Vi åpnet oss for venner og familie når vi startet med prøverør. De tre årene før med prøving var vi hemmelige. Når vi ser tilbake på den tiden vi nå har brukt (ca.2 år) på prøverør, har vi sett at mange av vennene våre, har vi liten omgang med og noen har vi ingen kontakt med lengre. De aller fleste har jo fått både en og to barn på denne tiden. Men likevel, er det ikke rart?! Er det flere som har opplevd dette? Vi syns det er så sårt at det alltid er vi som må ta kontakt og foreslå å treffes.
Er det blitt slik at det er tabu å være ufrivillig barnløs? Er det så vanskelig å forholde seg til par som ønsker seg barn og trenger hjelp til det? Kan jo hende at det har med at interessene forandrer seg for dem når de har barn...
Er det noen som kunne tenke seg å dele erfaringer?
Vi syns det er så kjipt å miste venner samtidig som en sliter med andre ting i livet. Syns jo egentlig at venner burde stille mer opp for hverandre når en har det tungt. Jeg trodde at det å være åpen omkring våres problemer skulle gjøre det lettere for andre å forholde seg til oss...men akkurat nå føles det ikke slik...
Sorry at det ble så langt, jeg har ikke skrevet innlegg her inn før, men har vært en ivrig leser. Så jeg føler egentlig at jeg kjenner flere av dere[:)]
PÅ FORHÅND TUSEN TAKK FOR DE SOM TAR SEG TID TIL Å SVARE [:)]
Er det blitt slik at det er tabu å være ufrivillig barnløs? Er det så vanskelig å forholde seg til par som ønsker seg barn og trenger hjelp til det? Kan jo hende at det har med at interessene forandrer seg for dem når de har barn...
Er det noen som kunne tenke seg å dele erfaringer?
Vi syns det er så kjipt å miste venner samtidig som en sliter med andre ting i livet. Syns jo egentlig at venner burde stille mer opp for hverandre når en har det tungt. Jeg trodde at det å være åpen omkring våres problemer skulle gjøre det lettere for andre å forholde seg til oss...men akkurat nå føles det ikke slik...
Sorry at det ble så langt, jeg har ikke skrevet innlegg her inn før, men har vært en ivrig leser. Så jeg føler egentlig at jeg kjenner flere av dere[:)]
PÅ FORHÅND TUSEN TAKK FOR DE SOM TAR SEG TID TIL Å SVARE [:)]