt" osvosv. Det kan hende hun har rett om det, det vet jo ikke jeg.. Men jeg synes det er så unødvendig av henne å si det:p Jeg vil gjerne høre hvordan hun har hatt det, men mååå hun ta utgangspunkt i at alle har det slik som henne?

Måtte bare få det ut, har irritert meg over det en stund :p Er nesten slik at jeg gleder meg til å fortelle henne at jeg er gravid og hvor lite plager jeg faktisk har hatt, og jeg synes det blir veldig dumt når det blir slik.. Andre som har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan komme over dette? :p
 
Guri så irriterande da må v å høyra på! Forstår jo at da blir ekstra frustrerande no når du sjøl e gravid.
Hadde nok gleda meg t den dagen eg kunne slengt i tryne på na, at no e eg så og så langt på vei, og har ikkje merka NÅKE t all dritten ho sleit med ;)
 
De fleste lirer fra seg noe om hvordan de selv opplevde graviditet eller fødsel. De fleste glemmer og å fortelle om det fantastiske øyeblikket der du får holde ditt eget barn. Eller hvor fantastisk det er å høre barnet sitt le.
Alt i alt har denne graviditeten vært ganske kvalmende, men det er verdt hvert eneste sekund:)
 
Å føde min datter var helt magisk, elsker å prate om det. Men selvsagt er det ikke digg å føde, men det glemmes jo fort. Tull å snakke så negativt. Klart det blir utfordringer, men det man sitter igjen med av sterke minner er de magiske øyeblikkene. Gled deg til det. Dessverre kommer sikkert flere til å komme med skremselshistorier, jeg lar meg ikke påvirke. Når man er i det er man så fokusert på det som skjer. Blir så irritert på slike kommentarer!
 
Det er jo bare å si fra til venninna di hva du synes om det ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!
Jeg har da ei venninne som har vært gravid og som da var ganske plaget med symptomer som kvalme, hodepine og trøtthet. Når hun prater om graviditeten er det kun det jeg hører om. "Ja, bare vent til det er din tur. Jeg sov flere timer om dagen, jeg tålte ikke luktene på sykehuset" (vi jobber begge sammen) og så videre. Alt er negativt. Jeg tror ikke hun tenker noe særlig over det, men jeg blir så irritert over å høre at alt er så dritt og blabla, og nå er jo jeg gravid, noe hun ikke vet om, heldigvis med langt færre plager enn det hun har. Hun prater og om fødselen og hvor grusom den kommer til å bli. "Jeg ser at noen sier at fødsel ikke er så ille. BARE glem det, det er helt grusomt" osvosv. Det kan hende hun har rett om det, det vet jo ikke jeg.. Men jeg synes det er så unødvendig av henne å si det:p Jeg vil gjerne høre hvordan hun har hatt det, men mååå hun ta utgangspunkt i at alle har det slik som henne?

Måtte bare få det ut, har irritert meg over det en stund :p Er nesten slik at jeg gleder meg til å fortelle henne at jeg er gravid og hvor lite plager jeg faktisk har hatt, og jeg synes det blir veldig dumt når det blir slik.. Andre som har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan komme over dette? :p


Så glad for at du har ein bra svangerskap :) Håper det fortsetter slik :) Skulle vert for alle synest no eg ;) Sjølv om eg hadde eit tragisk svangerskap og fødsel og 5 første mnd der eg ikkje huska noko pga lillevennen hadde kolikk, så er *nesten* alt glemt no :) Det var uansett _absolutt_ verdt det! Og eg hadde gjort det igjen! ;) Ups, I did it again :) Er jo i gang igjen no med nr 2, men håper på betre svangerskap +++ denne gangen :) Eg håper og trur eg var berre max uheldig sist :) Dei fleste rundt meg har heilt fine svangerskap, jobber nesten heilt fram til fødselen, og ungen berre sklir ut (nesten). hehe :D Så skjønner både venninna di og deg :) heldigvis er ingen svangerskap like. Men eg ville sagt det til venninna di at ho kan holde detaljer for seg sjølv. Er uansett ikkje kjekt å fokusere på alt det negative. Kanskje ho berre var max uheldig ho også? Ønsker deg masse lykke til :)

Og ja, det er virkelig magisk :) Ville a l d r i vert foruten :)
 
Herregud, sutrekopp :p Nei, fødsel er aldri noen dans på roser - det gjør vondt! Det gjør ikke alle fødsler jævlige. Jeg kan lett føde igjen, men det finnes MANGE forskjellige opplevelser, noen vondere enn andre. Akkurat slik er det med svangerskapet også ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så glad for at du har ein bra svangerskap :) Håper det fortsetter slik :) Skulle vert for alle synest no eg ;) Sjølv om eg hadde eit tragisk svangerskap og fødsel og 5 første mnd der eg ikkje huska noko pga lillevennen hadde kolikk, så er *nesten* alt glemt no :) Det var uansett _absolutt_ verdt det! Og eg hadde gjort det igjen! ;) Ups, I did it again :) Er jo i gang igjen no med nr 2, men håper på betre svangerskap +++ denne gangen :) Eg håper og trur eg var berre max uheldig sist :) Dei fleste rundt meg har heilt fine svangerskap, jobber nesten heilt fram til fødselen, og ungen berre sklir ut (nesten). hehe :D Så skjønner både venninna di og deg :) heldigvis er ingen svangerskap like. Men eg ville sagt det til venninna di at ho kan holde detaljer for seg sjølv. Er uansett ikkje kjekt å fokusere på alt det negative. Kanskje ho berre var max uheldig ho også? Ønsker deg masse lykke til :)

Og ja, det er virkelig magisk :) Ville a l d r i vert foruten :)

Høres ut som om du har vært uheldig ja, håper det går mye bedre denne gangen :) Lykke til til deg også!


Jeg skjønner jo selvsagt at alle har det forskjellig, og at jeg sikkert er blant de heldigere med symptomer. Og jeg synes forsåvidt det er greit å høre på historiene hennes, hadde det bare ikke vært at hun sier "ja bare gle deg til det er din tur, osvosv" liksom. Og jeg har sagt til henne at det er jo ikke alle som har det slik, og da sier hun bare "ja, jeg hører folk sier det, men det tror jeg egentlig ikke på". så egentlig er det slik at de plager hun hadde, får alle :p Det er jo selvsagt ikke sikkert hun mener det på den måten hun sier det, men jeg føler ikke hun forteller om svangerskapet sitt, hun forteller mer om hvordan alle svangerskap "er" i hennes øyne, om noen forstår hva jeg mener.. Og det er bare plagsomt siden jeg vet at alle er forskjellige, så jeg skjønner ikke helt hva hun vil med å si det som hun sier.
 
Viss det hadde vert meg... og eg hadde blitt veldig provosert. Så ville nok eg "avbrøte" henne når ho begynte med dette der, og sei "heldigvis er ikkje alle svangerskap slik!" eller... noko i den duren :) Eller ta det opp med henne. Spørs kor nær venninne ho er. Blir jo uansett feil når ho seier at sånn og sånn er det for alle. Eg kjenner ei som seier at ho hadde så fine svangerskap og fødsel og alt, at ho kunne født for alle i Bergen :D hehe. DET kan ikkje eg sei ;)
 
Sjønner deg godt :)
Er litt plagsomt at hun skal dra alle under en kam ja :)
Du får spørre om hva som var bra med svangerskapet, når hun kjente spark osv.
Du får vinkle det positivt siden hun ikke klarer det :)

Fødsel gjør vondt men ikke så vondt som jeg trodde det skulle gjøre :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Åh jeg kjenner meg igjen! Syns alle spytter ut noe negativt, istedet for å fokusere på det positive :p er vel og merke fryktelig irritabel om dagen, så legger merke til alt :p får håpe hun ikke fortsetter når hun får vite at du er gravid, hvis ikke må du nesten ta det opp med henne :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg fikk beskjed om å ikke komme å klage til tanta mi, jeg har vært kvalm i 6 av de 12 første ukene og blir kvalm nå om jeg er veldig sliten. Hun mente jeg ikke hadde noe å klage over. Kjenner jeg blir forbanna, hun kan ikke komme med fasiten altså. :(
 
Høres ut som du beskriver min venninne som fikk barn 7 måneder før meg. Hun er så utrolig negativ og belærende. Hun har verdens søteste datter, men beskriver henne som et monster og alt er så tungt. Og hvis jeg sier at jeg synes noe er greit, at jeg ikke er så sliten eller at min datter ikke er som hennes, så sier hun: bare vent! Datteren din er jo 7 mnd yngre, så det kommer nok!!! Og jeg er så drit lei av å høre det... Bare vent, og bare vent...
 
Fnis, har en venninne som heldigvis hadde et supert svangerskap. Hun er også den eneste av mine venninner som har vært gravid :) Så hun er bare fornuftig og god å snakke med! :)

-Taster fra appen-
 
Last edited:
Folk oppfatter ting ulikt, og hun sier det nok bare i beste mening til deg. Du trenger jo ikke høre på alt, bare la henne bable hvis du er uenig. Jeg synes det er like kjedelig å høre på venninner som bare eeeeeeelsket å gå gravid, og alt var bare SÅ fantastisk!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp