Venninne av barnet

Pleddulf

Forelsket i forumet
vårt barn på 6 år får av og til besøk av en i 4 klasse. De leker sammen. I går oppdaget jeg at noen ting var borte fra rommet, jeg sjekket ytterjakken til besøket og der var tingene som var forsvunnet. Hva ville dere gjordt? Vil helst ikke ha barn i huset som forsyner seg fritt med ting.
 
Skjer på at ikke barnet hadde gitt det bort som gave?
Er ofte sånn at når spesielt hu minste her har besøk, at hu kan finne på å gi bort noe småleker til besøket fordi hun ikke leker med det lengre.. sånn uten å ha spurt meg
 
Nei det var ikke gitt bort, hun visste ikke at det var i lommen hennes.
 
Tingene var lillesøsteren sine lol dukker
 
Om det skjer én gang ville jeg kanskje spurt barnet hvorfor lekene var der og sett an reaksjonen, gjentar det seg ville jeg snakket med foreldrene.
 
Tatt det ut av lommene og snakket med foreldrene.
Passet på neste gang og snakket med sitt eget barn.

Jeg har opplevd det selv. Men overhørte da to jenter som sa "legg den i jakken din" Så jeg gikk ut i gangen når de skulle gå og spurte om de hadde tatt noe med seg. Såg at de ble flau og kikka i bakken og jeg hadde jo hørt de. Så snakka vi om det og de forstod det ikke var greit å ta fra andre, og at de ikke ville likt det om noen gjorde det hos de. Så ga de meg tingen tilbake og sa unnskyld til dattera mi.
 
Back
Topp