Velvære i svangerskapet (og ellers...)

Snibelsnabel

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har aldri vært veldig flink til å ta vare på meg selv. Jeg går rundt med flisete negler, håret steller jeg sånn halvveis,det blir greid og satt i en hestehale, leggene barberer jeg når jeg gidder. Klær kjøper jeg når jeg må. Prøver å sette sammen ok antrekk, men blir ofte litt halvveis. Tennene mine er gule, og skulle hatt en runde med bleiking.
Ikke er jeg flink til å sminke meg i hverdagen heller. Men jeg prøver å ta på foundation, og maskara.

I dag fikk jeg veldig nok og gikk inn på en sminkebutikk og bad om hjelp!
Jeg lærte ikke så mye nytt, men det var godt å unne seg litt ny sminke.
Lurer på om jeg skal unne meg en frisørtime, og få en fin frisyre. Men jeg får så dårlig samvittighet når jeg bruker penger på sånn "overfladiske" ting, selv om jeg egentlig føler meg mye bedre når jeg pynter meg litt. Går jo rundt og føler meg som en vandrende rugemaskin. Det er tross alt 6 mnd igjen, så det er litt tidlig å gi opp.


Hvilke vaner har dere damer for å føle dere vel både til vanlig og nå i svangerskapet? Er det noen ting som dere bevisst prioriterer?
 
Bruker svært lite penger på utseendet mitt. Jeg bruker ikke sminke f.eks. Jeg har lyst på å stripe håret før jeg drar til Kroatia i midten av juni, og det skal jeg unne meg.

Så lenge man har råd og lyst, så synes jeg du skal unne seg det. Så lenge pengene ikke skal brukes til noe annet (regninger og sånn), så er det helt innafor. Viktig å føle seg bra :)
 
Jeg har også lyst til å unne meg en frisørtime! Synes absolutt du skal unne deg det! Det er straks sommer og det er godt å føle seg vel :)

Jeg er også dårlig på å pynte meg, være fin på håret etc, så forstår deg godt.
 
Jeg måtte klippe meg i dag, følte meg helt grusomt stygg og har gjort det noen uker. Så da ble håret fikset litt på. Farging av det står som neste på lista :)
 
Jeg farger håret selv, men bruker en del sminke. Koster ikke skjorten fordi mye blir kjøpt på ebay :) Kjøper litt klær, men er ikke verdens beste til å dette sammen antrekk :p Den luksusen jeg unner meg hver femte uke er gelénegler!! Føler meg sååå mer vel :-D
 
Jeg fikser håret annen vær mnd og setter på vipper vær 3 uke. Dette har jeg gjort i et år nå og det får meg til å føle meg bra :) med vipper slipper jeg å stresse med sminke også. Ser fresh ut uansett :) klær kjøper jeg ved behov. Barberer meg etter behov også. Tenker at med alt vi skal igjennom av endringer av kroppen. Så er det for meg viktig å føle at jeg ikke forfaller :) trur jeg blir lettere til sins også.
 
Takk for svar fine damer:) Det er kjekt å høre hvordan dere andre velger å prioritere. Det er ikke dumt å unne seg gelenegler, og vipper! Det er jo sånne "små" ting som gjør at en føler seg mye freshere.
Jeg tror jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke bryr meg så mye om hvordan jeg ser ut, men jeg gjør jo det når jeg føler helt meg dass når jeg forfaller:/
 
Back
Topp