Venninne gaver ?

someeone

Gift med forumet
Ja siden mollå har drevet med "gave tråder" [8D]
Så ble jeg litt inspirert til og spørre,
hva skal dere gi til venninnene deres til jul, og evt hvor mye skal dere bruke på de ? [:)]

Har ingen venninner å gi gaver til jeg..Så jeg "sparer" den utgiften...[:-]

vi har tradisjon at vi heller møtes en gang før jul og har julebord vi.
så bytter på hvem som skal lage mat og ha det hvert år, så dropper vi julegaver, kjøper bare en samlet gave til vertinnen[:D]

Vi kjøper ikke gaver, vi spiser heller lunsj eller middag sammen i romjula [:)]
Hyggeligere å bruke tid på hverandre enn å bytte penger [:)]

Vi venninner har blitt enige om ikke å gi til hverandre, bare til barna. [:)]
Har et vennepar som får en liten sak, men det kan jeg desverre ikke si her inne. [8D][:D][:D]

Meg og bestevennina mi pleier og gi gaver til hverandre. Det har vi gjort så lenge vi har kjent hverandre i 20 år. Så her er det fast tradisjon[:D]
I tilegg pleier hu alltid kjøpe noe te jenta mi også, hu har ikke barn selv ennå, så då he eg innført en lunsj "date" så regel i romjula i tilegg på meg[;)] Kjempe koselig

Jeg kjøper til min beste venninne og hun til meg.

I år så blir det penger til henne...hun skal på noe greier med jobben rett etter nyttår og vil ta gode spa behandlinger...
Så jeg veksler inn 500,- i 50-lapper og legger de inn lag for lag i en dorull tenkte jeg på.... [:D]

500,- er mye tenker dere.....men hun fyller år i romjulen, så det blir bursdag og julegave sammen! [:D]
I tillegg har jeg kjøpt en vennekalender for 2011... [:D]

ORIGINAL: SunShin

Vi kjøper ikke gaver, vi spiser heller lunsj eller middag sammen i romjula [:)]
Hyggeligere å bruke tid på hverandre enn å bytte penger [:)]

Samme greia her[:)]

Samboeren min og jeg har stort sett felles venner - og mange av dem er par vi er venner med.

Til dem kjøper vi en sånn UNICEF-gave, og så får de ei lita, hjemmebakt eplekake. Ungene deres får hjemmestrikka votter og klistremerker i år [:)]

ORIGINAL: *Emma08*

vi har tradisjon at vi heller møtes en gang før jul og har julebord vi.
så bytter på hvem som skal lage mat og ha det hvert år, så dropper vi julegaver, kjøper bare en samlet gave til vertinnen[:D]

så kosligt da. Me har stort sett slutta å kjøpe til kvarandre nå kjøper kunn til dei to nermeste ho eine får ei litt spesiell kubbe lys lykt som ho har ønska seg hoandre blir det snasent undertøy til [:)] Har noen venne par me kjøper til og det er gjerne ei flaskevin ol

vi gir vel mer til unga enn til vennene
samme gjør vi i familien
der gir vi til unga og ikke de voksne

Vi pynter oss masse og går ut og spiser julemat istedet vi. Et eget julebord[:)]

Vi har bestemt oss for å heller dra ut å spise på kina resturant i år[:)] Heller kose oss, og skravle[:D] 

Tidligere, så har vi gitt gavekort...rett og seltt bare bytta penger. Så nå skal vi heler begynne å dra ut på "julebord" og kose oss alle sammen[:)]

jeg syns d er koselig å kjøpe gaver så... jeg kjøper...

en godis skål til ei venninne, med godis oppi... [:D]

en annen venninne får en godis skål... med en liten party veske, eit bestevenn skilt, og godis oppi....

hun ene kjøper ganske dyre fine gaver til oss i familien, vi er lissom familien hennes da hun kun har en pappa og brødre, så hun får alltid noe til mellom 500-1000 kr,for d hun gir oss, blir allti rundt d tilsammen... lurte på en lampe til henne i år...

ellers, så har jeg en venninne jeg ikke kan skrive her... [;)][:)][:D]

så... fikk en kjempe fin gave ide fra en venninne som hadde med seg til meg når hun var på frokost besøk, eit norges glass fylt med en stabel med hjemmelagde sjoko cookies oppi... og eit julebånd rundt, kjempekoselig gave...[:D]

Til hun ene venninna mi så blir det noe så kjekt som babytøy [;)]
mens til andre så blir det sånne mini spa kit, som tja koster 50-75 kr...

gjør ikke mer ut av det..

ORIGINAL: turteldue

Jeg håper virkelig ikke jeg er frekk nå altså[:o],
Men hvorfor gir du henne babytøy ?
Grunnen til at jeg spør er jo fordi at jeg føler det blir feil og
få babyting til jul [&:] For julegavene skal jo være til meg og sambo, og ikke babyen
fordi babyen ikke har kommet enda. Altså jeg håper du sjønner hva jeg mener [8D]
Jeg bare lurer på hvorfor du gir henne det[:-] *føler seg frekk og teit*

ORIGINAL: Someeone

ORIGINAL: turteldue

Jeg håper virkelig ikke jeg er frekk nå altså[:o],
Men hvorfor gir du henne babytøy ?
Grunnen til at jeg spør er jo fordi at jeg føler det blir feil og
få babyting til jul [&:] For julegavene skal jo være til meg og sambo, og ikke babyen
fordi babyen ikke har kommet enda. Altså jeg håper du sjønner hva jeg mener [8D]
Jeg bare lurer på hvorfor du gir henne det[:-] *føler seg frekk og teit*

Blander meg litt inn her[8D]
Jeg personlig synes ikke det er noe galt i å gi babyting i julegave til noen som venter baby like over nyåret.
Vår nr.1 kom i slutten av januar 09, og da det nærmet seg jul ønsket vi de litt større tingene som kostet en del i julegave hos foreldrene våre.
De ga oss sprinkelsenga og stellebordet.
Våre søsken ga oss sengesett, babygym, babyleker og babytøy.
Noen venninner og tanter ga også babytøy - samt at den ene tanta mi hadde strikket et kjempefint babypledd[:)]

Vi lo litt over at snuppa fikk flere gaver enn oss enda hun ikke var født, men det føltes godt at de rundt oss tenkte på det kommende familiemedlemmet[:)] Vi følte at hun ble ønsket velkommen[:)]

På en måte ble det jo en gave til meg og sambo - vi sparte jo penger på de store tingene i allefall[;)]
(Kanskje jeg også ville tenkt som deg, Someeone, om det ikke hadde vært for at jeg fikk nr.1 i januar mnd..vet sannelig ikke..)[:)]

I fjor ga jeg:
- en stilige duk til salongbordet og spisebordet (som hun ene ønsket seg)
- en flott topp + bredt midjebelte
- en del hårpynt til hun ene som liker det
- vin
- gavekort

Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe de i år..
Har tenkt litt på:
- Veggord
- Gavekort fra www.lunehjem.no
(men bare til de to som kjører "hvit stil")

Vet ikke til de andre..om de ikke har noen spesielle ønsker, så bruker jeg bare å kjøpe noe jeg håper og tror de vil like..[:)]

Er usikker på hvordan vi skal gjøre det i år, men i fjor kjøpte alle sammen en gave, og alle fikk en gave. Jeg ga til en vennine, mens hun ga til en annen osv. :) Synes det var en god ting, siden vi er mange, og det er dyrt om alle skal kjøpe til alle :) Så det ble på en måte en gave til hver som var fra alle.

Året før tok vi bilder sammen hos hobby-fotograf :)

Back
Topp