Vennegrupper

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Har dere vennegrupper på skolen hos dere?:)
Hva synes dere om det? Like aktuelt for alle trinn?:)
 
Ja er på 1 og 2 trinn her.

Funker i de fleste tilfeller bra på 1 trinn men flyter ut og blir borte på 2 trinn.

Jeg har opplevd at gruppene har fungert bra både med eldste og Frøkna nå, men hører at andre grupper ikke får det til.

Jeg synes det er et godt tiltak for at man skal bli bedre kjent med ungene og foreldrene.
 
Spør du meg er det noe stort tull. Ingen av mine to unger har hatt noe utbytte av vennnegruppe. De forstod ikke hvorfor det het vennegruppe når man ikke fikk være med vennene sine.

De som evt trenger det mener jeg foreldrene kan ta i et tak og invitere barn hjem selv. Vi har gjort dette utenom vennegrupper på begge ungene i førsteklasse, enn om de ikke har "trengt" det.
 
Her har vi vennegrupper ennå i 6 klasse. Har hatt stort utbytte av det i flere år, men nå føler jeg de nesten er litt store til det. I år er det i tillegg veldig store grupper på tvers av klassene, vi har syv stk i vår gruppe og det mener jeg er altfor mange!!
Jeg har rett og slett ikke plass til å dra inn syv barn som skal være her etter skoletid, til middag, og foreldre på kaffe etter dette igjen..
 
Spør du meg er det noe stort tull. Ingen av mine to unger har hatt noe utbytte av vennnegruppe. De forstod ikke hvorfor det het vennegruppe når man ikke fikk være med vennene sine.

De som evt trenger det mener jeg foreldrene kan ta i et tak og invitere barn hjem selv. Vi har gjort dette utenom vennegrupper på begge ungene i førsteklasse, enn om de ikke har "trengt" det.
Det handler jo ikke om å trenge det men p bli kjent med andre enn bare vennene sine , utvide horisonten litt.
 
Våre har fungert dårlig desverre. Men det er litt lærerne sin feil. De blander ungene uten å ha helt oversikt over gruppefunksjonen. Sånn at to som har hverandre som superbestevenner blir satt på gruppe med min datter og to gutter som bare vil spise grus. Ingen foreldre var gode til å samle troppene heller.
Mange litt rare hendelser og rot og da mister jeg litt troa.
Eldstemann er ikke interessert i å være med lenger. De legger treffene ofte til treningstiden hennes eller kamper.
 
Funker dårlig, for blir ikke tid til at alle på gruppen har sin runde.

Jeg har ikke kapasitet nå til å ha besøk av 4-5 barn, til forrige gang vi hadde det, var det kun 2 av 5 som lagde til (da var vi 1 av de)

Alle har så mye å gjøre, så vanskelig å finne tid. Min datter er hos faren annehver helg, og han bor ett stykke unna, også har de fleste fult opp både i ukedag og helger.

Er en god ider i utgangspunktet, bare vanskelig å gjennomføre.
 
Back
Topp