Venninne på ul

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Noen som har tatt med seg veninne på ul ? Jeg skal på sånne vekst kontroller, men vil gjerne slippe å reise alene, og mannen jobber jo. Så står det I brevet att man kan ha med en voksen ? Eller noe sånt.. men har litt vanskelig med å tenke meg hvem som regnes som voksne og ikke... mamma var jo med sist, hun er 44, så hu er jo voksen. Men jeg anser jo ikke engang meg selv som ordentlig voksen (21 år ). Men jeg burde vell kunne ha med meg ei veninne som er 20?

Noen som har tatt med seg veninne på ul ? Jeg skal på sånne vekst kontroller, men vil gjerne slippe å reise alene, og mannen jobber jo. Så står det I brevet att man kan ha med en voksen ? Eller noe sånt.. men har litt vanskelig med å tenke meg hvem som regnes som voksne og ikke... mamma var jo med sist, hun er 44, så hu er jo voksen. Men jeg anser jo ikke engang meg selv som ordentlig voksen (21 år ). Men jeg burde vell kunne ha med meg ei veninne som er 20?

Ja det tror jeg du kan:). Har ikke gjort det da ingen av mine venner kunne den dagen :(..

Ja det tror jeg du kan:). Har ikke gjort det da ingen av mine venner kunne den dagen :(..
Flott ! Åå det er kjedelig :( har ei venninne som kommer hjem entur fra København da jeg er I uke 24. Så skal jo ha en ul da, bare håper den er så det passer ! :)

Jeg går alene på ultralyd og oppfølging og synes at det er helt fint. Men du kan jo ha med hvem du vil av voksne personer. Men vil vel tro at det kan være vanskelig å få venner til å ta fri fra jobb for å være med?

Voksne er nok skrevet for å si at man ikke tar med seg barn. Tror d hadde gått helt fint med en 16-åring også ;)

Jeg går alene på ultralyd og oppfølging og synes at det er helt fint. Men du kan jo ha med hvem du vil av voksne personer. Men vil vel tro at det kan være vanskelig å få venner til å ta fri fra jobb for å være med?
Hehe ja, men når hu er her så har hun fri på dagtid :) så derfor jeg tenkte å ha henne med :)

Hihi, med voksen så mener de nok "ikke barn". Regner med venninna di klarer å oppføre seg, være stille og følge enkle beskjeder som "du kan stå der borte" og denslags :)

Flott ! Åå det er kjedelig :( har ei venninne som kommer hjem entur fra København da jeg er I uke 24. Så skal jo ha en ul da, bare håper den er så det passer ! :)

Ja nå skal det sies jeg ikke fikk vite mer enn en uke om det i forveien så folk fikk jo ikke endra på planer. Men gikk faktisk greit å dra alene btw:)

Jeg skal ha med en venninne på ul i uke 24 :) Samboeren er bortreist!

Grunnen til at det blir spesifisert med en er for at det ikke skal bli urolig, og for at det ikke plutselig dukker opp noen med hele slekta (som er en vane i noen kulturer). Snakket med jordmor om dette da jeg hadde ett ønske om å ha med både mann og mamma på ultralyden.. Fikk lov til det!
Hovedgrunnen til at de ikke ønsker at barn skal være med er i tilfelle man får tunge beskjeder på ultralyden - da kan det være vanskelig å takle både for den gravide og hennes partner. I tillegg til at banet forstår mer enn vi gjerne tror og det kan bli en lite heldig situasjon :/.

En av grunnene til at man ikke skal ha med barn er jo at man på en ul kan få en trist beskjed angående utviklingen til den lille i magen. Ikke så kjekt for et barn når mamma knekker sammen pga det, da er det godt med voksen støtte.
Så venninnen din er langt innenfor ( og du, jeg er mye eldre enn deg, og føler meg jaggu ikke voksen jeg heller :happy::joyful:)

Jepp! Du kan ta med deg ei venninne ja som alle andre også sier :)

Back
Topp