Venlafaxin nedtrapping

En tråd i 'Spør farmasøyt Åse' startet av Emiliegravid, 23 Aug 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. loveyoubaby Forelsket i forumet Aprilbarna`15

    Hei. Jeg har startet på nedtrapping i samråd med min lege pga graviditet. Går nå på 37,5 annenhver dag.. Men ligger rett ut. Kaster opp noen dager, ellers kvalm og uggen.. Kan dette vare lenge?:( skjønner ikke åssen jeg skal holde ut
     
  2. Farmasøyt Åse Blir kjent med forumet

    Hei:)

    Såkalte seponeringssymptomer i forbindelse med nedtrapping av Venlafaxin er som regel milde til moderate og forsvinner som regel etter omtrent to uker. Men det står at de hos noen kan vedvare i opp mot to til tre måneder, men at dette tilhører sjeldenhetene. Så dette bør gi seg ganske raskt!

    Men - en ting som "kompliserer" dette litt er jo at oppkast, kvalme og uggenhet også er plager som kan oppstå i forbindelse med selve graviditeten. Så det kan jo være flere ting som har kommet samtidig. Jeg synes du skal se dette an i en drøy uke, men hvis plagene er for sterke til at du synes du fungerer så tar du kontakt med legen igjen, slik at du får trappe ned enda saktere eventuelt øke ørlittegrann med doseringen (det får legen vurdere).

    Lykke til videre - mest sannsynlig går dette raskt over:)
    Hilsen
    Åse
     

Del denne siden