Venner man ikke klarer å lyve for, og alkohol?

Evenstar

Blir kjent med forumet
Ble nettopp invitert til å feire st.Hans i morgen med noen av mine beste venner som jeg har kjent hele livet. Det er kjempe lenge siden jeg har sett dem, og sa ja med en gang fordi jeg har virkelig lyst til å se dem igjen:) Men, så er det sånn at når vi drar dit på besøk, så kjører vi aldri hjem igjen. Det er alltid overnatting og masse alkohol. De har sagt det rett ut før at de synes det er uhøflig om vi kommer på middag og ikke sover over, for vi gjorde det én gang. Og så er det den faktoren at jeg har verdens dårligste pokerfjes, og hvis noen som kjenner meg så godt spør rett ut (fulle folk har jo mindre filter) så aner jeg ikke hva slags løgn jeg kan finne på å klare å levere med litt overbevisning. synes det er alt for tidlig å fortelle.
Noen som har erfaringer, eller gode triks i ermet? Er det best å bare si det? Er så ubehagelig å lyve.."/

Jeg tror jeg bare ville sagt det jeg :) når de er så gode venner som du beskriver så hadde du kanskje uansett fortalt det om det ikke skulle gå bra også?

Jeg valte å fortelle to vennepar om graviditeten da vi skulle på konsert. Ble for vanskelig å skjule det og ønsket ikke å finne på dårlige unnskyldninger. Jeg poengterte hvor tidlig det ennå var og at jeg egentlig ikke hadde tenkt å fortelle det så tidlig. Dette fungerte bra for meg. Andre venner vi møtte på konserten merket ingenting, da jeg holdt øl for både den ene og den andre :)

Jeg var i utdrikningslag på lørdag og jeg fortalte det der til de jeg visste at er partyløver som ikke kom til å la meg være i fred om jeg ikke hadde en god unnskyldning. Er best å bare si det tenker jeg. Da blir man tatt hensyn til i stedenfor at man må gå hele kvelden med drikke press som man ikke helt klarer å forsvare [emoji23]

Ja, tenker at dere har rett egentlig. Er nok best å si det, men poengtere at det er tidlig. Kjenner jeg grugleder meg til å skulle si det høyt:confused: Håper bare jeg slipper å komme med dårlige nyheter i ettertiden:smiley-angelic001

Jeg ble "nødt" til å fortelle det til mine nærmeste venninner sist helg da det både var festival og vorspiel to dager på rappen. Jeg følte meg faktisk ganske lettet etterpå da jeg slapp å late som og sikker hadde ødelagt helgen for meg selv hvis jeg hadde holdt det skjult. Jeg sa også at det var tidlig og hvis de ikke så noe på sosiale medier om ett par- tre måneder så har det ikke gått veien.

Back
Topp