Venninne trøbbel. Råd?

elisabeth1991

Blir kjent med forumet
Heihei, har en liten situasjon som jeg kunne trengt litt hjelp med :)

Har ei god venninne som ikke har så mange venner, jeg prøver derfor å stille opp å inkuldere henne i "min vennekrets" , i min vennekrets er det kun meg å gutta, å vi liker det godt slik :)  Når jeg tar med meg denne venninna mi tar de godt i mot ho, og alle går greit sammen :) Denne venninna mi har like mye problemer med å få seg kjærest som å få seg venner. Så plutselig finner ho ut at ho liker en av kameratene mine, heilt greit for meg det :) Men når han ikke er intressert i ho " går ho virdere" å begynner å like en ann av kameratene mine, når dette skjer flere ganger begynner jeg å bli litt skeptisk. Etterhvert begynner ho å kline med di forskjellige på fylla, så går det videre til at ho har sex med 2 av di på fylla.. Jeg begynner å bli veldig lei av dette nå, kompisene mine vil jo ikke komme på besøk lenger fordi ho er på besøk gjerne 5 kvelder i uka :S Jeg savner kompisene mine, men jeg vil prøve å fortelle henne det på en så pen måte som mulig, vil jo ikke ho skal bli såra, vil bare ho ikke skal mase så fælt på kompisene mine :S

Kan noen komme med råd til denne situasjonen? Hvordan si det? Hva skal man si? Skal man bare "unngå" henne litt, så ho kanskje forstår ho må roe seg litt? Er veldig i tvil :S

Setter utrolig pris på alt av råd :D

Be kompisene dine om å slutte å rote/ligge med henne hvis de ikke vil noe mer og hun er interessert? det er jo der problemet ligger, ikke hos venninna di.

Takk for svar, skjønner godt hva du mener :-) ser jo at det er fler måter å se det på, at kompisene mine også burde la vær er jo veldig riktig det også :-) men ho burde ikke "tøse" rundt med di få vennene ho har, vil bare at både meg å ho skal ha venner :-) ikke ødelegge for seg selv eller meg :-)

Hun ødelegger jo ikke for deg. Du er ikke venninna di, og det bør guttevennene dine skjønne. Om de er så feige at de ikke kan se henne inn i øynene etter at de har ligget med henne så er det deres problem. Jeg står på at feilen ligger der. De utnytter seg av en jente som de merker er desp etter oppmerksomhet. At de ikke takler det det etterpå er umodent.

Er veldig mye bak dette :) Jeg ville egentlig ha råd om hvordan man på en snill måte kan få ho til å slappe litt av å gi ikke bare kompisene mine, men også meg litt rom... Er vanskelig å skulle forstå hvor intens ho er, men jeg vil jo ikke være slem, for jeg er jo veldig glad i ho :) Jeg trenger bare litt mindre stress rundt meg :)

Hei hei

Jeg tror jeg skjønner hvordan dere har det alle sammen, jeg har vert i samme båt selv, ikke i den possisjonen du er i men i den venninna di er i.
Jeg var også desp etter nye venner, oppmerksomhet og slikt i en periode i livet mitt, og det endte med at jeg ble fryst ut av hele vennegjengen jeg prøvde å få innpass i.

Den dagen jeg ble fryst ut: Jeg har aldri følt meg så alene og liten i hele verden, det var det verste,og jeg ville ha svar på hvorfor, for det skjønte jeg ikke. Ingen ville forklare meg hvorfor og det var sårende.

Jeg har fått svar mange år etterpå og jeg ville heller at de sa det til meg i fortroelighet så jeg fikk en sjangs til å endre oppførsel før jeg mistet alle mine venner som jeg var så glad i.

Kanskje jeg hadde blitt sur og fortvilet der og da viss noen hadde sagt det til meg, men i lengere løp så tror jeg at å fryse henne ut vil gjøre vont verre, og jeg tror at deres venninne forhold vil bli styrket viss du får sagt det til henne.
Uansett hvilken måte du sier det på så vil hun nok bli helt stille og lure på om hun har gjort noe galt og lurer på om hun kommer til å miste alle vennene sine. Forsikre henne om at dere alle er veldig glad i henne som en venn men ikke noe mere enn venner.

Og et tips til, viss hun aldri har hatt noen særlige venner, hvordan vet hun åssen man skal oppføre seg blant venner. Kanskje ikke hun har lært hvordan man skal være en god venn. Tenk litt på det, men ikke frys henne ut. Jeg vet hvor vont det er.

Prøv å veilede henne og gi henne svar på alle spørsmål så hun skjønner hvor sårende hennes oppførsel har vert, så håper jeg at dere blir bestevenner og at du begynner å stole på henne etterhvert.

Håper denne historien hjalp deg litt, jeg vet hva jeg snakker om som din venninne :D

Jannike

Tusen takk for svar :-) jeg hadde aldri tenkt å fryse henne ut, jeg ville i såfall bare sakt det ikke passa at ho kom på besøk 2/3 av gangene i uka :-) setter pris på at du forstår min situasjon, og jeg forstår veldig godt både din å hennes situasjon, har vært der selv. Det er jo grunnen til at jeg er så redd ho kommer til å skyve vekk kameratene mine fra meg når ho holder på som ho gjør, har jo allerede merket di kommer skjeldnere. Det er grunnen til at jeg ønsket råd om hvordan jeg kunne si det på en så skånsom måte som mulig, jeg vil jo bare hjelpe ho, kameratene mine og meg selv. Jeg har hatt sex med en av kompisene mine, og ALDRI skal jeg rote med eller ha sex med noen av mine nærmeste venner igjen, da blir d aldri d samme vennskapet som det var før. Jeg fikk bekreftelse på d jeg syns var riktig av deg, tusen takk :-)

Back
Topp