Veltet kaffekopp!

nansenfransen

Andre møte med forumet
Er det noen her som har opplevd at babyen eller barnet har fått en kaffekopp veltet over seg? Jeg skriver en artikkel for babyverde.no om skålding, og vil gjerne høre fra dere som har opplevd noe slikt. Gjerne anonymt om dere vil, og ta gjerne kontakt på e-post (nanna.baldersheim@gmail.com)

Selv opplevde jeg noe litt skummelt her en dag jeg skulle bade junior kjapt i vasken på badet - det var ingen sikring på kranen, og han kom borti med foten og skrudde den på full varme. Heldigvis så jeg det og dro ham opp med en gang, men det var ubehagelig. [:o] Bruker bare badebaljen nå...

Hva gjør dere for å unngå at sånt skjer?

Nei, heldigvis har jeg aldri opplevd lignende. Men jeg tar alltid noen forhåndsregler:

- Jeg fyller først oppi vannet, slik at det er perfekt når han settes oppi.
- Jeg passer på at håndtaket på stekepannen/gryta snus, så han ikke kan få tak i den og velte den over seg. Noe som er VELDIG viktig å passe på. Jeg vet om en som veltet en stor, glovarm gryte over den lille kroppen sin. Hun fikk store brannskader.
- Jeg setter alltid tekoppen godt innpå bordet, slik at han ikke får tak i den. Hvis han får tak i den uansett, setter jeg den et annet sted.

Det er så fort gjort at slikt skjer, så det er viktig å passe på!!

Det skjedde med gutten min i januar[&o] da var han hos pappan sin...men han gjorde ikke noe..så når han kom til meg dagen etter var det vi her hjemme som fikk se det værste..blei legevakt, lege, pencilin og behandling[&o]
han fikk over hodet sitt [&o]

ORIGINAL: Pontus

Det skjedde med gutten min i januar[&o] da var han hos pappan sin...men han gjorde ikke noe..så når han kom til meg dagen etter var det vi her hjemme som fikk se det værste..blei legevakt, lege, pencilin og behandling[&o]

Åååå, FY #¤%&/(! Gjorde han ikke noe? Ikke kaldt vann en gang????

Har heldigvis ikke skjedd her.. Forhåndsregler jeg tar:

Vannkokeren står alltid langt inn på benken sånn at storesøs ikke rekker den

Snur alltid stekepanna/kjeler med håndtaket inn

Har alltid vann oppi balja først, om de skal bade. (dusjer mest, og da regulerer jeg alltid vannet før de får komme inn i dusjen)

Kaffe/te drikker jeg ikke.

ikke fått kaffe over seg, men skjedde akkurat det samme som med gutten din her tidligere! i vasken! fikk han opp fort som fyy! bader bare i badekar  nå da. blitt så stooor:)

Aldri opplevd heldigvis!
Men jeg passer altid på at dem som holder henne ikke får drikke varm kaffe/te osv..

ORIGINAL: Tweak

ORIGINAL: Pontus

Åååå, FY #¤%&/(! Gjorde han ikke noe? Ikke kaldt vann en gang????

tok bare et kaldt håndkle....sa ikke til meg en gang ( han skulle til meg dagen etter) jeg så sår på øret og en liiten rød stripe nedover kinnet..så ringte og spurte om såret..."åja..han fikk varm kaffe over seg.." med videre forklaring "han sa det ikke gjorde vondt" "samtidgi som gutten min kom og sa at de sa til han "det er vel ikke noe å gråte for" FAEN jeg blei sinna[:(]
Her klaget gutten ved dusjing...men så ut til å gå bra..etter et par dager begynte det å lukte og væske og det hadde trekt seg over et stort område på hodet..dro på legevakta...fått brannkopper i brannsåret...måtte skamklippe gutten for å få på ventolin plaster og hette + pencilin kur...så blie det krem fra legen...stakkars gutten min[&o]
Det væska skikkelig og det lukta og det så IKKE godt ut..!! [&o] håret vokser ikke like bra der i dag[&o] og han har jo fortsatt merke

Back
Topp