Venninna mi.... *oppdatert*

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Ei venninne har gått den private veien å fått prøverør noe hun ikke fikk gjennom statlige ordninger.... og satt inn to befrukta egg og ble gravid på første forsøk. Alt har virket normalt. Til nå i helgen... hvor hun klager over så vondt at ho mister pusten. Jeg kan virkelig ikke huske jeg noen gang har hatt så vondt men jeg har vært gravid. Hun er vel i dag 6+4 tenker jeg. Noen som har erfaring med så vondt??

Vi har tenkt på svangerskap utenfor livmoren, men det er vel lite trolig når egga allerede har blitt geleida ferdig befruktet inn i livmora? Noen som har erfaring med skikkelige smerter så tidlig i svangerskapet?

Ho skal ringe gyn i morgen for å få hastetime... men tror ikke ho får sovet så veldig godt i natt... man blir jo så bekymret.

Lagt til:
Alt sto bra til. Og hun hadde en spire og alt så bra ut. De kunne ikke finne noe som kunne være galt.
Men kunne spekulere i at smertene kanskje kan ha vært det andre befrukta egget som ble absorbert.
Men alt stod bra til [:D]

Dessverre så er det økt risiko for svangerskap utenfor livmoren ved assistert befruktning. Det skjedde også meg på det første forsøket. Smertefullt!
Heldigvis skjedde det aldri igjen og jeg har hatt fem ordinære forsøk og ett fryseforsøk.

Bra venninna di kommer seg til legen. Der finner de nok ut av det! Lykke til! [:)]

Tja.... altså.. hun bor i Fr.stad og klinikken er Hausken.... litt langt å dra...
Menneh... hun har fått UL time i morgen. Og er bare til å krysse fingre da.
Hadde aldri trodd sjangsen var noe særlig stor i det hele tatt for sv. utenfor livmora
med ass. befruktning. Men da har vi ihvertfall handlet rett med å skaffe ul raskest mulig.

Ho snakket med legevakta i går... og de tok henne kun inn om ho fossblødde....[&:]

Enig med Apple. Ring legevakta på nytt og få time for sjekk ikveld. Hvis det skulle være utenfor livmora, så kan det bli VELDIG kritisk etterhvert. Altså hvis man begynner å blø innvendig.

Selv så hadde jeg ingen smerter, og EXU ble oppdaget på UL 7+0. Allikevel hadde jeg begynt å blø litt inn i bukhulen. Ikke for å skremme altså, med dette bør legevakta ta på alvor!!! Kan jo hende at de også tror at det ikke er mulig med EXU ved IVF, men da må hun si det til de.....

krysser fingrene

Hun har UL i morgen på formiddagen.
Ettersom hun ikke har hatt spesiellt vondt siden lørdag tar ho det rolig igjen..... og mener at hun bare er gravid ikke sjuk. Eh... ja... Kan jo være noe galt allikevel. Man skal jo ikke ha så vondt. Får bare krysse fingerne for i morgen om at de finner ut av hva som er galt.

Huff, det hørtes ikke noe greit ut! Men jeg husker en periode jeg og der det var veldig vondt. Da fikk jeg en ekstra UL hos Hausken, og det viste seg å bare være ligamentsmerter heldigvis.

Det var godt å høre at alt står bra til.[;)]

Back
Topp